Siivooja-Kanasella kihahtanut hattuun ?
Kommentit (159)
Mua ärsytti tuo hajustekommentti. Oon totaalisen kyllästynyt sähköallergia tasoisiin herkkyyksiin ja muihin päävikoihin, mitä yleisesti puolustellaan. Muuttakaa johonkin korpimajaan jos muiden normaali elämä niin raastaa.
Vitsi ?
Hyväntekeväisyydestä teki mielettömän someuran ja takoo isoja rahoja.
Tossa ei ole mitään vitsiä
Vierailija kirjoitti:
Odottaa esikoistaan, joten luulot on vielä suuret siitä miten synnytys ja sen jälkeinen sairaalajakso menee. Sellainen pumpulimielikuva mikä melkein kaikilla ensisynnyttäjillä on. Kommentit on siihen nähden töykeitä, mutta niin on kyllä vastauksetkin. Jos hankkii useamman lapsen niin silloin voi suoristusraudat sun muut jäädä kotiin kun realismi on koettu.
No ei ole "melkein kaikilla ensisynnyttäjillä" tuollaisia mielikuvia, että pakataan synnytykseen kuin hotellilomalle ja ilmeisesti jotkut someposeeraukset mielessä. Ja itse kysyy kommentteja ja sitten ei niitä kestä. Jos sinulla on ollut ensisynnyttäjänä tuollaiset mielikuvat, niin äläpä yleistä kaikkiin muihin.
En lukenu juttua, mutta aika monella vähenee se kiinnostus ulkomaailmaan ja muiden miellyttämiseen varsinkin ensimmäisen lapsen kohdalla. Ja varsinkin jos sitä ensimmäistä ei saa ihan teininä. Mistä me tiedetään vaikka Auri ois joutunu käymään hedelmöityshoidoissa pari vuotta tullakseen raskaaksi? Omalla ystävälläni oli hiukan vanhempana näin ja hänestä tuli kyllä lapsen myötä sitten entistä itsekeskeisempi ja joustamattomampi. Kauhulla odotan vaikutuksia lapseen, kun hän on nyt tavallistakin korostetummin äitinsä maailmannapa... Ainahan lapsi on äitinsä maailman napa, mutta vielä enemmän... Ystäväni on itse ainoa lapsi, sekin varmaan vaikuttaa.
Ei minun osalta ole varsinaista halua arvostella, mietin vain seikkoja jotka ehkä vaikuttaa. Arvostan Auri Kanasta! On rohkeaa tulla julkisuuteen tuollaisista hommista; syrjäytyneiden ja mielenvikaisten ryönäkasojen siivoamisesta. Itselleni naurettiin koko luokan voimin, kun ysärin alussa ekaluokalla kysyttiin kaikilta, mikä sinun toiveammatti on. Aioin ensin sanoa, että taidemaalari, mutta minulla oli jo tuolloin hirveän huono itsetunto ja ajattelin jännityksestä hiessä, että se on varmaan hirveän vaikea ammatti, eikä kukaan usko, että minusta voisi sellainen tulla. Keksin sitten hätä valheen, että minusta tulee siivooja. Oli minulle yllätys, että minulle naurettiin. Itse olin varmaan lähinnä ajatellut, että koulumme siivooja on tosi mukava. Tuohon aikaan oli aina se sama siivooja siivoamassa koululla ja hänellä oli aikaa myös jutella oppilaiden kanssa.
Veikkaan Auria vähän samantapaiseksi hahmoksi kuin Kata Kärkkäistä: tulee julkisuuteen yhdellä asialla, mutta kerkeää vielä moneen muuhunkin. Nyt on vaan aika panostaa yksityiselämään luonnollisestikin.
Musta tuntuu, että jännittää aika paljon tuo äitiys ja sen tuoma muutos. Hänhän pitkään oli omien lasten hankintaa vastaankin.
Ei halua hyväksyä sitä vielä, että äitiydessä ei tosiaan ehkä se meikkaaminen tule ekana mieleen ja hiusten suoristaminen sairaalassa ei varmaan kiinnosta kun lähinnä pitää pelätä, että mitä sinne omaan vaippaan seuraavaksi lorahtaa.
Ymmärrän, että haluaa varmasti somekuvia julkistaa sairaalasta ja siksi miettii tässä etukäteen meikkiä ja hiuksia. Mutta tuo toisen äidin lyttääminen oli kyllä täysin asiaton kommentti, ikään kuin toinen olisi epäonnistunut vanhemmuudessa kun ei meikkaus ole ekana mielessä.
Kuohuuko hänellä nyt energia yli, synnytyksen alla? Jotkut on voittaneet mestaruukdia tai tehneet väitöskirjan samassa tuiskeessa.
Katsotaan myöhemmin. Voihan olla että hänellä energiaa on nyt jatkuvasti reilusti yli tarpeen ja lyö sanomisetkin siksi toisia kasvoille?
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi aikaa laittautua kun vauva nukkuu. Ja isäkin läsnä.
Usein ei taida olla voimia, se aika käytetään syömiseen, nukkumiseen ja muuhun elossapysymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monella tunnetulla some-vaikuttajalla alkaa jossain vaiheessa olla sitä, että yhtään ei siedä vastakkaisia mielipiteitä. Seuraajien pitäisi aina vain olla samaa mieltä tai hymistellä ja olla kuin joku ympäröivä hovi. Kun sellaista huomaan, lopetan aina seuraamisen.
Ja aika moni luulee että haukkuminen = mielipide!
Ja sitten kun sanoo ettei mua ole pakko seurata niin vedetään herne nenuun ja valitaan että pissa nousut päähän.
Millä tavoin se, että ihmettelee tavaran määrää synnytysreissulla, on haukkumista? Se on ihmettelyä ja usein perustuu kokemukseen. Somevaikuttaja on turhan herkkänahkainen, jos toisten ihmisten suhteellisen neutraalit viestit menevät ihon alle.
En nyt puhunut näistä viesteistä joissa ihmetellään vain tavaran määrää, jos nyt luet kaikki tämänkin ketjun viestit niin rajut varmaan millaisia viestejä tarkoitin.
Mielestäni Auron vastaukset olleet sen tökerömpiä kuin itse kysymyksetkään
Hän on viimeisillään raskaana, eli aivan järkyttävässä hormonihumalassa. Itse käyttäydyin raskauden loppuvaiheessa välillä tosi tökerösti ja itsekeskeisesti ja minusta tuntui aivan kirjaimellisesti siltä, kuin olisin ollut koko maailman napa ja universumin keskipiste. Onneksi en ollut missään somessa sentään niinä hetkinä.
Ja haluaisin pyytää myös eräältäkin asiakaspalvelutyöntekijältä anteeksi silloista käytöstäni, huhhuh 😅 Läheisiltäni olen pyytänytkin.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että jännittää aika paljon tuo äitiys ja sen tuoma muutos. Hänhän pitkään oli omien lasten hankintaa vastaankin.
Ei halua hyväksyä sitä vielä, että äitiydessä ei tosiaan ehkä se meikkaaminen tule ekana mieleen ja hiusten suoristaminen sairaalassa ei varmaan kiinnosta kun lähinnä pitää pelätä, että mitä sinne omaan vaippaan seuraavaksi lorahtaa.
Ymmärrän, että haluaa varmasti somekuvia julkistaa sairaalasta ja siksi miettii tässä etukäteen meikkiä ja hiuksia. Mutta tuo toisen äidin lyttääminen oli kyllä täysin asiaton kommentti, ikään kuin toinen olisi epäonnistunut vanhemmuudessa kun ei meikkaus ole ekana mielessä.
Kyllä tää äiti ihan itse aloitti sen lyttäämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä ku meikkaa ja käyttää suoristusrautaa synnytyksen jäljeen ahteri hellänä. Hyvä kun ite pystyin edes istumaan, ei ollut meikit ekana mielessä. No jokainen tyylillään.
Ei minulla ainakaan ollut mitään vaikeuksia istumisessa tai muutakaan ihmeellistä synnytyksen jälkeen. Vain normaali niukka jälkivuoto.
Tiedoksi sinulle, että kaikilla ei ole niin väljät paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tulee mielikuva vielä kuitenkin kovin nuoresta henkilöstä, jolle mainetta ja rahaa tuli nopeasti, eikä ehkä kaikessa ehtinyt pysyä perässä. Ainakin Raha-Suomi -sarjan jakso herätti lähinnä hilpeyttä ja jonkinasteista sääliäkin.
Reilusti yli kolmikymppinen ei ole "kovin nuori henkilö". Monilla on perheet, joissa hyvinkin jo kouluikäisiä lapsia.
Eli ei selity iällä.
Ei se "nuoruus" aina linkity suoraan numeraaliseen ikään. Ja Auri on tainnut hypätä jo reilusti alle kolmikymppisenä tuohon somesiivousjuttuunsa.
Elämänkokemus karttuu eri ihmisillä eri tahtiin.
Tekeekö se teistä sitten "kypsiä", kun täällä porukalla toista ihmistä haukutte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottaa esikoistaan, joten luulot on vielä suuret siitä miten synnytys ja sen jälkeinen sairaalajakso menee. Sellainen pumpulimielikuva mikä melkein kaikilla ensisynnyttäjillä on. Kommentit on siihen nähden töykeitä, mutta niin on kyllä vastauksetkin. Jos hankkii useamman lapsen niin silloin voi suoristusraudat sun muut jäädä kotiin kun realismi on koettu.
No ei ole "melkein kaikilla ensisynnyttäjillä" tuollaisia mielikuvia, että pakataan synnytykseen kuin hotellilomalle ja ilmeisesti jotkut someposeeraukset mielessä. Ja itse kysyy kommentteja ja sitten ei niitä kestä. Jos sinulla on ollut ensisynnyttäjänä tuollaiset mielikuvat, niin äläpä yleistä kaikkiin muihin.
En viitannut tuolla pelkästään tuohon älyttömään pakkaamiseen. Ensisynnyttäjillä on usein ruusuinen kuva koko synnytyksestä. Että lapsi on ulkona parissa tunnissa, tai että synnytys tapahtuu tietyssä asennossa, tai että heti synnytyksen jälkeen on maratonkunnossa. Harva synnytys on täydellinen jälkihoitoineen, vaan melkein aina on jotain mikä ei mennyt mielikuvien mukaan. Esikoisen kanssa on vielä suuret luulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi aikaa laittautua kun vauva nukkuu. Ja isäkin läsnä.
Oikea kysymys on, miksi laittautua.
Ketään siellä sairaalassa ei kiinnosta, miltä Rva Kananen, tai muutkaan, näyttävät.
Ihan näin offtopiccina, kun en Auria seuraa tai tiedä tarkalleen mitä on sanonut tai ei, mutta vastauksena kysymykseesi:
itse laittaudun itseäni varten, en muita. Se, että peseydyn, harjaan hiukset, pesen hampaat ja laitan vaikka kivat alusvaatteet tekevät minulle itselleni hyvän olon. Muiden mielipiteet ei kiinnosta kettuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti tuo hajustekommentti. Oon totaalisen kyllästynyt sähköallergia tasoisiin herkkyyksiin ja muihin päävikoihin, mitä yleisesti puolustellaan. Muuttakaa johonkin korpimajaan jos muiden normaali elämä niin raastaa.
No huhhuh, ei ole mikään päävika jos toisten haisulien hajusteet aiheuttavat oireita. Sen sijaan päävika on sillä, joka vastasyntyneenkin haluaa heti kyllästää tuollaiseen kemikaalia**aan.
No nyt luin... Siis kyse oli kauneudenhoitotarvikkeiden ottamisesta mukaan, kun lähtee synnyttämään? No hölmöltähän se kuulostaa. Ehkä hän aikoo alkaa seuraavaksi tehdä meikkaus ja kauneudenhoitosisältöjä, koska ne ei ole yhtä fyysisesti raskaita kuin siivoaminen ja niitä ehtii tehdä kotoa käsin vauvan unien aikana. Tämä saattoi olla ihan tahallista provokaatiota tulevia bisneksiä ajatellen. Ei tyhmä Kananen ;)
Muistaakseni Auri Kananen on yksinhuoltajan lapsi. Ehkä hänelle on siksikin iso asia, että on se mies, joka tulee mukaan sinne sairaalaan ja muutenkin on hänen ja lapsen elämässä.
t. Aurin fani edelleen.
Ja minä pelasin tuntikausia Mariota Nintendolla.