Mies väitti maksavansa enemmän perheen kuluja. Istuttiin alas ja katsottiin kummankin viime vuoden tilitapahtumat. Arvatkaa mikä oli tulos..
Miehellä ei ollut mitään hajua paljonko lasten kuluihin (mun päävastuulla) menee rahaa vuodessa. Pelkästään harrastuksista olin maksanut tuhansia. Vaatteet, varusteet, hygienia, bussikortit, lääkärit, kavereiden synttärilahjat, leirit, leffat ym. vapaa-ajan kulut. Yhtäkkiä ne miehen maksamat autovakuutukset ja sähkölaskut ei enää ollutkaan perheen "päämenot"
Kommentit (715)
Mies maksanu talon,autot lomamatkat yms.
ap makselee vähä juoksevia kuluja vaan,
Vierailija kirjoitti:
Tuo on omaa mielikuvitustasi eikä perustu ap:n sanomiin pätkääkään.
Ap ja miehensä ovat jo yhdessä käyneet menonsa läpi, eikä mies ollutkaan se päämaksaja. Eiköhän ap ja miehensä tiedä omat menonsa pikkasen paremmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimot kun pääsee ostamaan niin kaikkea turhaa tulee ja vertaavat sitten vaikka sähkölaskuun että maksoivat enemmän.
Mikä on turhaa kun puhutaan lapsista? Talvitakki vai se miehen ostama 300 euron ohjelmoitava robotti?
Kodin sähkölasku vai 300 euron talvitakki? Jos rahaa ei kerran ole.
Kenellämei nyt yhtäkkiä ole rahaa?
Vierailija kirjoitti:
En lukenut aloitusta, mutta arvaan, että ap maksaa miehen rahoilla enemmän niitä kuluja kuin mies itse.
Ai miten ihanasti nää älyn kukkaset täällä heilimöi...
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Nytkö rahat eivät olekaan yhteiset? Jos mies on suurempi maksaja, niin alkaa naisten valitus kuinka perhe on yksikkö eikä saa miettiä noin.
Ei ap ole siitä mitään valittanut, et on maksanut. Miten huonosti ihmiset lukee/ymmärtää aloituksen? Kyse oli siitä, miten eri tavoin hahmottavat sen oman osuuden maksamistaan jutuista. Tai siis mies...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö rahat eivät olekaan yhteiset? Jos mies on suurempi maksaja, niin alkaa naisten valitus kuinka perhe on yksikkö eikä saa miettiä noin.
Miten tämä liittyy siihen, että mies väittää maksavansa enemmän mutta on tosiasiassa väärässä?
Jos naisella olisi ollut epäilys, että mies maksaa enemmän, niin asiaa ei olisi tutkittu. Olisi vain todettu, että rahat ovat yhteisiä.
Ei kai kukaan ole ap:n miestä kieltänyt selvittämästä perheen kuluja ja niiden maksajaa aikaisempien vuosien aikana. Jostain syystä mies on päättänyt jättää niin tekemättä.
Yksikään mies ei ole niin typerä että lähtee tuohon. Seurauksena on itkua ja raivoamista. Kunnon naisdraa
"Kunnon naisdraamaa. Mieluummin maksaa kuin kestää sellaista."
Niin, paitsi apn mies ei maksanut. Luuli vaan.
Pitkulaiset rintalihakset, kirvainen rinta, leveät hörökorvat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat korvakarvat, latteahko masu, limaiset käsivarret, lihakset näkyvät liman alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
'Täällä näkyy monien viljelemää narratiivia siitä että raha "vain kuluu". No eikä kulu! Rahankäyttö perustuu päätöksiin. Meillä on hankittu hyväkuntoisia vaatteita ja muita tarvikkeita käytettyinä niin paljon kuin mahdollista. Kun laskettiin yhteen kaikki, huomattiin että lapsen kulut (pl. ruoka) olivat olleet yhteensä alle 1000 euroa ensimmäisten kahden vuoden aikana. Tuostakin summasta suurin yksittäinen hankinta oli turvaistuin autoon. Paljon ostettiin edullisesti ja saatiin priimaa tavaraa, esim. muutaman vuoden vanhat lastenvaunut.
Oikeasti ydinongelma monella on se että rahaa ei osata käyttää järkevästi tai on muu asenneongelma, esimerkiksi käytettyä tavaraa kohtaan. Moni valehtelee ihan itselleenkin "välttämättömyysostoksilla" jotka voivat olla hyödyllisiä, tarpeellisiakin, mutta eivät oikeasti niin välttämättömiä. Mutta on helppo heittäytyä olosuhteiden uhriksi ja valittaa kun raha vain menee, uliuliuli."
Juu ei meillä.mennyt tuon vertaa ensimmäisten vuosien aikana kahteen lapseen. Olimme opiskelijoita, vaunut ja rattaat ostimme, turvaistuinta emme, koska kuka hullu maksais jostain autosta?? Lähes kaiken saimme sukulaisilta.
Sit myöhemmin sukulaiset eivät sit antaneetkaan bussilippuja, leffalippuja, harrastusmaksuja (meidän lapsilla pienet), teinien kengät ym. piti ostaa ihan itte. Ehkä tää on sit aitä holtitonta rahankäyttöä tän edellisen mielestä.
Edelleenkään emme tuhlaa autoon. Valintakysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkulaiset rintalihakset, kirvainen rinta, leveät hörökorvat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat korvakarvat, latteahko masu, limaiset käsivarret, lihakset näkyvät liman alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Pullea vatsa, karvainen perse, leveät sieraimet, lihava, paksut nakkisormet, latvoista hapsottavat rasvaiset hiukset, litteähkö naama, lihaksikas oikea kyynärvarsi, finnit näkyvät ihon alta. Naisten ilmeet valahtavat inhosta kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytymätön ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja palstailua viikossa. Enkä ole huvin vuoksi palstailut vaan se käy ihan työstä, kuvottava kroppa tulee siinä sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiin menee kyllä paljon rahaa.
- heidän osuutensa asumiskuluista, vedestä, sähköstä
- nettiliittymä
- tietokone, kännykkä, puhelinliittymä
- kaikki käyttötavarat huoneeseen ym
- päivittäinen ruoka
- vaatteet pitää uusia kokonaan kerran vuodessa, niin ulkovaatteet, kengät kuin sisävaatteetkin
- henkilökohtainen hygienia (hammasharjat, tahnat, shampoot, hoitoaineet, vessapaperi, voiteet)
- teini-iässä tulee huvituksia, julkisten liikennevälineiden maksuja, ehkä mopoja, hampurilaisbaareja, leffaa ja muuta viihdettä
- harrastukset
- silmälasit ym.
- polkupyörät, pelit ja vehkeet muut harrastusvälineet
- meikit, parturit, kampaajat
- pienemmillä rattaat, lelut sun muut
"Olen tässä pitkin ketjua kysellyt, että missä näitä ilmaisia lastenvaatteita jaellaan (myös kouluikäiselle/teinille, eli ei nyt auta lause "kirpparit on täynnä vauvanvaatteita"), mutta ei ole vastausta kuulunut."
Kyllä niitä varmasti jossain on. Ainakin näiden niuhojen mielissä, joiden mielestä kaikki lapsille ostettava on turhaa ja liian kallista. Joka tapauksessa ja kalliiksi tulee. Koska naiset on tyhmiä.
Sit on se toinen todellisuus, jossa naiset tyhmästi käyttää aikaa ja näkee vaivaa kaiken maailman kirppisten kanssa, kun mitään ei tarvi hetkeäkään miettiä, vaan menee vaan lapsen kanssa kauppaan syksyllä ja keväällä ja ostaa kaiken, mitä se lapsi tarvii. Helppoa ja nopeeta, eikä päätään tarvi vaivata.
Tämän olen palstalta oppinut.
Onneksi mieheni maksaa kaiken lapsiin liittyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin tyypillistä, että mies ei vaan hahmota kokonaisuutta, vaan vain oman napansa. "Minä käytän omat rahani mihin itse haluan." Jep, ja vaimo sitten käyttää omat rahansa lapsiin.
No mut hei, autovakuutukset sentään. Ja renkaanvaihto. Tärkeitä juttuja!
Ja ne kattorännien tyhjennys😂
Ja salaojat!! Älkää ikinä unohtako niitä!
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä, mutta jos totta, niin "pelkästään harrastuksista olin maksanut tuhansia" on tuossa se juttu. Pelkästään harrastuksista -on ensinnäkin provosoivasti sanottu, kun se on ollut selkeästi suurin menoerä ja selittäisi yksistään "enemmän maksamisen". Siksi toisekseen kenen lasten harrastuksiin menee tuhansia euroja vuodessa, kun valtaosalla summa jää muutamaan sataseen ja moni ei edes harrasta mitään maksullista. Kyse on puhtaasti valinnoista ja niistä ei pidä valittaa.
Eihän ap ole niistä valittanut. Ei yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin tyypillistä, että mies ei vaan hahmota kokonaisuutta, vaan vain oman napansa. "Minä käytän omat rahani mihin itse haluan." Jep, ja vaimo sitten käyttää omat rahansa lapsiin.
No mut hei, autovakuutukset sentään. Ja renkaanvaihto. Tärkeitä juttuja!
Ja ne kattorännien tyhjennys😂
Ja salaojat!! Älkää ikinä unohtako niitä!
Ei niitä voi unohtaa. Ei myöskään ovensaranoiden rasvausta eikä terassin rakentamista. Eikä todellakaan sähkösopimusten kilpailutusta, mitä varten on ihan sivustotkin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Pidät siis apn miestä niin tyhmänä, et vaikka kaiken (muka) maksaa, uskoo kun ap sanoo toisin?
Tiedän. Valhetta. Kun on vastuussa menoista niin ne tulee kuin pyssyn suusta. Ei auta selitellä jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa paljonko meitä kiinnostaa?
Sitä minäkin! Puikaa nuo asiat perheenne kesken eikä toitotella niitä tänne...
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat suoraviivaisia. Ottavat laskuun mukaan vähänkin läheltä liippaavat asiat.
Näkymätön työ/kulu on naisille päinselvä, mutta jotkut miehet eivät koskaan havannoi, siksi useimmat miehet osaavat tuoda niitä paremmin esille.
Luin monta kertaa enkä ymmärrä, mitä tässä yritetään sanoa.
Jos olisit lukenut ketjua, tietäisit tuohonkin vastauksen.