Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin ja muu some saapui, ihmiset sekosivat salaliittoihin, trolliin ja kupliin, minne jäi terve järki

Vierailija
22.10.2025 |

Tyypillinen tapaus. Suomalainen verkkomedia kirjoittaa ulkomailla tapahtuneesta asiasta, juttua klikatan ja jaetaan. Totta juttu ei ole eikä totuutta löydy. 

Mutta kun riittävän moni hölmö uskoo samaan asiaan, on kyse jo uskonnosta. 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Iltalehden jututkin on nykyään somesta lainattuja. Toimittajat istuu päivät pitkät selaamassa instagrammia. 

Vierailija
2/3 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin virhe on uskoa sinisilmäisesti suoraan mitään medioita tai niiden omia "faktantarkistajia", koska ne ajavat aina omaa agendaansa. Faktantarkistus täytyy suorittaa itse kahlaamalla eri blokkien medioita ja tehdä itse johtopäätös omilla aivoillaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin virhe on uskoa sinisilmäisesti suoraan mitään medioita tai niiden omia "faktantarkistajia", koska ne ajavat aina omaa agendaansa. Faktantarkistus täytyy suorittaa itse kahlaamalla eri blokkien medioita ja tehdä itse johtopäätös omilla aivoillaan. 

Johtopäätös omilla aivoilla? Nyt kuulostaa rokotepelkoisen salaliittoteoreetikoiden puheilta, luuletko todella tietäväsi paremmin kuin asiantuntijat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan