Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairilta tyly päätös penkkipesun uhreille

Vierailija
22.10.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011575258.html

Finnair ei aio maksaa matkustajille korvauksia kaikista penkkien vuoksi perutuista lennoista

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sillä penkien pesu firmalla vakuutus minkä pitäisi korvata kaikki kulut eikä Finnairin?

Vierailija
22/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuollakin kilpailutettu HALVIN siivoufirma mitä löytyy noiden penkkien pesuun?

Näin on ainakin tehty täällä meidän koulussa ja sen takia täällä kusee kaikki.

HALVIN on aina PARAS. Onneksi säästettiin euroja pesussa, perutut lennot olivat ilmaisia. Eiku....

Finnair ei kuitenkaan korvaa peruttuja lentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli muokattavissa oleva lentolippu, mutta Finnair ei silti palauttanut minulle matkan hintaa, vaikka en voinut matkustaa ja he itse kehottivat minua perumaan matkan. En saanut myöskään takaisin menetettyjä pisteitäni. He eivät ole vastanneet viimeisimpään sähköpostiini asiasta aiemmin he vain sanoivat, etteivät voi palauttaa edes lentoveroa, koska asian käsittely maksaa heille 50 euroa, mikä on enemmän kuin veron määrä. En ymmärrä, mitä olen tehnyt väärin tämän lipun kanssa. Olen todella surullinen tästä. Olen nyt menettänyt työni, ja tämän lentomatkan summa olisi riittänyt ruokaan useiksi viikoiksi. En enää luota Finnairiin, vaikka olen ollut heidän uskollinen asiakkaansa koko elämäni ajan. En ymmärrä, miten Finnair ei ymmärrä, että kaikella tällä oudolla toiminnallaan he vain karkottavat matkustajat.

Teit ison virheen peruuttamalla lipun, näin Finnairin ei tarvi maksaa sinulle mitään. Ovelasti neuvoivat sinua toimimaan omaa parastasi vastaan

Vierailija
24/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli muokattavissa oleva lentolippu, mutta Finnair ei silti palauttanut minulle matkan hintaa, vaikka en voinut matkustaa ja he itse kehottivat minua perumaan matkan. En saanut myöskään takaisin menetettyjä pisteitäni. He eivät ole vastanneet viimeisimpään sähköpostiini asiasta aiemmin he vain sanoivat, etteivät voi palauttaa edes lentoveroa, koska asian käsittely maksaa heille 50 euroa, mikä on enemmän kuin veron määrä. En ymmärrä, mitä olen tehnyt väärin tämän lipun kanssa. Olen todella surullinen tästä. Olen nyt menettänyt työni, ja tämän lentomatkan summa olisi riittänyt ruokaan useiksi viikoiksi. En enää luota Finnairiin, vaikka olen ollut heidän uskollinen asiakkaansa koko elämäni ajan. En ymmärrä, miten Finnair ei ymmärrä, että kaikella tällä oudolla toiminnallaan he vain karkottavat matkustajat.

Eikö muokattavissa oleva lippu tarkoita sitä, että v

Kirjoittaja kertoo jääneensä työttömäksi. Hänellä ei niin ollen ole myöhemmin varaa matkustaa yhtään mihinkään, koska matkoilla syöminen ja ehkä jopa juomavesi maksavat paljon.

Vierailija
25/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin asenne asiakkaita kohden on kuvottava: kaikki on aina muiden syytä, mitään emme korvaa.

Lennän muilla yhtiöillä aina kun voin.

Vierailija
26/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä asia on niin, mutta en ymmärrä, miksi he kehottivat minua perumaan matkan. :( Minun olisi varmaan pitänyt siirtää lentoa, mutta olin niin stressaantunut, etten pystynyt ajattelemaan selkeästi. Istuin koko päivän heidän chatissaan odottamassa vuoroani, ennen kuin pääsin keskustelemaan. Ymmärrän toki, että chatin työntekijöilläkin on varmasti kiire ja paineita.

Kyseessä oli vain yhdensuuntainen matka Suomessa, mikä teki tilanteesta vielä vaikeamman oli hankalaa hahmottaa, milloin ja miten lippua olisi voinut käyttää uudelleen. En ole koskaan aiemmin joutunut perumaan matkaa, joten olin todella hämmentynyt ja epävarma siitä, mitä olisi pitänyt tehdä.

Vierailija
27/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään maksaa korvauksia, harva lento enää onnistuu mihinkään aikataulussa tai muuten, en halua veroillanii maksaa lenteljiöiden korvauksia. Lentää sitten, kun koneet on korjattu.

Minua kiinnostaisi tietää onko lentoyhtiö vaatinut korvauksia  niiltä i..ooteilta, jotka pilasivat istuimet väärällä pesutavalla? Kuinka sellaista edes voi tapahtua? Ei ollut kyseessä minkä tahansa pienen odotushuoneen muutama tuoli, jotka olisi käytännössä helppo korvata uusilla. Eli miten sellaista edes tapahtuu? Tottapa joltakin  syylliseltä peritään ISOT korvaukset kaikesta haitasta, jota tapahtuma on aiheuttanut yhtiölle ja asiakkaille?  Vai oliko siinä taustalla tahallinen  suunnitelmallilnen sabotaasi?

Taitaa olla syynä se, ettei työntekijöitä ole perehdytetty kunnolla. 

Vierailija
28/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asia on niin, mutta en ymmärrä, miksi he kehottivat minua perumaan matkan. :( Minun olisi varmaan pitänyt siirtää lentoa, mutta olin niin stressaantunut, etten pystynyt ajattelemaan selkeästi. Istuin koko päivän heidän chatissaan odottamassa vuoroani, ennen kuin pääsin keskustelemaan. Ymmärrän toki, että chatin työntekijöilläkin on varmasti kiire ja paineita.

Kyseessä oli vain yhdensuuntainen matka Suomessa, mikä teki tilanteesta vielä vaikeamman oli hankalaa hahmottaa, milloin ja miten lippua olisi voinut käyttää uudelleen. En ole koskaan aiemmin joutunut perumaan matkaa, joten olin todella hämmentynyt ja epävarma siitä, mitä olisi pitänyt tehdä.

Siksi että jos perut itse, mitään korvattavaa ei ole. Nyt menit ansaan

Vierailija
29/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei oo nykysin varaa lentää kun näköjään nykyään kaikki tuntuu menevän päin per settä. Lentoja perutaan, siirretään, ylibuukataan. Ei ollut vanhaan aikaan tällästä. Kaikkeen pysty luottamaan. Esim. kerrankin tulin lennolta bussilla kotiin, nukuin 2 tuntia ja menin töihin. Nykysin pitäis varmaan tulla 2 viikkoa aikasemmin jos haluu ehtii ajoissa töihin...

Vierailija
30/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eik

Se penkkiselkkaus oli viikko sitten. Silloin rahaa vielä oli, mutta nyt ei sitten ollutkaan. Monet saivat siirtoliput vuorokauden sisään.

Vierailija
31/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kai sillä penkien pesu firmalla vakuutus minkä pitäisi korvata kaikki kulut eikä Finnairin?

Ei sitä hölmöilyä minkään vakuutuksen kuulu korvata vaan hölmöilijöiden itse. Firman johdolta bonukset pois ja palkkiotaso todella alas ja osingonmaksu seis kunnes korvaukset huonosti tehdystä työstä on maksettu täysimääräisesti.

Vierailija
32/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, tätä en tiennyt!! En aio enää koskaan toimia näin (jos joskus vielä pystyn matkustamaan). Kiitos, ihan oikeasti. :) 

Tunnen itseni niin tyhmäksi.

Vierailija
33/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muokattavissa oleva lippu tarkoita sitä, että v

Muokattavissa oleva lippu tarkoittaa sitä, että matkan voi siirtää toiseen ajankohtaan, muttei siitä suinkaan saa rahoja takaisin.

Kannattaa tutustua lipun ehtoihin etukäteen varattaessa, eikä ottaa sitä halvinta lentolippua, jos ei ole 100% varma, että pääseekö matkustamaan.

Vierailija
34/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eik

Ou nou, voi kyynel, en voi työkkäri- ja sossurahoilla lennellä ja matkustella ympäri maailmaa , yhyy, ihmisoikeuttani on loukattu.

Vierailija
35/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään maksaa korvauksia, harva lento enää onnistuu mihinkään aikataulussa tai muuten, en halua veroillanii maksaa lenteljiöiden korvauksia. Lentää sitten, kun koneet on korjattu.

Minua kiinnostaisi tietää onko lentoyhtiö vaatinut korvauksia  niiltä i..ooteilta, jotka pilasivat istuimet väärällä pesutavalla? Kuinka sellaista edes voi tapahtua? Ei ollut kyseessä minkä tahansa pienen odotushuoneen muutama tuoli, jotka olisi käytännössä helppo korvata uusilla. Eli miten sellaista edes tapahtuu? Tottapa joltakin  syylliseltä peritään ISOT korvaukset kaikesta haitasta, jota tapahtuma on aiheuttanut yhtiölle ja asiakkaille?  Vai oliko siinä taustalla tahallinen  suunnitelmallilnen sabotaasi?

Taitaa olla syynä se, ettei työntekijöitä ole pere

Tai että työntekijät ovat, no, ehkä jätän sanomatta

Vierailija
36/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, tätä en tiennyt!! En aio enää koskaan toimia näin (jos jos

Et ole tyhmä caan Finnair suorastaan kusetti sinua

Vierailija
37/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset ova sitä varten, että sieltä saa korvauksia.

Vierailija
38/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuollakin kilpailutettu HALVIN siivoufirma mitä löytyy noiden penkkien pesuun?

Näin on ainakin tehty täällä meidän koulussa ja sen takia täällä kusee kaikki.

Kai Lehtisen ja Pertti Koivulan firma asialla. 

Vierailija
39/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ta

Molemmat syyt, sanoo ammattilainen. Halvimman tarjouksen jättävissä firmoissa on töissä vain ei-perehdytettäviä. He ovat halpoja. Tarjouskilpailun voitto otetaan aina tekijän oikeuksista ja selkänahasta, joten aivan kaikki kynnelle kykenevät ovat muualla töissä.

Vierailija
40/51 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin arvata että päätös tulee vielä muuttumaan oikeusasteissa. Kyllä lentoyhtiön velvollisuus on ottaa selvää ja tietää miten penkit pestään. Vaikea kuvitella että matkustajat häviäisivät tämän keissin. Joku tai jotkut tulevat viemään Finnairin oikeuteen tästä kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan