Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa 12v tyttärelle seksistä? kaipailen neuvoja!!

Vierailija
15.04.2007 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi noloa. Jos vaikka jätät jotain kirjallista tietoa tytön käden ulottuville, että tyttö voisi rauhassa tutustua aiheeseen. Uskoisin kyllä, että asia kiinnostaa ja varmasti siksi lukee aiheesta, vaikka ei keskustella haluaisikaan.

Vierailija
2/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne asiat ole ollut jo selviä pidempään?

Me ollaan 12v tytön kanssa jo siinä vaiheessa että kerroin hänelle mistä löytyy terveyssiteet, ja että voi sitten kertoa kun kuukautiset ovat alkaneet, että tiedän ostaa niitä lisää.

Ja on muuten myös useampia ihan hyvä kirja aiheeseen, jos et halua ihan keskustella aiheesta. Eli mm. se Katja Ståhlin kirjoittama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen ikäiselle kuulu vielä seksiasiat. 12-vuotias on lapsi...kyllä se sitten kavereilta kuulee kun vähän kasvaa..

Vierailija
4/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini KIELSI käyttämästä tamponia enkä vieläkään käsitä miksi. Omilleni aion todellakin puhua sekä kupista, tamponista ja siteistä kehoittaen kokeilemaan itselleen sopivan vaihtoehdon.

Vierailija
5/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, ethhän ole tosissasi? :(

No kyllä todellakin olen. HALOOOOOO 12-vuotias, ei sen ikäiset harrasta seksiä, joten sen ikäisten ei tarvitse tietää. Minun lapseni eivät ainakaan harrasta 12-vuotiaana seksiä jestas sentään! Kyllä johonkin hoitolaan veisin jos lapsi rupeisi paneskelemaan kuin pupu ympäriinsä...

Vierailija
6/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö lapsesi mistä vauvat tulevat? Tietääkö hän miksi naisilla on kuukautiset ja milloin ne voivat alkaa hänellekin? Kyllä seksistä kannattaa lapsen kanssa puhua, 12-vuotias taitaa olla varhaisnuori vai mikä se sana onkaan, on alkanut tisut kasvaa ja IIIIIIK moni tuon ikäinen jo masturboi :D Minkä ikäisenä ne pojat alkavat saada niitä aamuyllätyksiä kun housut ovat märät?! Se, että puhuu 12v kans seksistä ei tarkoita, ettäkö tyrkkää kortsupaketin kouraan ja käskee naimaan... vaan minun mielestäni seksi/seksuaalisuus on luonnollinen asia jota ei tarvitse hävetä eikä tehdä siitä tabua.. eikä mun mielestä nuorille voi koskaan liikaa tuputtaa seksivalistusta (ainakin kun katsoo joitain tutkimustuloksia mitä tehdään yläasteikäisille, joissa on paljon tiedon puutetta). 12v on kasvamassa reipasta vauhtia nuoreksia ja pian aikuiseksi, ei hän ole enään 6v lapsi, eikä minusta lasten muutenkaan tarvitse pumpulissa elää. vaikutat vanhemmalta jonka on tiukkapipoisestakin tiukkapipoisin joka kieltää ja rankaisee kaikesta :(

Vierailija:

6, ethhän ole tosissasi? :(

No kyllä todellakin olen. HALOOOOOO 12-vuotias, ei sen ikäiset harrasta seksiä, joten sen ikäisten ei tarvitse tietää. Minun lapseni eivät ainakaan harrasta 12-vuotiaana seksiä jestas sentään! Kyllä johonkin hoitolaan veisin jos lapsi rupeisi paneskelemaan kuin pupu ympäriinsä...

Vierailija
7/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä halutaan varjella lasta sellaisesta asiasta, joka ei niin pienelle kuulu. Ihan ok, kunhan ei käy niin että lapsi joutuu muualta tietoa etsimään kun äiti ei auta.

Omasta mielestä 12-v ei todellakaan ole seksi-iässä, ei sinne päinkään. Enkä todellakaan sallisi oman lapseni sen ikäisenä moista harrastaa, ei ei. Mutta 12-v lapsia on erilaisia. Jotkut leikkivät barbeilla ja toiset seurustelevat. Pieni ero noissa kahdessa ja pitäisi osata katsoa kumpaan sarakkeeseen oma lapsi kuuluu. Jos jälkimmäiseen, seksistä pitää puhua, jos ensimmäiseen, sillä ei ole vielä kiirettä. Kuukautisethan on kuitenkin ihan eri asia kuin seksi, siitähän voi puhua jo aiemmin.

Vierailija
8/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulle kerrottiin seksistä enemmän kuin mitä yleensä, eli ei pelkkiä lisääntymiseen liittyvää, vaan että sen pitää tuntua molemmista hyvältä ja mitään ei saa tehdä jos ei halua. Kuukautisista kerrottiin myös kaikki.

Näin aikuisena tuo oli loistava juttu ja aion samalla lailla kertoa myös omille lapsilleni. Minulla on ollut mielestäni terve suhtautuminen seksiin ja kuukautisiin, ei häpeilevä. Silloin hieman nolotti kun asioista puhuttiin, mutta näin jälkeenpäin olen tajunnut, että se oli hyväksi, koska muuten olisin jäänyt vaille tuikitärkeitä tietoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi