Eroan miehestäni tänään
Hän oli salaa ryyppäämässä eilen. Sopimus oli ettei juo enää koskaan. Kaksi vuotta kestikin juomatta. Nyt alkaa molemmilla vapaus!
Kommentit (32)
nyt niin päätöksesi tehnyt tollasen takia niin onnea!
Muista vaan että jos omassa elämässäs sattuu jotain missä repsahtelet niin muija mäkeen
Sen annoin anteeksi. Lupasi lopettaa juomisen kun löi minua kerran kännissä pahasti. En vaan voi ottaa sitä riskiä, että kävisi toisen kerran. Humalassa hän on vaan joskus niin arvaamaton, harvoin mutta ei voi koskaan tietää milloin. Olenko liian raaka vai? Minusta oli hyvä että annoin vielä mahdollisuuden lyönnin jölkeen. Monethan täällä sanoo että heti pitää lähteä. Mies on tulossa kohta hakemaan tavaroitaan. Annanko vielä mahdollisuuden jos katuu? Neuvoja pliis?
itselläänkin kun noita repsahduksia on sattunut-tosin ei viinassa
kun tunteitakin vielä on. Yritän vaan olla vahva ja päättäväinen että erotaan, koska en voi mielestäni aina antaa periksi. Tarkoitan jos aina vaan lipsun, ei mies varmaan ota enää tosissaan mitään. Ja miten niin repsahduksia tulee? En ole itse alkoholiin koskenut kertaakaan tänä aikana, ja eihän mulla sen kanssa mitään ongelmaa ole.
Pelkään vaan että jotain voi sattua kun hän on humalassa. En halua että mua satutetaan enempää ja aina kun hän pettää lupaustaan tai jotain niin muistan kaikki pahat jutut mitä on juovuksissa tehnyt.
Sano miehelle että menee hoitoon ja sitten katsotaan jossain vaiheessa suhdetta uudelleen jos siltä vielä tuntuu.
Ei ole koskaan ollut mikään alkoholisti. Joi ennen viikonloppuisin niin kuin muutkin, mutta välillä viina ei vaan jotenkin sopinut hänelle ja jotenkin sekosi. Lyönyt on yhden kerran kännissä 6 vuoden seurustelun aikana joten ei voi mennä mihinkään löymätön linjaan koska se oli vain vahinko eikä mikään tapa. Pikaistuksissa tehty sekunnin kestävä juttu. Psykologille ei päässyt kun oli liian terve ja normaali. Auttakaa! Olen ihan sekaisin.
ap
Et ole koskaan syyllistynyt mihinkään mikä voisi ärsyttää miestäsi tai muita ihmisiä? Onneksi olkoon, siinä tapauksessa olet maailman ainutlaatuisin ihme, nimittäin muita kaltaisiasi ei ole olemassakaan.
Ymmärrän, että tähän asiaan on yhtä monta näkökantaa kuin on kannanottajaakin, mutta minä sanoisin yhden seikan vielä. Ap sä pelkäät sun miestä ja jos toista pelkää, niin se ei ole enää suhteen arvoista.
Onko teillä lapsia? Oletko valmistautunut jotenkin eroon?
Onnea vaan uudella tielläsi.
En ole nukkunut koko yönä ja olen tosi ahdistunut ja surullinen ja nyt pitäis vielä tehdä joku päätös. Mieheni haluaa vielä yrittää, Itse en oikeasti tiedä. Miten tämä voi olla näin vaikeaa... Mitä teen tunnin päästä???
ap
..niin onko oikeasti jäädä suhteeseen?
Pitääkö kerätä kunnon arsenaali vikoja, että huonosta suhteesta pääsee pois?
Siis en pelkää häntä yhtään selvinpäin, kun hän on humalassa niin silloin pelkään. Ja pelkään jo ajatusta siitä että hän juo. Siksi olen hänet niin tiukille pistänyt. Aivan ihana hän on selvinpäin ja näköjään pystyy aina vuoden yhteen menoon olemaan selvinpäin. Mutta mitä enemmän annan anteeksi niin kohta voi olla että ottaa useammin kun huomaa etten välitä enkä eroa oikeasti. Mitä itse tekisitte?
ap
Onko tuo oikeasti niin tärkeä juttu elämässäsi, että luovut kenties muutoin ihan kelpo miehestä? Onko kyse vain siitä että itsetuntosi sai kolauksen, kun mies ratkesi ryyppäämään? Oltuaan kuitenkin niin kauan juomatta? (vrt. lihava, joka laihduttaa itsensä normaalipainoiseksi jättämällä suklaat syömättä ja kerran retkahtaa ja syö kilon suklaata putkeen - jättäisikö kukaan mies vaimonsa moisen takia?)
Oletko vielä nuori ja sen mukaisesti kenties vähän idealistinen sen suhteen, millaista elämä oikeasti on?
Luuletko oikeasti että on olemassa sua varten jossain joku toinen mies, joka täyttäisi kaikki hänelle asettamasi vaatimukset? Mitä menetätä, jos eroat miehestäsi? Onko se sen arvoista?
Näitä kaikkia sun pitäisi miettiä ennen kuin teet lopullisen päätöksen.
Koska olemme olleet varmaan sata kertaa 6 vuoden aikana yhdessä humalassa ja kerran on lyönyt, mutta se tunne vaan ottaa vallan enkä siedä nähdä häntä yhtään humalassa. Varmaan liottelen tai jotain? Olen vaan tiukkapipoinen nainen joka ytrittää pitää miestä vankina?
ap
missä en puhu lyömisestä. Pitääkö paikkaansa?
En olisi miestäni edes kieltänyt juomasta jos ei olisi hakannut päissään. Onko se teistä ihan ok vai?
ap
ap:n tilanteeseen vain, jos vaimo on joskus lyönyt miestään suklaata syötyään ja mies oikeasti pelkää sitä, että vaimo sattuisi syömään suklaata ja ehkä tulisi taas väkivaltaiseksi.
Läski ja väkivalta ovat vähän eri asioita.
Vierailija:
Onko tuo oikeasti niin tärkeä juttu elämässäsi, että luovut kenties muutoin ihan kelpo miehestä? Onko kyse vain siitä että itsetuntosi sai kolauksen, kun mies ratkesi ryyppäämään? Oltuaan kuitenkin niin kauan juomatta? (vrt. lihava, joka laihduttaa itsensä normaalipainoiseksi jättämällä suklaat syömättä ja kerran retkahtaa ja syö kilon suklaata putkeen - jättäisikö kukaan mies vaimonsa moisen takia?)
Oletko vielä nuori ja sen mukaisesti kenties vähän idealistinen sen suhteen, millaista elämä oikeasti on?
Luuletko oikeasti että on olemassa sua varten jossain joku toinen mies, joka täyttäisi kaikki hänelle asettamasi vaatimukset? Mitä menetätä, jos eroat miehestäsi? Onko se sen arvoista?
Näitä kaikkia sun pitäisi miettiä ennen kuin teet lopullisen päätöksen.
asua ilman toista, muuttakaa yhteea. Miehesi ei ole kuitenkaan lyönyt sinua toista kertaa.... Kannattaa kylllä tosissaan miettiä että onko tuo salaa ryyppääminen kuitenkaan NIIN iso juttu. Jos miehesi olisi hakannut sinua uudestaan silloin olisi asia ihan eri juttu! Me kaikki ollaan erehtyväisiä ja jokaisella on omat heikkoudet! MIeti onko elämäsi elämisen arvoista jos nyt nakkaat miehesi pellolle tämän virheen takia..... vaikka rakastat häntä.
Jos pelottaa, niin pelottaa. Jätä se mies, ei se suhde tuosta ainakaan parane.
tulee matkoiltaan kotiin vasta vesiselvänä? Silloin sun ei tarvitsis nähdä häntä humalassa eikä pelätä. Toinen juttu on sitten se, luotatko häneen näiden reissujen aikana? Ja sitten tämä ei kyllä toimi enää, jos teette lapsia.
Onnea vaan raittiiseen elämään aloittajalle.