Mies on sanonut pojalle 8 v. että jos häntä kiusataan niin poika saa lyödä kiusaajaa!
Itse olen sitä mieltä, että aina pitää mennä ensin kertomaan opettajalle tai kertoa kotona ja keskustelun kautta mennään lähtökohtaisesti! Mitä mieltä olette miehestä?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Itse en tiedä pahempaa tapaa pilata tulevaisuutensa kuin uhrimentaliteettiin kasvaminen. Todella aion opettaa tytölleni, ettei uhriksi tarvitse jäädä, vaan saa lyödä takaisin.
Kehitysmaalaiset ja kotimaiset sosiopaatit opettavat lapsillensa samaa, joten ei tosiaan kannata jäädä kehityksen jalkoihin. Uhrina ei ole mukava elällä.
No eihän tuo ole mikään ihme jos lapsien kesken on kiusaamista, koska naisetkin kiusaavat toisiaan.
Ei kannata provosoida enempää kiusaajaa. Jos poikasi vetää turpaan kiusaajaa niin tiedätkö mitä seuraavaksi tapahtuu, koulumatkalla tulee kiusaajan kaikki kaverit jengillä hakkaamaan ja potkimaan poikasi. Sanoisin, että muuttakaa toiselle paikkakunnalle ja poika uuteen kouluun, uudet kaverit.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että suomimies on valmis kiusaajiaan myllyttämään, mutta ei edes karvaan uskalla kajota maamun päästä🙄🙄
Maamut ovat yhteisöllisiä, Suomipoika taas on yksin isoa joukkoa vastaan - jopa Suomipojan oma yhteiskunta on Suomipoikaa vastaan jos tämä jotain yrittää itsekseen, ja vieläpä pyhiä maamuja vastaan. Maamut taas eivät välitä Suomalaisesta yhteiskunnasta viiruakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että suomimies on valmis kiusaajiaan myllyttämään, mutta ei edes karvaan uskalla kajota maamun päästä🙄🙄
Maamut ovat yhteisöllisiä, Suomipoika taas on yksin isoa joukkoa vastaan - jopa Suomipojan oma yhteiskunta on Suomipoikaa vastaan jos tämä jotain yrittää itsekseen, ja vieläpä pyhiä maamuja vastaan. Maamut taas eivät välitä Suomalaisesta yhteiskunnasta viiruakaan.
Taas samaa selittelyä maamujen suhteen, vaikka suomipoikaa ollaan valmiita pätkimään poikki ja pinoon🙄🙄
Minulle on aikanaan sanottu, että ekana ei saa lyödä, mutta takaisin isket niin lujaa, että toinen ei uskalla lyödä takaisin. Saman neuvon olen antanut lapsilleni. Etenkin kun nykyisin uhri joutuu pyytämään anteeksi kiusaajalta ja perustelemaan oppilashuoltoryhmälle, miksi on niin ilkeä muille lapsille, että levittää perusteettomia huhuja ja valehtelee kiusaamisesta.
Yksi lyönti rittää, äiti on sinun puolellasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas samaa selittelyä maamujen suhteen, vaikka suomipoikaa ollaan valmiita pätkimään poikki ja pinoon🙄🙄
Ei tuo ole mikään oma linjaus vaan yleisesti havaittu selitys ilmiölle.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatus keskustelu tulisi käydä kiusaajan kanssa tuoreeltaan saman koulu päivän aikana. Jos huono käytös toistuu niin silloin kummankin lapsen vanhemmat ja lapset tietysti kutsutaan koululle koulun henkilökunnan kanssa palaveriin
Ja seuraavan kerran jälkeen tehdään rikosilmoitus ja lasu tekijöistä. Ja seuraavan kerran jälkeen pahoinpidelty vaihtaa koulua, jopa koko perhe asuinpaikkaa ja pahoinpitelijät valitsevat seuraavan uhrin. Sitten pitävät kasvatuskeskustelun saman koulupäivän aikana ja rehtori vakuuttaa, että meidän koulu on Kiva-Koulu, meidän koulussa ei olle kiusaamista , jos olisi siihen puututtaisiin heti. Sitten pitävät palaverin kiusaajien ja heidän vanhempiensa ja kuraattorin kanssa ja jne.jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatus keskustelu tulisi käydä kiusaajan kanssa tuoreeltaan saman koulu päivän aikana. Jos huono käytös toistuu niin silloin kummankin lapsen vanhemmat ja lapset tietysti kutsutaan koululle koulun henkilökunnan kanssa palaveriin.
Joo ja tämähän tunnetusti auttaakin paljon. En kyllä tiedä yhtään tapausta missä olisi auttanut, mutta ehkä sellainenkin jostain löytyy?
Vaaleanpunaisesta ja höttöisestä Laa-Laa-maasta yksisarvisten keskeltä voi lyötyä, reaalimaailmasta ei koskaan eikä mistään.
Valtaosalla suomalaisista naista ei ole mitään kontaktipintaa elämän raadollisuuteen. Villi-ihmiset pyyhkivät perseensä humanistisilla höpinöillänne. Tämä on valitettava totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä voi käydä yllättäen niinkin että myös vastapuoli löytää nyrkit ja tulee tappelu. '
Saa tullakin. Vaikka joka päivä, kunnes loppuu.
Jonakin päivänä joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen.
Seuraukset ovat olemattomat, ja vaikka eivät olisikaan niin ovat nekin paljon parempi vaihtoehto kuin ikuisesti traumatisoituneeksi joutuminen.
Ei se mies sitten itse pysty pitämään puoliansa kiusaajaansa vastaan kun pitää pyytää 8-vuotiasta apuun?
Parempi että kiusaaja oppii nuorena kuin elää koko elämänsä ilman että kukaan uskaltaa sanoa "Ei!" ja lopulta tappaa jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata provosoida enempää kiusaajaa. Jos poikasi vetää turpaan kiusaajaa niin tiedätkö mitä seuraavaksi tapahtuu, koulumatkalla tulee kiusaajan kaikki kaverit jengillä hakkaamaan ja potkimaan poikasi. Sanoisin, että muuttakaa toiselle paikkakunnalle ja poika uuteen kouluun, uudet kaverit.
Kun kiusaajan kaverit näkevät että heidän arvostamansa ja kunniottama tyyppi ottaa turpiinsa heidän arvostus ja kunnioitus loppuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea voimakas isku keskelle naamataulua on paras puolustus,loppuu takuulla kiusaaminen,niin minä tein muksuna kun minua ruvettiin kiusaamaan,M39.
Potku mieluummin. Potku pudottaa yhdestä osumasta. Lyönnit on tehottomia. Potku naamaan tekee selvän.
Jos ei osaa potkia, niin ei kannata tehdä mitään. Lyönnit ei toimi isompia kiusaajia vastaan mitenkään. Ensinnäkin etäisyys pitää heille aina etumatkaa.
Siksi napakka potku päähän. Potkun etuna on että pienikin osuma aiheuttaa vakavia vammoja. Lyönti ei toimi näpsynä, lyönnissä pitää saada koko vartalo mukaan.
Potkun etuna on että jalass on enemmän massaa ja suurempi pinta-ala antaa osumaa.
Hyvä tappeluasuste onkin adidaksen verkkarit ja nahkatakki. Nahkatakki suojaa veitseltä.
Korkean potkun etu on ettei sellaista odota kukaan naamaansa. Niitä näkee vain eloku
Kyllä se on paras olla passiivinen kiusaamistilanteessa ja myöhemmin kostaa esimerkiksi tönäisemällä selästä portaissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme alakouluikäistä poikaa. Olen heille opettanut että pitävät toistensa puolta. Kaikki koulussa tietävät, että jos yhtä heistä kiusataan, hän saa koko kolmikon vastaansa. Kotona treenaavat toisiaan vastaan tappelua ja painia sun muuta, first blood pisteeseen asti. Eli se kuka ensimmäisenä vuotaa verta, julistetaan häviäjäksi. Minun lapsistani ei tule näitä "käännä toinenkin poski" vässyköitä.
Niin ja ennenkuin kukaan ehtii sanoa, niin kyllä, jokainen heistä menestyy koulussa keskimääräistä paremmin. M43
Olihan tämä vitsi?
tässä ei kerrota MITÄ on vaikkapa koulussa tehty/sanottu. Lähtökohta mennä silloin kertomaan se opelle on hyvä idea. Mikäli se ei tehoa, ja häirintä jatkuu, voidaan ajatella seuraavaa siirtoa. mikä riippuu mnkä asteista se häirntä on.
toisenlaine esimerkki on se että melutaan ja sanallisesti aggressioidaan jollekkin aikuiselle, ja kierrellään ja uhotaan takaisin kun häirintään puututaan, on jo sellainen ettei kannata tukeutua kasvattajaan ("eksä voi mennä vähän.. sille") siksi että kasvatettavalla olisi jokin oikeus aukoa sitä jotain muille, monestakin asiasta.
silloin muuten kasvattaja vastaa sitten viranomaisille soiitä etä jälkisellainen häiriköi muita. piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme alakouluikäistä poikaa. Olen heille opettanut että pitävät toistensa puolta. Kaikki koulussa tietävät, että jos yhtä heistä kiusataan, hän saa koko kolmikon vastaansa. Kotona treenaavat toisiaan vastaan tappelua ja painia sun muuta, first blood pisteeseen asti. Eli se kuka ensimmäisenä vuotaa verta, julistetaan häviäjäksi. Minun lapsistani ei tule näitä "käännä toinenkin poski" vässyköitä.
Niin ja ennenkuin kukaan ehtii sanoa, niin kyllä, jokainen heistä menestyy koulussa keskimääräistä paremmin. M43
Olihan tämä vitsi?
Miks olis vitsi?
Minua kiusattiin keskikoulussa 70-luvulla (peruskoulua ei silloin vielä ollut).
Kiusaajat olivat Niilo ja Veijo. Minua tönittiin ja reppua ja lakkia nakeltiin ojiin ja haukuttiin "porvarin pojaksi", koska isäni oli varakas.
Kotiopetuksena olin saanut ohjeen, että ketään ei saa lyödä. Otin siis saanut turpaani monesti, kunnes kerroin asiasta iskälle, hän sanoi, että itsepuolustukseksi saa lyödä takaisin.
Niinpä Niilo ja Veijo tulivat taas tönimään minua, joten vetäisin Veijoa turpaan märällä villahanskalla. Veijon nenästä alkoi tulla verta ja Veijo alkoi itkemään. Minua jopa vähän säälitti.
Kiusaaminen loppui siihen. Myöhemmin Veijo ja Niilo menestyvät SKDL:n kunnanvaltuutettuina maksan pettämiseen asti.
Poikana kiusatuksi joutuneena, ainoa keino on antaa 3 -kertaisesti takaisin. Nyrkki laulamaan.
Naiset eivät tässä asiassa osaa neuvoa.
Niin? Monella lapsella ON heikot sosiaaliset taidot. Ei se heidän oma vikansa ole. Pitääkö heidän vain alistua kiusattavaksi? Jos verbaaliset taidot ja sosiaalinen pääoma ei riitä suojautumaan kiusaamiselta, pitää antaa takaisin. Ja joskus se on ainoa keino, vaikka muita sosiaalisia taitoja olisikin.