Operaattoreilla hintasota menossa?
Määräaikainen "rajaton" 4G-soppari on umpeutumassa T-alkuisella operaattorilla. 26€/kk nykyinen ns. tarjoushinta. Norm. hinta jotain 33€. Kuka maksaa normaalihinnan? Mummot?
Melkoista pommitusta on ollut E-alkuiselta operaattorilta koko syksyn. Nyt tuli sitten tarjous vastaavasta liittymästä 12€/kk, vuoden soppari. Tartuin täkyyn.
Nyt tuli soitto T-alkuiselta operaattorilta. Kuulemma olisi pystynyt vieläkin parempaan.
5G:stäkin tuli todella hyvä tarjous, mutta pärjään hyvin 4G:llä ja vanhalla laitteela.
Sanoin, että olette nyt myöhässä, ja tällainen nokittelu ei ole enää asiallista. Kun sovitaan jotain, niin siitä pidetään sitten kiinni. Eikä huvita käyttää aikaa tällaiseen pelleilyyn euron tai parin takia.
Olenko hölmö vai muuten vaan vanhanaikainen?
Ja miten alas olisi hinta mennyt, jos olisi viitsinyt pumpata? Minusta tällainen ei vaan ole hyvää kauppatapaa. Olen kuullut, että näissä on jopa piilouhkauksia ylimääräisistä kustannuksista, jos vaihtaa toiseen.
Tämä menee kai jo rikollisen puolelle?
Kommentit (8)
ne maksaa normaali hinnat jotka ei vuosittain halua uusia sopparia.Vuoden kuluttuahan se kulloinenkin kampanjahinta vaihtuu normaalihinnaksi
On näitä tarjouksia tullut varmaan kaikille.
Hyvä kauppatapa unohtuu monelta myyjältä, ja morkataan suoraan kilpailijaa.
Ei ole asiallista.
Ihan sama. Saavat pyyhkiä ahterinsa niillä määräaikaisilla, joissa tyrkyttävät väkisin tarpeetonta ja hinta nousee sitten vuoden päästä.
Moi:n liittymiä parempia niiltä ei saa, eikä kerran Moi:n ottanut takaisin noille vaihda. En vaihtaisi vaikka antaisivat ilmaiseksi, muuttavat kuitenkin kohta sitäkin.
Ärsyttää nuo "alk.16,99€ ja jopa 100€ lahjakortti päälle"-tarjousviestit.
Sitten kun lähdet selvittämään asiaa, niin sitä lahjakorttia ei tulekaan siihen 16,99€-tarjoukseen, vaan kalliimpiin paketteihin. Ja yllättäen tulee kaikenlaista lisämaksua liittymän vaihdosta ja uudesta SIM-kortista tai mistä vaan.
Aloittaja on varmaankin työtön tai eläkeläinen? Koska yleensä nämä yleensä ovat toimettomia ihmisiä jotka vouhkaavat jostain muutamasta eurosta ja epäilevät laittomuuksia täysin normaalissa isojen operaattorien liiketoiminnassa. Nämä kuvittelevat olevansa jotenkin keskellä suuria sopimusneuvotteluja ja tärkeässä asemassa kun on kysymys jonkun kuluttajatason liittymäsopparin uusimisesta 😂
No minä maksan kai sitten sen "normaalin" hinnan kun en jaksa säätää joka vuosi noiden kanssa. Tällä hetkellä mun 2 Telian liittymää maksaa jotain 50 euroa per kk. Toki jos tosta vielä hintaa nostavat niin vaihdan liittymää sopivan tarjouksen myötä.
Kun oli 5 liittymää, E-alkuinen antoi aina "tiskin alta" tarjouksia juurikin tuohon 12€/kk. Sitten kun yksi lähti pois ja jäi vain 4 liittymää, ei tullutkaan tarjousta. Olisi pitänyt maksaa yli 25€/kk per liittymä eli 100€ kuukaudessa (1200€ vuodessa). Muutin MOI:lle ja yhteiseen pottiin. Kustannus on alle 40€ kuukaudessa, koska puheluita ei juurikaan ole ja potissa oleva data riittää vallan mainiosti. Säästän siis vähintään 12 x 60€ vuodessa, eli 720€. Tyhmä maksaa liikaa.
Uusien asiakkaiden hankintaan pistetään hirveästi paukkuja tosi kovilla tajouksilla, mutta vanhojen pitkäaikaisten asiakkaiden pitämiseen ei panosteta ollenkaan.
Näin vaikka uusien asiakkaiden hankkiminen on kallista lystiä.
Nyt sitten vaihdellaan operaattoria aina määristen päättyessä. Tarjoushinta voi olla tosiaankin kolmasosa liittymän listahinnasta.
Ilmeisesti tulos tehdään sitten niiden mummojen ja pappojen kustannuksella, kun he eivät jaksa kilpailuttaa jatkuvasti.
Asiakasuskollisuudella ei ole paljoa arvoa nykyaikana.