Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mia asui miehensä kanssa Hong-konginssa alle 5 m asunnossa" Miten kukaan voi asua noin sotkuisesti? Kuvottava asunto.

Vierailija
24.10.2025 |

Siis ovat oikein asiakseen kuvanneet kämppäänsä, eivätkä välitä yhtään, että siellä on aivan järkyttävän sotkuista ja saastaista? Kuvottavaa.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000011578991.html

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista minikoppi asunnoista on juutuupissa paljonkin videoita, ei tää nyt ollut mikään maailman 7. Ihme. Toki näillä on tosi sotkuista. Ne perheet, jotka asuu noissa on  siistimpiä. Pakko olla hyvä järjestys ahtaudessa.

Ois kyllä karseeta jakaa vessa vielä 2 muun kanssa! Mua ei tonne sais. Ahdistavaa elämää vaikka kävisi ulkona syömässä.

Vierailija
42/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa oli tarkoituksena näyttää, että miltä normaali elämä tuossa asunnossa näyttää. Sen siivoaminen vain artikkelia varten olisi vähän epäloogista. 

Höpönpöppö. Artikkelissa päätarkoitus on näyttää suomalaisia helsinkiläisiä 12m2 kanakoppeja perheasunnoiksi kelpaavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi että sängyssä me katotaan leffoja, syödään ,nukutaan muttei mainnnu että nussitaan. Miksei sitäkin voi sanoa?

Aijaa jos Kiinassa tungetaan perhe alle 10 neliön purkkiin niin suomalainen ei saisi valittaa?? Ai siksi tänne nyt rakennetaan näitä kanan koppeja avokeittiöllä , koska jos pieni kiinalainen voi elää näin niin kyllä suomalaistenkin pitää. Joo en ala ..mä siian mielenterveys ongelmia jo 20 neliön yksiöstä , jossa oli keittiö , olohuone ja makkari samassa .. se ei tee unen laadulle hyvää oleskella ja nukkua samassa tilassa. 

Joillekin sopii mulle ei sovi eikä tarvitsekaan sopia en ole kiinalainen ja mielummin rehellisesti muuttaisin jonnekin metsään tai mökkiin ilman sähköä kuin eläisin tuolla tavalla, mutta olenkin Maalaishiiri ja ahdistun betoni kopperoista ja muiden elämän äänistä joten ei ole mua varten.

Mutta se jos sää pystyt myös elämään noin joka ei mun mielestä ole ollenkaan ihmisarvoista , koska jopa vankila sellit on isompia tosin ei varmaan Kiinassa, mutta mun mielestä ei todellakaan Suomeen pitäisi tehdä enää yhtään minikoteja. Tai jos niin mieluummin erillistaloja, pieniä  ok taloja . Sellaisessa voisin asua. 

Vierailija
44/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaramäärä kodeissa aina älytön. Iso tai pieni asunto niin paikat täynnä turhaa roinaa. Myös turhaa ns sisustustavaraa millä ei ole mitään käyttöä. Sitten vielä koira ja kissa. Eikä turhia siivouksia koska halutaan olla "omia itsejä" eikä miellyttää muita. Karmeissa läävissä eletään. 

Vierailija
45/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista minikoppi asunnoista on juutuupissa paljonkin videoita, ei tää nyt ollut mikään maailman 7. Ihme. Toki näillä on tosi sotkuista. Ne perheet, jotka asuu noissa on  siistimpiä. Pakko olla hyvä järjestys ahtaudessa.

Ois kyllä karseeta jakaa vessa vielä 2 muun kanssa! Mua ei tonne sais. Ahdistavaa elämää vaikka kävisi ulkona syömässä.

Ahdistavaa elämää ja piste. Siis ainoa elämä on työ johon pääsee lomalle tuosta sellistä. Työpäivät on pitkiä, kilpailu ihan jäätävää (koska tulijoita paikallesi on kymmeniä miljoonia) ja paine on todella kova. Töiden päälle se illallinen ja sit saatkin käydä selliisi nukkumaan, että jaksat herätä aikaisin raatamaan seuraavaa työpäivää. Ihan sairasta.

Vierailija
46/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavaa elämää ja piste. Siis ainoa elämä on työ johon pääsee lomalle tuosta sellistä. Työpäivät on pitkiä, kilpailu ihan jäätävää (koska tulijoita paikallesi on kymmeniä miljoonia) ja paine on todella kova. Töiden päälle se illallinen ja sit saatkin käydä selliisi nukkumaan, että jaksat herätä aikaisin raatamaan seuraavaa työpäivää. Ihan sairasta.

Sen takia elänkin mieluummin pienessä omakotitalossa täällä suomalaisella syrjäseudulla luonnon keskellä. Olen mieluummin työtön kuin koppielämää elävä palkkaorja.

Vierailija
47/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat taitavat itsekin viihtyä tällaisen sonnan keskellä? Vai mikä muu saa alapeukuttamaan aloitusta? 

Siis ihan oikeasti, että ei voitu edes videota varten siivota?

Mietinkin että jos tuolla olisi ollut järjestys ja siistiä niin olisin yllättynyt. Tuollainen komero ei voi olla siisti, eiväthän nuo löytäisi sieltä päivittäisiä tavaroitaan jos ne pakattaisiin tiiviisti laatikoihin sängyn alle.

Vierailija
48/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää Suomen 15 neliön minikoteja koppina niin tuo vie kyl kaiken voiton. Ihan oikeastiko asutaan niin ahtaassa tilassa että hyvä jos saa henkeä? Asuisin jopa mielummin niissä Japanin kapselikodissa kuin kahdestaan kanan kopissa jossa sängyn päällä ilman päiväpeitettä syödään, nukutaan, kävellään hikisillä likaisilla sukilla... 

Ei siellä mitään kapselikoteja ole. Kapselihotelleja kylläkin. Ja pienet ne ovat asunnot Japanissakin, jos meinaa asua ihan isojen kaupunkien keskustoissa (kun muuhun ei siellä ole varaa). 

Vierailija
49/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

680 euroa kuukaudessa. Sairasta.

Vierailija
50/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva asunto tukiaisilla eläville. Suomeenkin tällaisia. 

Vierailija
51/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret on nykyään aika sotkuisia.

Vierailija
52/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa kyl Suomen oloja työelämän ja raatamisen suhteen, ainoa plussa että täällä kodit, jopa yksiöt on isompia kuin 5 neliön koppi:D

Vierailija
53/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia elänkin mieluummin pienessä omakotitalossa täällä suomalaisella syrjä

Ja minä "ison" kaupungin laidalla 150 neliön talossa, jossa on tilaa hengittää ja luonto ympärillä. Mulla on myös vapaa-ajan asunto maaseudulla keskellä ei yhtään mitään, eikä edes näiden kahden kiinteistön yhteiskulut ole kuukaudessa samaa summaa kun tuon mun vessaa paljon pienemmän kopin vuokra. 

Vierailija
54/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa kyl Suomen oloja työelämän ja raatamisen suhteen, aino

Kyllä Aasiassa on se menestymisen ja onnistumisen paine ihan eri levelillä, kuin täällä. 

Vierailija
55/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia elänkin mieluummin pienessä omakotitalossa täällä suomalaisella syrjä

Sama täällä. Talossa yli 200 neliötä, hehtaarin piha ja täysi rauha ja riittävästi tilaa tehdä mitä vain, tai olla tekemättä. Vaikean klaustrofobian vuoksi en voisi ikinä asua kuvan asunnossa. Noihin poloisiin nähden elän kuin miljonääri.

Vierailija
56/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huvittaa nämä No minä en ainakaan asuisi tuollaisessa kopissa! kommentoijat. Hyvin näkee sen, että suomalaiset ovat erittäin etuoikeutettuja. Ei kaikilla ole varaa valita missä ja miten asuu. 

Vierailija
57/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä lähtisi arvostelemaan, sillä

alle 10 neliön kodit ovat enemmänkin

sääntö kuin poikkeus tuossa

maailmankolkassa. Pikemminkin

standardia Aasian miljoonakaupungeissa,

joissa yhden ainoan k:gin suurmetropolialue

ylittää koko Suomen numeraalisen populan.

Läheiseni on asunut Japanissa (alle

kolmekymppisenä).

Hänen ja silloisen ihastuttavan

japsiyttöystävänsä kautta näin läheltä

Tokion ihmisten arjen konkretiaa.

Kapselihotellejakin oli/on

joka kadunkulmassa. Ei klaustrofoobikolle..

Ahtaissa koppiasunnoissa ei ole kovin

ideaaleja romanttisia puitteita. Erilaisia

lemmenhotelleja vaihtuvin teemoin on

niitäkin pilvin pimein.

Pariskunnat tapaavat hoitaa suhdettaan

muualla kuin kotona. Tämän havaitsin.

Loistava kommentti. 

Vierailija
58/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaiset perheet asuvat tuollaisissa koirankopeissa.

Ensimmäinen kysymys on, miksi ihmiset synnyttävät lisää lapsia tuollaiseen maailmaan, jossa ruoatkin pitää kokata wc-pöntön päällä?

Pitäisikö ajatella lapsia, millaisen elämän heille voi tarjota?

Mietipä, millaisen elämän sairas Suomi tarjoaa nuorille. Etkö eläisikin mielummin köyhästi, mutta rakastettuna kuin materian keskellä kilpailuyhteiskunnassa, jossa valtion tehtävä on hoitaa pikkulapset, koululaiset, eläkeläiset? Jossa tahra päiväpeitolla merkitsee enemmän kuin ystävälliset sanat?

Rakkaudella ei makseta laskuja, vaan rahalla.

Niin, tuossa viiden neliön asunnossa on ihan kunnollinen vuokrakin.

Vierailija
59/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa oli tarkoituksena näyttää, että miltä normaali elämä tuossa asunnossa näyttää. Sen siivoaminen vain artikkelia varten olisi vähän epäloogista. 

No aika sotkuisessa kämpässä sitä ihmiset sitten elää, ällöttävää

Eikös liiallinen hygienisyys ole epäterveellistä? Siksi esim. maatilalla asumisen ja koiran sanotaan kehittävän vastustuskykyä.

Vierailija
60/140 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesikö ap, että sotkuinen kämppä yhdistetään älykkyyteen? Siisti kämppä taasen korreloi matalamman älykkyyden kanssa.

Johtuukohan se siitä, että fiksu löytää etsimänsä sotkustakin mutta tyhmemmälle pitää kaiken olla järjestyksessä? Tämä oli vain ajatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi