Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kerrostalo asunnon myymisessä tarvii välittäjää.

Vierailija
21.10.2025 |

Sen voi myydä itsekkin ja esitellä sitä. Kolme huonetta + keittiö.  Hyvässä kunnossa oleva asunto ja hyvä sijainti, hinta 83000 euroa. Aion myydä itse, on jo kaksi näyttöä ollut ja kiinnostusta on.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että hoksasit. 

Vierailija
2/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tarvii. Samaa miältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Kiinteistökaupassa tarvitsee julkisen kaupanvahvistajan. 

Vierailija
4/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tarvitse. Ja monet kiinteistötkin voi myydä hyvin vähäisellä avustuksella.

Vierailija
5/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myynyt sekä kiinteistöjä että osakkeita ilman välittäjää, mutta ottanut joko välittäjän tai pankin laatimaan kauppakirjan, jotta kaikki asiat tulee varmasti huomioiduksi ja oikein. En halua löytää itseäni käräjiltä ihan vaan puutteellisesti laaditun kauppakirjan takia. 

Vierailija
6/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme huonetta ja keittiö hintaan 83 000. Sijainti ei voi olla hyvä. 

Vierailija
7/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahdesta löytyy 7 kpl hintaluokassa 82 000 - 84 000 e.

Vierailija
8/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin, mutta itse olen todella tyytyväinen, että myin välittäjän kautta. Ihan sama vaikka saikin palkkion jo muutoinkin matalasta kauppahinnasta. Oli hyvä puhumaan ja ihmiset jostain syystä luottaa kaupantekoon enemmän välittäjän välityksellä. Meni paskalta alueelta kaupaksi ennen ensimmäistäkään virallista näyttöä.

Vierailija
9/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraturpaa. Kiinteistöturpaa. Rehellistä show- businezztä jo 25 vuotta.

Vierailija
10/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin ensimmäisen asuntoni ilman kiinteistövälittäjää 28-vuotiaana ja ostimme mieheni kanssa omakotitalon suoraan myyjältä ilman välittäjää.

Kiinteistövälittäjät ovat aivan turhia.

Vierailija
11/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normihinta pk-seudun ulkopuolella jostain vanhemmasta kerrostalokolmiosta sivukaupunginalueelta. Huvittaa usein, kun helsinkiläiset ei edes tajua, että kuinka paljon ylihintaa maksavat jostain luteen kusemasta vanhasta luukuusta 10 kilsan päässä keskustasta. Helsingissä maksaa 400 tonnia ja muualla alle satadonaa. 

Vierailija
12/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläpä puhu. Asun pienessä kaupungissa 20km yliopistokaupungista. Täällä saa osakekolmioita tohon hintaan. Kaupunki kuuluu siihen pieneen vähemmistöön, jossa viimeisten tilastojen mukaan asuntojen hinnat kohonneet pikkuisen, myyntiajat maakunnan keskiarvoa lyhyemmät ja vuokratasokin pikkuisen noussut. Ei tässä puhuta kuin prosenteista, mutta silti. Omat sijoitusasunnot tuottaneet aina hyvin. 

Sijainti, sijainti ja sijainti. 

Vierailija
13/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kunta niin etäisyydet keskustaan oi olla hyvät.

Vierailija
14/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupanvahvistaja on eri asia kuin välittäjä :D

Vierailija
15/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanvahvistajan hinta on joku 140-150 euroa muistaakseni olen myynyt oman asuntoni.

Vierailija
16/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myynyt sekä kiinteistöjä että osakkeita ilman välittäjää, mutta ottanut joko välittäjän tai pankin laatimaan kauppakirjan, jotta kaikki asiat tulee varmasti huomioiduksi ja oikein. En halua löytää itseäni käräjiltä ihan vaan puutteellisesti laaditun kauppakirjan takia. 

Mä väänsin kauppakirjankin itse. Tosin sukulaisten välillä mutta kumminni. 

Vierailija
17/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möin ensimmäisen asuntoni ilman kiinteistövälittäjää 28-vuotiaana ja ostimme mieheni kanssa omakotitalon suoraan myyjältä ilman välittäjää.

Tuolla logiikalla monet ammatit ovat turhia, kun työt voi tehdä itse, esim.  hammaslääkärit ovat turhia, kun voi ostaa paikkausaineen apteekista ja paikata hampaansa itse, tai parturi, siivooja, bussikuski, maanviljeliä, arkkitehdit, rakentajat  jne. kun kaiken voi rehdä itse, eikä edes tarvitse laskea palkkaa itselleen. 

Lääkärikin ovat turhia, kun voi itse tiedon hankkia vaikka googlaamalla. 

Vierailija
18/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juuri niin. Kauppakirja kannattaa kyllä tehdä yhdessä pankin (tai jonkun välittäjän) kanssa ja samoin itse kauppa rahansiirtoineen tehdä pankissa jolloin on helpompi varmistaa myös henkilöllisyydet ja saada todistajat.

Vierailija
19/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupanvahvistaja on eri asia kuin välittäjä :D

Periaatteessa kyllä mutta käytännössä ei välttämättä. Monella välittäjällä on kaupanvahvistajan luvat ja se tulee siinä sivussa. Lisäksi siinä sivussa tulee se että kaikki asiat hoidetaan varmasti oikein eikä tule sitten jälkikäteen mitään selvittelyjä siksi että joku tärkeä asia on jäänyt hoitamatta.

Vierailija
20/21 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla monet ammatit ovat turhia, kun työt voi tehdä itse, esim.  hammaslääkärit ovat turhia, kun voi ostaa paikkausaineen apteekista ja paikata hampaansa itse, tai parturi, siivooja, bussikuski, maanviljeliä, arkkitehdit, rakentajat  jne. kun kaiken voi rehdä itse, eikä edes tarvitse laskea palkkaa itselleen. 

Lääkärikin ovat turhia, kun voi itse tiedon hankkia vaikka googlaamalla. 

Meinaat oikeasti että hampaan voi paikata pysyvästi apteekin aineella tai että Googlella voi korvata lääkärin? 

Kiinteistön välittäjän voi korvata vaikka koulutettu apina, lääkäriä ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi