Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ihme jos hoitajat urkkivat, kaijen voi tehdä kotisohvalla omasta "työpuhelimesta"

Vierailija
22.10.2025 |

Iltalehdessä urkkijan haastattelu ja kai kaikki tekevät noi jos se on noin helppoa. Tähän asti olen luullut, että urkkijan pitää tehdä urkinta jollain pöytäkoneella työpaikallaan...

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan viettojen kiva hetki lueskella muitten vaivoista ? Yksityisyys on mennyttä digin takia.

Vierailija
42/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että puhelimella pääsee potilastietojärjestelmään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että puhelimella pääsee potilastietojärjestelmään. 

Keski-Suomen hyvinvointialueen työntekijät pääsee

Vierailija
44/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa joku tyhmälle miksi noita tietoja edes katsellaan. Haluaako tietoja katseleva hoitaja esim naureskella noloille vaivoille vai onko se vain silkkaa uteliaisuutta. Itseä ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa kenenkään terveystiedot.

Tätä välillä mietin. Itselläkin on tiedoissa peräti kihti sekä polven alkava nivelrikko.

Joku niistäkin ilmeisesti kiksinsä saa :D

Vierailija
45/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan tekisi noin vaikka olisi mahdollisuus. Mutta minulla onkin oma elämä 

Vierailija
46/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäviä nämä urkintatapaukset. Tänä päivänä luulisi olevan kaikille täysin selvää kuinka potilastietojen kanssa toimitaan. Näitä tuntuu tulevan ilmi vähän väliä, mutta hyvä on muistaa että suurin osa terveydenhuollon henkilökunnasta ei todellakaan toimi noin. Lokitiedot voi pyytää ja epäselvyyksiin pyytää selvitystä. Laittomuuksiin syyllistyneet ovat tietenkin seuraamuksensa ansainneet. 

Mitään henkilökohtaisia kotiin vietäviä työpuhelimia, joista voisi kirjautua kotona potilastietojärjestelmään, ei ainakaan meillä ole. 

Lokitietoja ei tarvitse antaa. Kysellä tietysti saa.

Vierailija
47/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä erikoissairaanhoito ja perusterveydenhoito työskentelee samoissa tiloissa ja taukotila jaetaan. Tauolla kyllä useasti terkkarin väki puhuu asiakkaista nimellä. Kerran kuulin, kun naapurini vaivoja ihmeteltiin lihapullien äärellä. Tein hoitajasta valituksen.

Vierailija
48/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä erikoissairaanhoito ja perusterveydenhoito työskentelee samoissa tiloissa ja taukotila jaetaan. Tauolla kyllä useasti terkkarin väki puhuu asiakkaista nimellä. Kerran kuulin, kun naapurini vaivoja ihmeteltiin lihapullien äärellä. Tein hoitajasta valituksen.

Hyvä että teit!meidän talossa asuu sh,nyt eläkkeellä alle 50 veenä..oli kuulemma katsellut  muiden tietoja ja viinapäissään niitä sitten laulanut

Vierailija
49/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kirjataan Kantaan todella tarkasti potilaan orientaatio eli käytännössä psyykkinen tila ja vaikka olisi kyse silmätulehduksesta!! Tämä on selvästi muuttunut yksityiskohtaisemmaksi viimeisten vuosien aikana. Onko tarkoitus osoittaa muka,että jos sairaalla ihmisellä ei ole täydellinen orientaatio (!) , on hän päästään pipi eikä tarvitse välittää fyysisistä oireista?! Mielestäni koko tämä systeemi on mielisairas urkintoineen eikä suinkaan sairas potilas! Olen suht. terve työssäkäyvä ihminen mutta mitä kirjataan esim. työttömien tietoihin? 

Vierailija
50/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseileville hoitajille potkut Keski-Suomessa! Siellä on hyvinvointialue huonoimmassa taloustilanteessa muihin verrattuna eli kirveellä olisi töitä johtoportaassakin. 

Vierailija
51/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt, että kyse on harvoista yksittäistapauksista. Suurinta osaa työntekijöistä ei todellakaan kiinnosta muiden terveystiedot kun joka päivä töissä niitä käsittelee. Ei todellakaan kiinnostas avata konetta ja katsoa jonkun kaverin tietoja vaikka se onnistuis viidessä minuutissa vaikka siitä ei jäisi kiinni. Miksi luulisitte että kiinnostaisi jonkun virtsanäytteet tai masennukset. Evvk.

Yksikin yksittäistapaus on yksi liikaa ja näitä urkintoja paljastuu nykyään harva se viikko.

Miten luulet, että ihmiset uskaltaa nykyään enää hakea apua mihinkään, tai puhua terapeutille, kun mikään ei enää ole yksityistä? Kuka vaan utelias hoitsu voi käydä sieltä Harkeliini-novellin tasoisena viihteenä lukemassa kaikki toisen ihmisen yksityiselämän asiat ja juoruilla ne ympäriinsä.

Tämmöisiä tietokantoja ei pitäisi edes olla olemassa. 

Onko joku vielä niin pöljä, että puhuu terapeutille yms.???

Vierailija
52/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraako hoitsut mulle kun ne lukee eturauhas vaivoistani?

Vierailija
53/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäviä nämä urkintatapaukset. Tänä päivänä luulisi olevan kaikille täysin selvää kuinka potilastietojen kanssa toimitaan. Näitä tuntuu tulevan ilmi vähän väliä, mutta hyvä on muistaa että suurin osa terveydenhuollon henkilökunnasta ei todellakaan toimi noin. Lokitiedot voi pyytää ja epäselvyyksiin pyytää selvitystä. Laittomuuksiin syyllistyneet ovat tietenkin seuraamuksensa ansainneet. 

Mitään henkilökohtaisia kotiin vietäviä työpuhelimia, joista voisi kirjautua kotona potilastietojärjestelmään, ei ainakaan meillä ole. 

Lokitietoja ei tarvitse antaa. Kysellä tietysti saa.

Kyllä ne pitää antaa 

Vierailija
54/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pyytänyt julkiselta omat lokitiedot tietyltä ajalta. Oli oma syynsä tähän. Ne kannattaa joskus pyytää, pitää porukan vähän valppaampana, kun huomaavat että niitä oikeasti voidaan tarkistaa.

Vierailija
55/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voisi kyllä tehdä ihan vaikka pikkasen maksavan palvelun, että sovellukseen tulee automaatti-ilmoitus joka klikkauksesta. Sitten voi pyytää lisäselvityksiä, jos epäilyttää. 

Vierailija
56/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
57/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Attendolla vanhuspuolella töissä ja meillä työt tehdään työpaikalla pääasiassa läppäreillä. Ei ole mitään jokaisen hoitajan omaa työpuhelinta vaan ne on työpaikan puhelimia jotka ovat käytössä vuorossa olevilla. Olen tehnyt sh-opintojen aikaan harkkoja sairaalassa eikä sielläkään osastoilla ollut mitään omia työpuhelimia vaan ne oli osaston puhelimia. Tk:ssa työpuhelin jää työpäivän loputtua työpaikalle eikä sitä kotiin viedä.

Eikä mua ainakaan kiinnosta paskan vertaa urkkia toisten tietoja.

Vierailija
58/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa joku tyhmälle miksi noita tietoja edes katsellaan. Haluaako tietoja katseleva hoitaja esim naureskella noloille vaivoille vai onko se vain silkkaa uteliaisuutta. Itseä ei ainakaan vois vähempää kiinnostaa kenenkään terveystiedot.

No esim. eräs lakia opiskeleva kuulemma tarkasti aina deittien rikosrekisterit joten kyllä kai noita löytyy.

Vierailija
59/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, ettei teidän kaikkien tietoja voi katsella, jos haluaa ja siivota vielä jälkensä? Aukotonta järjestelmää ei olekaan.... Poistaa vaan lokimerkinnät ja se oli siinä. 

Miten kukaan itse muka poistaa lokimerkintöjä?

Vierailija
60/78 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi