Mihin hintaan autolainaa saa pankista?
Auton vaihto alkaa olemaan ajankohtaista. Sijoitusvarallisuutta on reilusti, mutta oletettu tuotto on parempaa kuin korkomenot joten aion ostaa auton lainalla. Puhutaan ehkä 25000€ lainasummasta.
Mihin hintaan noita lainoja saa pankeilta tällä hetkellä? OP:n asiakas olen.
En tarvitse sellaisia 'tosimies ostaa käteisellä' -tyyppisiä vastauksia tähän, kiitos=)
Kommentit (24)
Pankin marginaali vakuudellisissa kulutusluotoissa on hyville asiakkaille n. 2%
Ja auto ei tosiaan pankin lainassa käy vakuudeksi.
Vapaita vakuuksia on kyllä ja bonuksia joidenkin satojen eurojen edestä. Niillä jos saa kuitattua järjestelymaksut ja kuukausittaiset käsittelykulut tms taitaa siis tulla liikkeen rahoitusta edullisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vapaita vakuuksia on kyllä ja bonuksia joidenkin satojen eurojen edestä. Niillä jos saa kuitattua järjestelymaksut ja kuukausittaiset käsittelykulut tms taitaa siis tulla liikkeen rahoitusta edullisemmaksi.
Bonukset taitaa olla tarkoitettu muihin asioihin. Ei niillä voi maksaa asioita jotka säästäisivät rahaa.
Osuuspankin bonuksilla voi kuitata lainan nostokulut ja kuukausittaiset palvelumaksut, myös lainojen osalta. Mitä niillä tekisi jos niillä ei maksettaisi asioita joilla säästetään rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankin bonuksilla voi kuitata lainan nostokulut ja kuukausittaiset palvelumaksut, myös lainojen osalta. Mitä niillä tekisi jos niillä ei maksettaisi asioita joilla säästetään rahaa?
No, koron joutuu maksamaan itse.
Kallista on pankista. Autoliikkeen kautta saat parhaan korkotarjouksen autolainaan. Käytettyyn autoliikkeessä saa 3-6%. Pankissa korko +10%.
Jotain 55 000e jos ottaa 40 000e lainan + pakollinen Kasko vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vakuuksista. OP on nykyään hyvin nahkea vakuuksien suhteen. Auto ei sovi vakuudeksi.
Jos kerta sitä sijoitusvarallisuutta on reilusti, niin vakuudethan saa niistä.
Osta sellainen auto käteisellä mihin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vakuuksista. OP on nykyään hyvin nahkea vakuuksien suhteen. Auto ei sovi vakuudeksi.
Niinhän sitä luulisi. On tiedossa tapauksia joissa OP ei ole antanut luottotiedot omaavalle lainaa, vaikka vakuuksia on moninkertaisesti. Tuota olen kuullut useammalta ns. hyvin toimeentulevalta. En autolainojen yhteydessä, mutta muuten.
Laina-autoon joutuu ottamaan kalliin vakuutuksen. Uuteen autoon saa toisinaan halpaa maahantuojan sponssaamaa rahoitusta.
Käytetty kannattaa yleensä ostaa käteisellä ja pitää ilman vapaaehtoisia vakuutuksia.
Ostin Toyotan liikkeestä viime vuonna korkotarjouksella 0,99 21000 eur auton. Rahoituksen tarjosi juuri OP. Olin jo pidempään seurannut hintatasoa, joten tiesin, ettei ostamani auton hintaan oltu leivottu korkokuluja ja vaan annettu näennäisesti alhainen korko. Tuo korkotarjous oli muistaakseni kuukauden viime syksynä voimassa, joten tuollaisia voisit kytätä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Toyotan liikkeestä viime vuonna korkotarjouksella 0,99 21000 eur auton. Rahoituksen tarjosi juuri OP. Olin jo pidempään seurannut hintatasoa, joten tiesin, ettei ostamani auton hintaan oltu leivottu korkokuluja ja vaan annettu näennäisesti alhainen korko. Tuo korkotarjous oli muistaakseni kuukauden viime syksynä voimassa, joten tuollaisia voisit kytätä.
Ja tuo oli käytetty eikä uusi auto. Eli 0.99 korko, toki kasko on sit kunnollinen oltava.
koko lokakuun ollut monella merkillä jopa 0% korot ja kulut rahoituksille. Mitä järkeä ottaa pankkilainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä luulisi. On tiedossa tapauksia joissa OP ei ole antanut luottotiedot omaavalle lainaa, vaikka vakuuksia on moninkertaisesti. Tuota olen kuullut useammalta ns. hyvin toimeentulevalta. En autolainojen yhteydessä, mutta muuten.
Kyllä se niin menee, että jos sijoitusvarallisuutta on reilusti, sitä vastaan saa myös autolainaa. Tietenkään sijoitusta ei vakuutena arvosteta lähellekään sen hetkistä arvoa, mutta sehän ei ole ongelma, mikäli sitä tosiaan on reilusti ja muita lainoja ei ole.
On tainnut näillä "hyvin toimeentulevilla" olla muuten velkaa niin että heikompia hirvittäis.
Autoliike saa pankista lainaa paremmalla korolla kuin yksityishenkilö. Eli ota se autolaina autoliikkeestä, seuraa tarjouksia.
Lainaa Autoon. Ei kiitos. Sellainen ostetaan mihin on tilillä ylimääräistä ja tilille pitää senkin jälkeen jäädä muutamia tonneja.