Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teemu Keskisarjan työpäivät kuluu kuntosalilla, hautuumailla kävellen, sekä omia historiajuttuja raapustellen

Vierailija
23.10.2025 |

Teemua ei omien puheidensa mukaan työt eduskunnassa pahemmin ressaa.

Koululainen kysyy videolla Keskisarjalta, meneekö työ vapaa-ajan päälle.

" No, sanoisin ennemmin niin, että vapaa-aika menee töiden päälle. Täällä on aika vähän mitään hyödyllistä tekemistä. Tänään jos mä tulin taloon yhdeksältä ja lähden neljältä, niin siitä ajasta mä oon ehkä pari tuntia kuntosalilla, yhden tunnin kävelyllä hautausmaalla, ja senkin ajan, mitä mä istun valiokunnissa ja täysistunnossa, niin kirjoittelen jotakin historiajuttua, joka ei liity eduskuntaan, Keskisarjaa paljastaa."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c9bec62b-ed78-4c3b-9835-f259ef3ec…

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän se menee niin usein näin että mitä parempi palkkaus niin sitä löysempi työ ja paremmat työedut?

Jotkut siivoojat tai hoitajat vuodeosastoilla kärsii 8 tuntia päivässä hiki hatussa ja saa palkkaa jotain 2300-2700e

Vierailija
2/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikaljalla on tyypillinen persun työmoraali. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä pakoileva persu osa 1488. Ei mitään uutta auringon alla. 

Vierailija
4/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän se menee niin usein näin että mitä parempi palkkaus niin sitä löysempi työ ja paremmat työedut?

Jotkut siivoojat tai hoitajat vuodeosastoilla kärsii 8 tuntia päivässä hiki hatussa ja saa palkkaa jotain 2300-2700e

En tiedä Keskisarjasta, mutta minun asiantuntijatyöni vaikuttaa ulkopuoliselle helpolta. Nytkin kirjoittelen täällä, äsken venyttelin lattialla. Mies aina sanoo, että minulla on sairaan hyvä palkka suhteessa siihen, paljon työtä teen. 

Mutta hän ei tiedä, että venytellessäni pohdin tämän iltapäivän luentoa, puhuin sitä ääneen. Viime yönä valvoin tunnin ja mietin, miten yksi eilisen päivän olisi pitänyt vetää toisin. Teen siis hyvin paljon ajatustyötä koko ajan, ja sitten vain menen ja sylkäsen monen päivän ajatukset paperille parissa tunnissa, koska kirjoitan sairaan nopeasti.

Vierailija
5/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän se noinkin. Joillakin työpäivä kuluu tällä palstalla perseillessä.

Vierailija
6/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sanotaan uhriutumiseksi. Vaikka on miten hyvät oltavat ja edut, kuten varmaan kansanedustajan työssä on, niin jossain pimeän mielen sopukoissa kalvaa koko ajan epäilys, ja kiukku siitä, että jollakin toisella on asiat PAREMMIN? Ja että minun ei kannata tehdä tai yrittää tässä yhtään enempää, koska minua ei KUUNNELLA eikä suunnatonta älykkyyttäni ja huikeita visioitani haluta HYVÄKSYÄ eikä YMMÄRTÄÄ. Koska muut ovat niin paljon minua alempana, etteivät NÄE TODELLISTA ARVOANI. Mutta minä kostan niille tällä hiljaisella vastarinnallani. Sittenpä näkevät. Sanokaa minun sanoneen.

Vierailija
7/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatyössä olennaista ei olekaan se miten hikoilee jokainen sekunti työajasta, vaan se, että mitä kykenee tekemään sillä hetkellä kun töitä tekee. Se siivooja ei kykene Keskisarjan työhön. Panepa hänet pitämään puhetta Eduskunnassa tai kirjoittamaan myyvää populaarihistorian kirjaa. Ei onnistu. Siksi hän hikoilee sekuntiaikataululla koko työaikansa. 

Vierailija
8/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jää yhden kauden kansanedustajaksi.

Vierailija
9/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen vanha tarina, joka meni jotenkin näin:

Asiakas tilasi putkimiehen kotiinsa. Putkimies koputtelin putkea, ja lopuksi korjasi asian. Lasku oli 200 markkaa. 

Asiakas valitti, että 10 minuutin työstä 200 markkaa?

Putkimies korjasi laskunnja siinä luki: korjaus 20 markkaa, sen tietäminen mistä putki pitää korjata 180 markkaa, 

Vierailija
10/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla eduskunnassa paljon mitään tekemistä ole.

Puolueen johtoryhmä päättää mitä äänestetään ja muilla ei ole mitään muuta virkaa kuin painaa nappia.

Vierailija
11/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen yhden kauden kansanedustaja. Ei viitsi enää asettua ehdolle toista kertaa.

Vierailija
12/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun päivääs kuuluu päivystää täällä ja syödä roskaruokaa jota mutsis kantaa sulle🤣

Vierailija
13/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lomalta. Mitä helvettiä? Eduskunta joku vtun lomaparatiisi? Mitä muuta siellä vedetään?

Vierailija
14/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäjät päättää,et sinä.

Vierailija
15/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lomalta. Mitä helvettiä? Eduskunta joku vtun lomaparatiisi? Mitä muuta siellä vedetään?

Siellä vedetään kaikkea muuta paitsi johtopäätöksiä. 

Vierailija
16/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyössä olennaista ei olekaan se miten hikoilee jokainen sekunti työajasta, vaan se, että mitä kykenee tekemään sillä hetkellä kun töitä tekee. Se siivooja ei kykene Keskisarjan työhön. Panepa hänet pitämään puhetta Eduskunnassa tai kirjoittamaan myyvää populaarihistorian kirjaa. Ei onnistu. Siksi hän hikoilee sekuntiaikataululla koko työaikansa. 

Miten niin ei siivooja kykene Keskikaljan työhön? Juurihan Keskikeppana itse omin sanoin kertoi, ettei hän tee työaikanaan lainkaan töitä, vaan puuhailee omiaan. Kyllä siivoojakin osaisi työaikanaan omiaan puuhailla, jos hänellä olisi Keskiketterän työmoraali. Tosin siitä seuraisi se, että Keskari ja kumppanit joutuisi hetken päästä kahlaamaan paskassa. Keskikalja jos kerran puolessa vuodessa käy puhujapöntössä hölisemässä paskaa, niin siitä ei onneksi ole kenellekään mitään haittaa, se paska kun haihtuu saman tien ilmaan, eikä aiheuta kuulijoille kuin korkeintaan säälin sekaisia myötähäpeän tunteita.

Vierailija
17/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei. Äänestin häntä viimeksi, ja äänestän toistekin jos ehdolle vielä asettuu. Älykäs ja viisas mies, jolla on historioitsijana perspektiiviä siihen mitä tapahtuu. Häntä vaan inhotaan, koska on perussuomalainen, eikä viitsi teeskennellä että olisi jotenkin muuttunut hienommaksi ihmiseksi nyt kun on kansanedustaja, vaan on edelleen oma kansanomainen itsensä. 

Eikä tuo hänen lausunto tarkoita, etteikö hän hoitaisi töitään. Se vaan tarkoittaa, että ne työt saa kunnolla hoidettua noin vähässä ajassa. 

Vierailija
18/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muut painavat töitä niska limassa :D ihan varmasti... Teemu kertoi rehellisesti mitä kansanedustajat tekevät eli käyvät painamassa nappia. Siitäkin on puoluejohto etukäteen kertonut kuinka äänestetään.

Vierailija
19/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei siivooja kykene Keskikaljan työhön? Juurihan Keskikeppana itse omin sanoin kertoi, ettei hän tee työaikanaan lainkaan töitä, vaan puuhailee omiaan. Kyllä siivoojakin osaisi työaikanaan omiaan puuhailla, jos hänellä olisi Keskiketterän työmoraali. Tosin siitä seuraisi se, että Keskari ja kumppanit joutuisi hetken päästä kahlaamaan paskassa. Keskikalja jos kerran puolessa vuodessa käy puhujapöntössä hölisemässä paskaa, niin siitä ei onneksi ole kenellekään mitään haittaa, se paska kun ha

No kyllähän Keskisarja lainkaan työtä tekee. Ja hän on tehnyt pitkän työn jo ennen eduskuntaan pääsemistään, että on päätynyt näkemyksiinsä siitä, mitä asioita kannattaa ja mitä vastustaa. Jos hän ei jossain istunnossa, jossa tietää jo mitä itse äänestää, viitsi kuunnella ihan kaikkia puheenvuoroja vaan tekee omiaan siinä sivussa, niin ei se haittaa.

Vierailija
20/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muut painavat töitä niska limassa :D ihan varmasti... Teemu kertoi rehellisesti mitä kansanedustajat tekevät eli käyvät painamassa nappia. Siitäkin on puoluejohto etukäteen kertonut kuinka äänestetään.

Tämä. Jännä miten täällä enemmistö näyttää käsittäneen tämän niin, että Keskisarja on laiska. Itselleni taas tuli heti mieleen tuo ajatus, että kansanedustajan työ taitaa olla aika helppoa ja mukavaa. Siis kaikille, ellei ole missään erityisissä valiokunnissa tms ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme