Mielipiteitä tästä talvitakista?
Kommentit (55)
MIks noi kaikki takit näyttää erilaiselta eri väreissä? Onko tuo sama takki? Esim vihreässä onkin hihan pituus 60cm ja mustassa 65cm.. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paksu toi vetukeju jolla takki kiinnitetään. Tulee mieleen joku avaruuspuku. Useissa takeissa tässä kohtaan on sellainen läppä joka peittää ruman vetsakarin. Tai sitten se vetskari on saman värinen kuin takki niin ei erotu. Muutenkaan en pidä siitä kun vetoketju on erivärinen kuin itse vaate. Se leikkaa ihmisen pystysuunnassa visuaalisesti. Ongelma kaikissa väreissä paitsi tietysti mustassa se ei erotu. Lisäksi aika kallis kun ei ole ehtaa lämmikettä (untuvaa) vaan perus polyesteriä. Itse en ostaisi missään nimessä. Mutta makunsa kullakin.
Mistä saa samalla hinnalla saman lämpöisen takin?
Untuvatakkia et kenties saa samalla hinnalla, jollet jostain alesta löydä taikka Mammuttimarkkinoilta/Kärkkäisen Sikapäiviltä jne erikoispäiviltä. Mutta tollasen polyesteritakin saat kyllä nettiä selaamalla ainakin 20€ halvemmalla. Kesällä näin näitä 39€ hintaan koska myyjä halusi niistä eroon koska ei ollut kesällä kausitavaraa.
Nätti takki mutta noin vaaleassa näkyy heti rapa ja lika eli tarkasti saa katsoa ettei likaa.
Vierailija kirjoitti:
Nätti takki mutta noin vaaleassa näkyy heti rapa ja lika eli tarkasti saa katsoa ettei likaa.
Riippuu vähän. Itselläni on ollut kovassa käytössä beige ja valkoinen takki, mutta molemmat ovat säilyneet hyvinä.
Vierailija kirjoitti:
Sopii jollekkin teinille mutta ei yli 25 v naiselle.
Teinitakit ovat paljon lyhyempiä. Aikuiselle sopii pidempi malli.
Ruma ja hiostava tekokuituinen, mihin kaikki puuvillaiset talvitakit ovat kadonneet
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vedenpitävä tai vettähylkivä, vain tuulenpitävä. Laadukkaissa takeissa on ilmoitettu vesipilariarvo ja hengittävyysarvo. Niitä laadukkaitakin takkeja on usein alennuksessa.
Vettä pitävä toppatakki on lähinnä hikinen. Sopii vain pitkäkestoiseen ulkoiluun räntä/vesisateessa.
Näyttää ihan kivalta kun on auki.
Jos hupun saa irrotettua, voisin harkita ostavani.
Takissa on jotain outoa. Se näyttää tosi pitkältä mutta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ruma ja hiostava tekokuituinen, mihin kaikki puuvillaiset talvitakit ovat kadonneet
Ajat ovat muuttuneet. Suoritusyhteiskunnassa on helppoa vetää se simppeli toppatakki päälle ja sitten menoksi!
Vierailija kirjoitti:
Hupunreunassa ei ole tekoturkisreunusta joten en itse ostaisi takkia. Turkisreunus lämmittää naamaa pakkasella kun huppu on päässä. En tiedä miksi näin on mutta huomaan eron itse selkeästi.
Tekoturkis ei kyllä hirveästi lämmitä, ehkä sen eron just ja just huomaa. Aito kettu hupun reunassa on ihan eri asia.
Perustakki, turvallinen valinta kun ei halua erottua laumasta.
Vierailija kirjoitti:
Hupunreunassa ei ole tekoturkisreunusta joten en itse ostaisi takkia. Turkisreunus lämmittää naamaa pakkasella kun huppu on päässä. En tiedä miksi näin on mutta huomaan eron itse selkeästi.
Tekoturkiksesta irtoilee jatkuvasti karvaa. Tiedätkö mitä ne karvat on? Ne on muovia! Mitä tehokkain mikromuovin levittäjä siis koko tekoturkis. Kaikkien pitäis välttää ja niiden valmistus lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Perustakki, turvallinen valinta kun ei halua erottua laumasta.
Niin tai jos nyt vain haluaa perustakin.
Ei ne ihan noin pitkiä oo jotain 175 cm yleisesti :D