Eipä taida Iltalehden toiminta olla ihan laillista... Evästeiden kieltämisestä pitäisi maksaa 1,99 €/kk !
"Osta Iltalehti Kohdennuskielto selataksesi sivustoa ilman kohdennettuja mainoksia
Selaa Iltalehden sivustoa ilman seurantaa ja kohdennettua mainontaa hintaan 1,99 € /kk. Tilaus on jatkuva ja uusiutuu kuukausittain"
?
Kommentit (139)
kuluttajalla on monta tapaa protestoida. Voi esimerkiksi lopettaa koko iltalehden lukemisen tai sitten voi alkaa boikotoida yrityksiä ja tahoja, jotka haluavat osallistaa potentiaaliset asiakkaansa tuollaiseen kiristykseen; suostu tai maksa. (kiristystermiä ei tule kenenkään tässä yhteydessä lukea liian rankan käsitemääritelmän kautta, mutta siitähän siinä on kyse)
itseä ei ole näiden iltapaskojen sivut kinnostaneet siitä päivästä lähtien kun alkoivat käyttää klikkiotsikoita. Etsin paremmat väylät hankkia tietoni ja olen ollut tyytyväinen. Evästeitä toki sielläkin on. Ei niiltä voi nykyaikana välttyä.
Vierailija kirjoitti:
Toistan:
https://harto.wordpress.com/2025/10/21/iltalehden-suostu-tai-maksa-mall…
Kannattaa lukea.
Oli kyllä kiinnostava linkki! Todellakaan ei kannata antaa suostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko Iltalehti myyty venäläisille, tai kiinalaisille, pohjois-korealaisille?
Parempi kysymys olisi, että aiotaanko se kohta myydä?
Poistin lehden kuvakkeen kännykästä kun tuo urkinta tuli ensimmäistä kertaa. Toisinsanoen en ole lukenut iltalehteä sen jälkeen.
Tuossa jutussa sanottiin, että mielen muuttaminen ei onnistu, vaikka painaa oikeaa nappia ja haluaa hylätä evästeet. Ne on poistettava yksitellen selaimesta. (En edes osaa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kysymys olisi, että aiotaanko se kohta myydä?
Erittäin hyvä kysymys. Henkilörekisterit kaupanpäälliseksi tekevät asian entistä houkuttelevammaksi juuri tuollaisille ostajatahoille.
Haluaisin sellaisen ominaisuuden kännykän "ehdotuksiin", että se ei ehdottelisi minulle iltalehteä enää.
Pelkään, että vahingossa väsyneenä menen sinne ja klikkaan, että hyväksyn.
Aivan liian helppoa myydä tietonsa yhdellä klikkauksella kymmenille tahoille.
Vierailija kirjoitti:
Poistin lehden kuvakkeen kännykästä kun tuo urkinta tuli ensimmäistä kertaa. Toisinsanoen en ole lukenut iltalehteä sen jälkeen.
Olisin tehnyt samoin, mutta uusi kännykkä, joten se ei ollut vielä tullut ensimmäisiin ehdotuksiin.
Noloa, mutta mulla on nämä sivut ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sellaisen ominaisuuden kännykän "ehdotuksiin", että se ei ehdottelisi minulle iltalehteä enää.
itse ainakin eilen löysin omasta kännykästäni kohdan, joka estää selainta näyttämästä sisältöä tietyiltä verkkosivuilta. Lisäsin sinne iltalehden. Ei ole tänään ainakaan näknyt iltalehdeltä mitään sisältöä. Aiemmin olen estänyt sisällön näyttämsen myös niiltä maakuntalehdiltä, jotka pitävät kaikkea sisältöä maksumuurin takana. Ei minulle mitään hyötyä sellaisista hakutuloksista. Meille tulee hesari joka päivä ja saisin sen kautta toki netissä lukea hesarinkin sivuja ja sitä kautta eräitä muita, mutta en jaksa vaivautua kirjautumisrumbaan tai asentamaan sovellusta.
Tämän mukaan Itävallassa tällainen toiminta todettiin lainvastaiseksi. (Tosin lehden on vielä oikeus valittaa korkeammalle oikeusasteelle.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ainakin eilen löysin omasta kännykästäni kohdan, joka estää selainta näyttämästä sisältöä tietyiltä verkkosivuilta. Lisäsin sinne iltalehden. Ei ole tänään ainakaan näknyt iltalehdeltä mitään sisältöä. Aiemmin olen estänyt sisällön näyttämsen myös niiltä maakuntalehdiltä, jotka pitävät kaikkea sisältöä maksumuurin takana. Ei minulle mitään hyötyä sellaisista hakutuloksista. Meille tulee hesari joka päivä ja saisin sen kautta toki netissä lukea hesarinkin sivuja ja sitä kautta eräitä muita, mutta en jaksa vaivautua kirjautumisrumbaan tai asentamaan so
Löytäisinpä minäkin. En tarvitse enää iltalehteä.
Vammaisille voi myydä mitä vain: ei evästeitä ja YouTube ilman mainoksia. Jos on vammainen, niin toki pitää maksaa kaikesta, kun itse ei osaa mitään tehdä. Osaavatkohan nuo niistää nenäänsä tai solmia nauhojakaan itse? Tokkopa.
Oisipa hauska nähdä tilastoja, moniko sulkee iltalehden sivun valitsematta kumpaakaan.
Itse siivosin iltalehden nettiselaimen hakutuloksista, lopetin seuraamasta kaikissa some kanavissa ja estin sen niissä. On muita parempiakin uutiskanavia. Suosittelen muillekin samaa.
Lueskelin mitä tietoja ne kerää niin jos hyväksyt ne evästeet niin ne kerää lähen kaiken mahdollisen tiedon sinusta ja sinun puhelimen sisällöstä jotka ne avoimesti ilmottaa myyvänsä kolmansille osapuolille. Ne siis käytännössä kykenee tekemään sinusta henkilötieto profiilin kaikkineen tietoineen ja saa kaikki sinun ongelmien yhteystiedot ja ne on vain kauppa tavaraa niille. Jos hyväksyt ne evästeet niin sinulle ei ole enää yksityisyyttä. Ainoastaan suojelupoliisi kykenee laillisesti tekemään sinusta tarkemman henkilötieto profiilin
Iltalehti on nykypäivänä vain seiskan ja apun kaltainen juorulehti niin ei kauheasti mietå paina vaikka en pääse lukemaan enää niitämotsikoita kukaan muu mielenkiintoinen sisältö on maksumuurin takana. Onhan tuo muutenkin aika sairasta rahan ahneutta ensin maksat että ne ei kerää sinusta tietoja ja sitten sinulta pyydetään lisää rahaa että näet sisältöä mutta siltikin joudut katsomaan mainoksia jota näkee yhdellä silmäyksellä enemmän kun oikeaa sisältöä
Kun lukee noita evästeet tietoja niin iski silmään hauska yksityiskohta
"Huomioithan, että kaikkia evästeitä ja käyttötarkoituksia ei ole mahdollista kieltää. Sivuston tai palvelun toiminnan kannalta välttämättömät evästeet ovat aina käytössä"
Eli vaikka maksaisit siittä että kiellät evästeet niin ne kerää siltikin evästeiden kautta tietoja eikä kiitä voi estää. Eli käytännössa jos maksat evästeiden kiellosta niin se on täysin turhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse ainakin eilen löysin omasta kännykästäni kohdan, joka estää selainta näyttämästä sisältöä tietyiltä verkkosivuilta. Lisäsin sinne iltalehden. Ei ole tänään ainakaan näknyt iltalehdeltä mitään sisältöä. Aiemmin olen estänyt sisällön näyttämsen myös niiltä maakuntalehdiltä, jotka pitävät kaikkea sisältöä maksumuurin takana. Ei minulle mitään hyötyä sellaisista hakutuloksista. Meille tulee hesari joka päivä ja saisin sen kautta toki netissä lukea hesarinkin sivuja ja sitä kautta eräitä muita, mutta en
puhelimen asetuksista. mene puhelimella googleen ja kysy siltä kuinka estää pääsy tietyille sivustoille. Se antaa sitten ohjeet. toimi niiden mukaan
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyin lukemasta iltalehteä ja suljin sivun.
Liekö tästä syystä brave selaimella iltis ei toimi ollenkaan. Ihmetellyt koko päivän miksi, ei saa siis avattua mitään juttua. Noh, siirryn muihin sivuihin.