Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelisitko tulevaisuudessa ihmismäisen robotin kanssa?

Vierailija
23.10.2025 |

Täydellinen ulkonäkö, ei keksisi turhia riitoja, ei valittaisi mistään, siivoaisi mielellään kodin, tekisi mielellään kotityöt, olisi aika valmis petipuuhiin, tienaisi hyvin rahaa it-töissä, kuuntelisi ja kannustaisi aina kun tarvitsee jne...

Olisitko valmis suhteeseen?

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vielä tänä päivänä juttelu sen kanssa olisi kyllä hermoja raastavaa, mikäli se olisi chatgpt:n kaltainen. Olen jutellut sen kanssa ja hermo on kyllä mennyt joka kerta jossain vaiheessa. mitään se ei usko, ja tekee omia olettamuksiaan jatkuvalla syötöllä. ei jatkoon.

Vierailija
82/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan loppuisi sillä voimat sekstatessa, toisin kuin miehillä

Ja oikosulku robottiin  niin saat juosta pakoon jos ehdit joten ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä robottimies hyväksyisi tälläisen lihavan naisen.

Vierailija
84/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En seurustelisi. Ihmissuhde toimii vain ihmisen kanssa. Olen biseksuaali, joten kumppanin sukupuolella ei ole väliä. Nainen on toki helpompi kumppani kuin mies. Miehillä on huonompi empatiakyky, huonompi itsehillintä, enemmän impulsiivisuutta, enemmän väkivaltaisuutta. Kaikki nämä ovat biologisia faktoja. Ei ole mikään vahinko, että vankilat ovat täynnä miehiä. Miehet eivät sopeudu yhteiskuntaan.

Robotti kelpaa kyllä minulle kotiorjaksi (siivous, pyykin pesu, ruuanlaitto) ja työn orjaksi (tekee pitkää päivää duunissa). Mutta kyse ei ole seurustelusta, vaan ihan kylmästi palvelussuhteesta. Tämä palvelussuhde on minulle ilmaista lystiä, koska robotti ei ansaitse palkkaa. Ylläpitohuolto vaan joskus. Aivan kuten autoja huolletaan ja myydään sitten romutettavaksi, kun kyllästyn katselemaan vanhaa/reistailevaa/tekniikaltaan vanhentunutta autoa.

Robotti ei vonkaa seksiä, joten se on parempi asuinkumppani myös miehille, joilla on matalat seksihalut. 

Vierailija
85/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaako robotti myös talouden ja tuo leipää pöytään? Huolehtiiko omasta hygieniasta ja kunnostaan? Jos ei, niin verrattavissa koiraan, ei kumppaniin.

Vierailija
86/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tunsin kerran erään ihmisen, jonka tiesin olevan psykopaatti. Vaikka hän oli karismaattinen ja minua kohtaan aina miellyttävä, osasi keskustella ja olla kohtelias, ei se estänyt sitä että koko ajan tiedostin hänen olevan psykopaatti. Joten tuskimpa sen robottiudenkaan unohtaisin.

Sitä paitsi parisuhteessa minulle iso osa on myös sitä mitä minä voin toiselle antaa, mitä minä saan hänet tuntemaan. En voisi rakastua tunteettomaan olioon, enkä seurustele jos en rakastu.

Vierailija
87/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se olisi aika yllätyksetön kumppani? Ei tulisi ikinä yllättäen turpaan tms.

Vierailija
88/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Tunsin kerran erään ihmisen, jonka tiesin olevan psykopaatti. Vaikka hän oli karismaattinen ja minua kohtaan aina miellyttävä, osasi keskustella ja olla kohtelias, ei se estänyt sitä että koko ajan tiedostin hänen olevan psykopaatti. Joten tuskimpa sen robottiudenkaan unohtaisin.

Sitä paitsi parisuhteessa minulle iso osa on myös sitä mitä minä voin toiselle antaa, mitä minä saan hänet tuntemaan. En voisi rakastua tunteettomaan olioon, enkä seurustele jos en rakastu.

Mistä tiesit sen olevan psyko? Oliko se tehnyt jotain?

Vierailija
89/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiesit sen olevan psyko? Oliko se tehnyt jotain?

Oli diagnosoitu.

Vierailija
90/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omahoitajaksi voisin vanhana ottaa. Ja tekemään palkkatyöt puolestani. Töiden jälkeen voisi vielä käydä pyöräilemässä muutaman Wolt-tilauksen niin saisi extrarahaa. Viereen en päästäisi nukkumaan, voi mennä vaikka komeroon  latautumaan ja pölisemään tekoälyjuttujaan jos tarve on.

Vierailija
91/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella miehellä menee tunteisiin se, että naiset aidosti rakastavat lemmikkieläimiä. Eläin saa omistajaltaan ruokaa, hellyyttä, huomiota, aikaa (leikkiminen, ulkoilu valjaissa) ja säännölliset käynnit eläinlääkärillä. Naisten aika, raha ja energia kohdistuu lemmikkieläimiin. On helppo nähdä, miksi niin monet miehet vihaavat eläimiä. Eläimet ovat naisille tärkeitä, joten naiset kohdistavat resurssinsa (aika, raha, energia, rakkaus) lemmikkieläimeen. Ja se on täysin tervettä. Naisilla on voimakas hoivavietti, joka kohdistuu myös lapsiin.

Suomen yhteiskunta muuttuisi rajusti, jos jokaiselle miehelle tarjottaisiin robotti "seurustelukumppaniksi". Miehet eivät enää voisi valittaa yksinäisyyttä ja seksin puutetta. He joutuisivat kohtaamaan karun todellisuuden. Mikään määrä seksiä ja huomiota EI TEE kusipäisestä mieslapsesta järkevää aikuista.  :D

Vierailija
92/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä haluaisin että kumppani myös haluaa mua, ja tekee aloitteita. Ja on yllättävä, inhimillinen, itsenäinen elämässään (ei istuisi kaiket päivät kotona odottamassa mua), reagoiva (muuhunkin kuin minuun). Ja tunteva. Tällä en tarkoita vain empaattisuutta, vaan kaikkia tunteita. Voiko robotti loukkaantua, ottaa itseensä? En meinaa että haluaisin loukata toista, mutta olisihan se aika hämärää jos sitä pelkoa ei olisi. Ei tarvitsisi ottaa toista huomioon, se se vasta sairas suhde olisi.

Vierailija
93/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vetäisisin iltaisin, sitten virrat pois ja komeroon, mitään seurusteluja ei tarvittaisi.

Vierailija
94/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella miehellä menee tunteisiin se, että naiset aidosti rakastavat lemmikkieläimiä. Eläin saa omistajaltaan ruokaa, hellyyttä, huomiota, aikaa (leikkiminen, ulkoilu valjaissa) ja säännölliset käynnit eläinlääkärillä. Naisten aika, raha ja energia kohdistuu lemmikkieläimiin. On helppo nähdä, miksi niin monet miehet vihaavat eläimiä. Eläimet ovat naisille tärkeitä, joten naiset kohdistavat resurssinsa (aika, raha, energia, rakkaus) lemmikkieläimeen. Ja se on täysin tervettä. Naisilla on voimakas hoivavietti, joka kohdistuu myös lapsiin.

Suomen yhteiskunta muuttuisi rajusti, jos jokaiselle miehelle tarjottaisiin robotti "seurustelukumppaniksi". Miehet eivät enää voisi valittaa yksinäisyyttä ja seksin puutetta. He joutuisivat kohtaamaan karun todellisuuden. Mikään määrä seksiä ja huomiota EI TEE kusipäisestä mieslapsesta järkevää aikuista.  :D

Mitä? En ole koskaan tavannut miestä joka vihaa lemmikkejä, päinvastoin. Aikamoinen vauvamies pitää olla jos kokee kateutta lemmikkiä kohtaan. Kukaan nainen ei kadehdi tai vihaa ajatusta roboteista, vaan pitää sellaisesta haaveilevaa miestä tunnekylmänä ka itsekkäänä. Eihän robottia hommata hoivattavaksi vaan hyödyksi, ihan eri kuin lemmikki.

Vierailija
95/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Filosofisesti kysymys on siitä onko sillä väliä miten hyvän olon tunteen saa. Esimerkiksi jos tekoälyalgoritmi näyttelee netissä ihmistä, on empaattisempi kuin ihminen jne. niin ihmisen kannalta se on hyvä, vaikka kyse on puhtaasti matematiikasta ja todennäköisyyksistä.

Algoritmi se ihmisenkin mieli on. Evoluution kehittämä.

Vierailija
96/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous/kodinhoitajarobotin voisin ottaa mutta en mitään "suhdetta" sellaisen kanssa.

Vierailija
97/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sen voisi mukauttaa itselleen täysin mieluisaksi, säädöt toimis hyvin, niin kuulostaa kyllä kokeilemisen arvoiselta ajatukselta.

Voisi tuoda mulle aamupalaa sänkyyn. Antaa hierontoja. Käydä kaupassa ja raahata ostokset jääkaappiin asti. Vois hän siivota, kokata ja pyykätäkin. Hoitaa lapsia ja pihatöitä. Ja sais varmaa ohjelmoitua antamaan mulle sellaista seksiä ja läheisyyttä, josta pidän. Niin, ja sit hän tehdä sellaista työtä, mistä ansaitsee sen verran, että mä saisin tehdä lyhyempää päivää. Niin. Välillä vois olla hyvä, jos hänet vois vaan kytkeä pois päältä.

Jotenkin vähän kylmääviä tämä mitä-minä-hyödyn-kommentit. Sitäkö seurustelu teille on? Kyllä mäkin jonkun tunteettoman palvelijan voin ottaa, mutta parisuhde on vähän syvempi asia.

Vierailija
98/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? En ole koskaan tavannut miestä joka vihaa lemmikkejä, päinvastoin. 

OK, boomer. Poliisit ja turvakodin työntekijät tietävät kyllä, että väkivaltainen mies kohdistaa väkivaltaa KAIKKIIN OLENTOIHIN (nainen, lapset, perheen lemmikit). 

Vierailija
99/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kyllä mitenkään päin ajattelemaan miten voisin haluta robottia. Aika vähä-älyinen pitäisi olla että kykenisi huijaamaan itseään edes etäisesti kuvittelemaan robottia ihmiseksi. Jotain palikoita aivoista taitaa puuttua niiltä jotka tällaista tulevaisuudenkuvaa pitää mitenkään realistisena.

Vierailija
100/138 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vähän kylmääviä tämä mitä-minä-hyödyn-kommentit. 

Ihme syyllistämistä. Puhutko tuolla tavalla myös auton omistajista? Jos omistaja ei ota huomioon Teslan tunteita, niin omistaja on empatiakyvytön narsisti tai psykopaatti. 

Seurustelu koneen kanssa ei ole ihmissuhde. Seurustelun pelisäännöt eivät päde. Robotti on kone, joten sitä saa kohdella yhtä tunnekylmästi kuin esineitä. Auto, leivänpaahdin, pesukone, tietokone, tai vibraattori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän