Siivooja-Kanasella kihahtanut hattuun ?
Kommentit (159)
Eikö ongelmana ole pikemmin itse synnytykseltä paljon vaativat äidit jotka pakkaa mukaan kaiken puhallettavasta ammeesta kristallikruunuun ja esittää Instan luomusynnytysinfluilta kopioidun synnytysvaatimuslistansa lääketieteen ammattilaisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että jännittää aika paljon tuo äitiys ja sen tuoma muutos. Hänhän pitkään oli omien lasten hankintaa vastaankin.
Ei halua hyväksyä sitä vielä, että äitiydessä ei tosiaan ehkä se meikkaaminen tule ekana mieleen ja hiusten suoristaminen sairaalassa ei varmaan kiinnosta kun lähinnä pitää pelätä, että mitä sinne omaan vaippaan seuraavaksi lorahtaa.
Ymmärrän, että haluaa varmasti somekuvia julkistaa sairaalasta ja siksi miettii tässä etukäteen meikkiä ja hiuksia. Mutta tuo toisen äidin lyttääminen oli kyllä täysin asiaton kommentti, ikään kuin toinen olisi epäonnistunut vanhemmuudessa kun ei meikkaus ole ekana mielessä.
Kyllä tää äiti ihan itse aloitti sen lyttäämisen.
Eikö kyse ollut siitä, että Auri kysyi vinkkejä mitä pakata mukaan ja toinen äiti sanoi jotakuinkin, että lapsen myötä meikkaaminen enää tunnu tärkeältä, joten ei itse ottaisi meikkejä mukaan. Ja Auri kutsui tämän vinkin antaneen naisen äitiyttä jotenkin epäonnistuneeksi ja käski tätä lopettamaan itsensä seuraamisen. Mielestäni tämä toinen äiti ei aloittanut lyttäämistä vaan antoi vinkin, jota Auri pyysi. Eihän Aurin tarvitse ottaa jokaisesta vinkistä vaarin, mutta miksi hyökätä kohti omia seuraajiansa, joilta jopa pyysi vinkkejä? Hän ei olisi tehnyt miljooniaan ilman seuraajiaan ja tylyttää somessa seuraajaansa, joka vastasi Aurin omaan kysymykseen ja vieläpä aika universaalilla totuudella, että usein vanhemmilla menee lapsen myötä arvomaailma päälaelleen
Mä rakastin hengailla niissä sairaalakledjuissa tukka harjaamatta pari päivää. Kukaan ystävistäni ei ole voinut ymmärtää, miksi synnyttänyt nainen haluaisi tieten tahtoen pitää päällään sairaalan kalsareita 🤷
Miksei ihmiset vain voisi tahtoa toisilleen hyvää? Toivon Aurille hyvää ja turvallista synnytystä, ja lapselle toivon lempeää laskeutumista maailmaan. Toivon koko perheelle kaikkea hyvää. Ei Aurin tie ole ollut mikään helppo.
Somettajien kohdalla täytyy kanssa pitää mielessä se, että kyseessä voi olla täysin laskelmoitu ns. "rage-bait". Algoritmit kiihottuu, kun kommenttikenttä käy kiivaana, riidellään ja näppikset sauhuaa. Se nostaa kyseisen somettajan sisältöjä ja tuo klikkejä. Osa jopa tienaa näillä rage-bait raivosyöteillä.
Ehkä Aurilla on jokin iso kampanja, tai kaupallinen yhteistyö tulossa ja haluaa paljon klikkejä?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Kanasen kanssa että mitä se ketään kaivelee, jos yksi pakkaa paljon kamaa sairaalaan. Mikään ei ole ankeampaa kuin äitien kurjuuskilpailut! Itse luin lähes oman henkeni vieneen sektion jälkeen sairaalassa Thomas Mannia, kirjan mukaan pakkaaminen oli varmaan liikaa kuvitelmia synnyttämisestä jostakusta.
Hän itse pyysi ottamaan kantaa, onko tavaraa liian vähän, sopivasti vai liikaa!
Auri ei välttämättä hoksaa, että kukaan ei pidä hänen tavaroistaan huolta siellä osastolla, joten jos meikkipussi jää vessan lavuaarin reunalle, niin siivooja (laitoshuoltaja) nakkaa sen roskiin sen enempiä miettimättä. Ja jos suoristusrauta katoaa, niin kukaan ei sitä ryhdy etsimään. Lisäksi on ihan turha odottaa siivoojan siirtelevän huoneessa tavaroita, hänellä on tietyt työt tehtävänä eikä niihin kuulu synnyttäneiden tavaroista huolehtiminen. Jos kassin sisältö on levitelty ympäriinsä, ei pölyjä pyyhitä.
Osastolla ollaan nykyisin noin kaksi yötä, kovin laajaa tavara-arsenaalia ei kannata haalia mukaan. Eikä huono äitiys synny siitä, että jättää ripsivärin kotiin. Kätilöt kun ei odottele, kun äiti on meikkaamassa, sitä saa aika nopeasti kuulla, että pyydä kipulääkkeesi uudestaan iltakierrolla, sitä ei nyt jätetä tänne huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä ku meikkaa ja käyttää suoristusrautaa synnytyksen jäljeen ahteri hellänä. Hyvä kun ite pystyin edes istumaan, ei ollut meikit ekana mielessä. No jokainen tyylillään.
Ei minulla ainakaan ollut mitään vaikeuksia istumisessa tai muutakaan ihmeellistä synnytyksen jälkeen. Vain normaali niukka jälkivuoto.
Tiedoksi sinulle, että kaikilla ei ole niin väljät paikat.
Jep, ei solahda lapsi ulos väljästi joka toosasta.
Silläpä nyt ei ole mitään väliä, kuinka väljä tai ei synnyttäjä on, koska synnytys avaa kanavan epätavallisen auki.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tulee mielikuva vielä kuitenkin kovin nuoresta henkilöstä, jolle mainetta ja rahaa tuli nopeasti, eikä ehkä kaikessa ehtinyt pysyä perässä. Ainakin Raha-Suomi -sarjan jakso herätti lähinnä hilpeyttä ja jonkinasteista sääliäkin.
Yli 30-vuotias on kaukana nuoresta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Kanasen kanssa että mitä se ketään kaivelee, jos yksi pakkaa paljon kamaa sairaalaan. Mikään ei ole ankeampaa kuin äitien kurjuuskilpailut! Itse luin lähes oman henkeni vieneen sektion jälkeen sairaalassa Thomas Mannia, kirjan mukaan pakkaaminen oli varmaan liikaa kuvitelmia synnyttämisestä jostakusta.
Et tainnut lukea aloitusviestissä ollutta artikkelia. Tässä katkelma ja esimerkki Kanasen kommentista:
Kananen kertoi pakkaavansa mukaan muun muassa meikkejä ja keskustelua herätti ainakin se, ehtiikö sairaalassa meikata. Aiheeseen liittyen eräs seuraaja kertoi, että hänen prioriteettinsa elämässä ovat muuttuneet lapsen saamisen jälkeen. Kananen ilmoitti ketjussa aikovansa jatkossakin laittautua ja vastasi kommentoijalle varsin napakasti:
Hänellä äitiys ei oo mennyt ihan nappiin niin kuvittelee ettei muillakaan onnistuis, Kananen vastasi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se meikki tuohon naamaan auttaa?
Nenäleikkaus olisi paikallaan.
On kyllä kieltämättä melkoinen klyyvari.
Monet antoivat tuossa instan sairaalakassi-julkaisuissa neuvoja. Auria selvästi ärsytti ulkonäköön, kuten meikkaamiseen ja hiustenlaittoon liittyvät neuvot. Minusta se, että hän itse kysyi seuraajiltaan, onko sairaalakassissa kaikki tarvittava, niin on oletettavaa että ihmiset sitten kommentoivat.
Jos Auri ei tykkää jostain kommentista, onko siihen pakko reagoida ja kommentoijaa haukkua? Kävin katsomassa sen julkaisun ja kyllä tuli Aurista sellainen fiilis, että hän on hiukan ylimielinen, ja herkästi haluaa laittaa kommentoijille jauhot suuhun, jos ovat eri mieltä hänen kanssaan. Mikä oli erikoista, sillä usemmiten oli neutraaleita kommentteja, ja ei minusta mitenkään loukkaavia.
Minulla ei ole silti Auria mitään vastaan ihmisenä. Olen iloinen, että hän saa vauvan ja toivon että kaikki menee hyvin! Ja hän, ja miehensä saavat nyt nauttia perhe-elämästä. Muistan sen itsestäni nuorena äitinä, kun sain esikoiseni, että monet asiat piti opetella. Joskus ilahduin neuvoista, mutta esim. se ärsytti, kun anoppini tuputti omia mielipiteitään oikeana. Ja silloin muodostin itse vasta käsitystä itsestäni äitinä 😊 Sittemmin olen kypsynyt, ja en loukkaannu niin herkästi 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut lukea aloitusviestissä ollutta artikkelia. Tässä katkelma ja esimerkki Kanasen kommentista:
Kananen kertoi pakkaavansa mukaan muun muassa meikkejä ja keskustelua herätti ainakin se, ehtiikö sairaalassa meikata. Aiheeseen liittyen eräs seuraaja kertoi, että hänen prioriteettinsa elämässä ovat muuttuneet lapsen saamisen jälkeen. Kananen ilmoitti ketjussa aikovansa jatkossakin laittautua ja vastasi kommentoijalle varsin napakasti:
Hänellä äitiys ei oo mennyt ihan nappiin niin kuvi
Jatkona tuohon edelliseen Kanasen kommentoitiin vielä tämäkin: Kananen myös toivoi, että seuraaja poistuu kokonaan Kanasen somesta ja ilmoitti poistavansa kaikki tämän tulevat kommentit.
Aivan hirvittävä tyyppi. Toivottavasti muut seuraajat on oma-aloitteisia ja poistuu sieltä Kanasen somesta ihan käskemättäkin.
Noissa videoissa ihan kamalalla kiikaavalla äänellä puhuu. Tuo sen mies on narri.
Katsoin kommentoinnit kun kyllä on asiaton. Onneksi jäin instasta pois. En pidä ihmisestä ja on paljon muitakin joilla on se miljoona eikä kusi nouse päähän. Törkeä on.
Jep, ei solahda lapsi ulos väljästi joka toosasta.