Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pakkasit mukaan sairaalaan ja mitä olisit oikeasti halunnut mukaan?

Vierailija
21.10.2025 |

Kertokaa mokat mitä pakkasitte sairaalakassiin, ja myös ne esineet mitä olisitte kaivanneet sairaalaan, mikä oli jäänyt pakkamatta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökit jäi kotiin, pitikin jäädä sairaalaan. Onneks puoliso toi.

Vierailija
2/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa että itsellä moka pakkauksessa, oli eväät. Sairaalassa kaipasin ihan eri asioita mitä olin pakannut. Pakkasin salmiakkia ja herkkuja ja kaipasin ennemmin leivänpäällisiä ja oikeaa kunnon ruokaa.

onnistunut asia oli omat vaatteet, ne sairaalajutu oli kauhean epämukavia ja kylmiä.

asia mitä olisin kaivannut (ja minkä lähetinkin sukulaisen noutamaan) oli oma petauspatja, oma peitto ja tyyny. Pari yötä olisi mennyt, mutta kun sairaalassa vierähti kaksi viikkoa, niin kummasti omat yökamppeen auttoi nukkumaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun umppari puhkesi, niin kännykän akkulaturi unohtui kotiin. Tiesin kyllä, että joudun leikkaukseen, mutta en kuvitellut joutuvani olemaan niin pitkään sairaalassa. Yhden kerran olen päätynyt sairaalaan niin, ettei ollut muuta mukana kuin päälläni olevat vaatteet. En tosin olllut tajuissanikaan, kun ensihoito lähti viemään. Ne kerrat, kun mulla on ollut etukäteen leikkausaika tiedossa, en ole unohtanut mitään. Kännykkä, laturi, kotiavaimet, lompakko ja kyynärsauvat. Muuta en ole niillä reissuilla tarvinnut. Sairaalasta sai vaatteet ja muun, kotiin pystyi palaamaan samoissa vaatteissa kuin sairaalaan menikin.

Vierailija
4/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ajattelet synnytyssairaalaa? Jouduin olemaan sillä omasta mielestäni aivan liian pitkään. Omat tossut ainakin, ne sairaalan läpyskät olivat kamalia. Myös jonkun verran omia vaatteita. Hammasharjan, hiusharjan, lompakon. Ruokaa varten suolaa ja sokeria. Siinäpä tärkeimmät, kun siihen aikaan ei ollut kännyköitä eikä läppäreitä.

Television sain jossakin vaiheessa, mutta en enää muista, oliko oma vai sairaalan, kun jokaisessa huoneessa ei silloin vielä ollut.

5/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Kun umppari puhkesi, niin kännykän akkulaturi unohtui kotiin. Tiesin kyllä, että joudun leikkaukseen, mutta en kuvitellut joutuvani olemaan niin pitkään sairaalassa. Yhden kerran olen päätynyt sairaalaan niin, ettei ollut muuta mukana kuin päälläni olevat vaatteet. En tosin olllut tajuissanikaan, kun ensihoito lähti viemään. Ne kerrat, kun mulla on ollut etukäteen leikkausaika tiedossa, en ole unohtanut mitään. Kännykkä, laturi, kotiavaimet, lompakko ja kyynärsauvat. Muuta en ole niillä reissuilla tarvinnut. Sairaalasta sai vaatteet ja muun, kotiin pystyi palaamaan samoissa vaatteissa kuin sairaalaan menikin.

Ai niin joo, hammasharjan otin noilla kolmella kerralla mukaan, tahnaa sai sairaalastakin. 

Vierailija
6/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämään mennessä. Puhelin ja laturi. Omat hygieniatuotteet (sairaalassa on tietysti tarjolla saippuaa, shampoota, hammasharja ja hammastahna, mutta haluisin nää myös ottaa kotoa, koska varmasti itselleen sopivia tuotteita), hiusharja, pompuloita kotiin lähtöä varten itselleni vaatteet ja vauvalle vaatteet, tutti (sairaalassa on välillä vähän tarvikkeita eikä aina saa edes tuttia mukaan), turvakaukalo, imetysliivit ja liivisuojat (ois voinut olla kivat olla myös osastolla käytössä, mä pakkasin vain yhdet kotimatkalle). Jos ois ollut pitkä matka kotiin, niin olisin tankannut tuttipullon maitoa, koska autossa ei välttämättä oo helppo imettää, ainakin jos asia on ihan uusi kokemus. 

Vierailija
7/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimet ja lompakko tietysti kannattaa muistaa.

Vierailija
8/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselle tärkeäksi osoittautui lämpöiset vaatteet (jos olet semmoisessa yksikössä missä saa olla omat) koska sairaaloissa usein kylmä ja kuulokkeet, jotta voi kuunnella musiikkia, katsoa telkkua jne.

Vierailija
9/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä, sen laturi ja SUOLAA. Sairaalaruoka on olevinaan niin f*cking terveellistä, että ei vaan vahingossakaan saa maistua millekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi