Täydellinen elämäntapamuutos mutta silti Ihoni ja hiukseni ovat kuivat!! Mikä ihme?
En juo alkoholia, en käytä sokeria, en tupakoi. Liikun, syön paljon kasviksia, proteiinia(päivittäin kanamunia) ja rasvaa. Käytän kalanmaksaöljyä, D-vitamiinia. Juon vettä tarpeeksi.
Iho ei kyllä enää hilseile kuivuudesta eikä ole karhea mutta on edelleen hieman pintakuiva ja saisi olla kosteutta enemmän. Hiukset ovat kuivat. En haluaisi käyttää mitään kemiallisia aineita tähän vaan ymmärtää mistä kuivuus johtuu? Käytän harvoin meikkiä.
Kommentit (45)
Voi olla vaan ihan luonnollinen ihotyyppi, joka ei tule muuttumaan millään elämäntapamuutoksilla. Tai sitten esim. hormonaalinen juttu, esim. ehkäisypillerit, esivaihdevuodet yms. voi vaikuttaa.
Suomalainen ilmasto. Kyllä täällä keskuslämmityskaudella useimmilla on kuiva iho ja hiukset. Ilmankostutin makuuhuoneeseen ja hiukset yöksi silkkimyssyn sisään auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein käyt suihkussa tms.? Jos käyt pesulla ahkerasti, se voi kuivattaa ihoa ja hiuksia. Panosta hyvään iho-öljyyn ja kosteuttaviin hiustenpesuaineisiin.
Käyn kyllä joka päivä. Olen ajatellut, että kuivattaakohan se ihoa ja hiuksia. Voisi alkaa käymään vaikka joka toinen päivä ja katsoa miten käy..
En suostu käyttämään enää tuotteita joissa on paljon eri kemikaaleja. Mielummin käytän jotain luonnollisempia. Ap
Hiukset ovat kuollutta kudotsa, ei se näkyvä hius siitä miksikään muutu dieetillä, en osaa sanoa muuttuuko sitten se uusi kasvava hius. Tietysti hoitoainella siihen pintaan voi vaikuttaa, kun siihen laittaa jotain aineita.
Hiukset on ihmisille turhimpia elämisen kannalta, ne putoaa ensmmäiseksi, jos jostain on puutetta ja monesti jonkun pahan yleistaudin aikana voivat harventua samasta syystä..
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaan ihan luonnollinen ihotyyppi, joka ei tule muuttumaan millään elämäntapamuutoksilla. Tai sitten esim. hormonaalinen juttu, esim. ehkäisypillerit, esivaihdevuodet yms. voi vaikuttaa.
Ei ole lääkkeitä eikä hormonaalisia ehkäisyjä. Ei ole vielä esivaihdevuodetkaan, en ainakaan usko. Olen kolmekymppinen. Ap
Hanki suihkusuodatin, vesijohtovedessä on paljon ihoa kuivattavia kemikaaleja. Ilmankostutin on myös tarpeellinen näillä leveysasteilla. Onhan sulla mittari?
Ja heitä mäkeen kaikki voimakkaita sulfaatteja sisältävät ja liian emäksiset pesuaineet (palasaippuat).
Vierailija kirjoitti:
Hanki suihkusuodatin, vesijohtovedessä on paljon ihoa kuivattavia kemikaaleja. Ilmankostutin on myös tarpeellinen näillä leveysasteilla. Onhan sulla mittari?
Olen miettinyt että pitäisi kyllä hommata suodatin hanoihin. No, vielä en pysty mutta säästän. Ilmankostutin, sekin kai pitäisi hommata. Ei ole mittariakaan. Ap
Perinnöllistä! Kosteuta ulkoisesti niin paljon kuin mahdollista.
Minä olen koko elämäni kärsinyt rasvaisesta ihosta, eikä siihenkään ole auttanut mikään. On pitänyt mennä ns. oireenmukaisesti eli pyyhkiä rasvaa kasvoilta vähintään pari kertaa päivässä. Nyt alkamassa olevat vaihdevuodet pikkasen hillitsevät.
Ala ottaan 1/4dl luomu oliiviöljyä aamuisin suoraan suuhun
Agualan L rasvaa voi käyttää peseytymiseen,myös hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja heitä mäkeen kaikki voimakkaita sulfaatteja sisältävät ja liian emäksiset pesuaineet (palasaippuat).
Voisitko linkittää tai kertoa tuotteen, jotka ovat parhaita? Olen jotenkin niin väsynyt kun en ymmärrä mitä tuotteita pitäisi suosia kun on niin ristiriitaista tietoa. Hiukseni ovat kauniit luonnonkiharat, tai olisivat todella kauniit jos eivät olisi niin kuivat. Nyt on kuivat kiharat. Välillä käyn leikkauttamassa. Olen yrittänyt vaikka millaisia tuotteita mutta ei vaan vttu auta. Mennyt ihan hermokin kun ei olisi rahaa ostaa turhanpäin. Ap
Oletan että aloittajalla on ollut tämä elämäntapamuutos pidempään eikä esimerkiksi vain muutamaa kuukautta, jotta muutoksen voisi jo aidosti nähdä.
Oletko varma ettei sinulla ole atooppista ihoa, onko sulla lapsena ollut allergioita tai ihottumaa? Silloin lempeintä iholle on käyttää atoopikon ihotuotteita ja pesuaineita, ihan käsienpesussakin vain pesuvoiteita ilman saippuaa.
Hiuksia voi kuivattaa ja karhentaa helposti ja nopeasti myös ulkoiset tekijät. Pesun yhteydessä tulisi käyttää aina hoitoainetta ja hiukset kannattaa kammata vasta lähes kuivina tai kuivina. Hiuksia rasittaa föönillä kuivaaminen, karhealla puuvillapyyhkeellä kuivaaminen tai siihen hiusten kääriminen, nukkuminen puuvillatyynyliinalla. Silkkihuivi yöksi päässä vähentää hiusten sähköisyyttä ja pörröttymistä.
En tiedä iästäsi, mutta iän myötä hiusten pesua tulee harventaaa. 1-2 kertaa viikossa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt että pitäisi kyllä hommata suodatin hanoihin. No, vielä en pysty mutta säästän. Ilmankostutin, sekin kai pitäisi hommata. Ei ole mittariakaan. Ap
- Suomessa on tutkitusti ja todistetusti yksi maailman puhtaimmista vesistä. Jopa vessavesi! Olisiko myönnettävä, että jotkut ihmiset vain saavat geeneissä huonommat kortit, joihin ei juurikaan voi vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Oletan että aloittajalla on ollut tämä elämäntapamuutos pidempään eikä esimerkiksi vain muutamaa kuukautta, jotta muutoksen voisi jo aidosti nähdä.
Oletko varma ettei sinulla ole atooppista ihoa, onko sulla lapsena ollut allergioita tai ihottumaa? Silloin lempeintä iholle on käyttää atoopikon ihotuotteita ja pesuaineita, ihan käsienpesussakin vain pesuvoiteita ilman saippuaa.
Hiuksia voi kuivattaa ja karhentaa helposti ja nopeasti myös ulkoiset tekijät. Pesun yhteydessä tulisi käyttää aina hoitoainetta ja hiukset kannattaa kammata vasta lähes kuivina tai kuivina. Hiuksia rasittaa föönillä kuivaaminen, karhealla puuvillapyyhkeellä kuivaaminen tai siihen hiusten kääriminen, nukkuminen puuvillatyynyliinalla. Silkkihuivi yöksi päässä vähentää hiusten sähköisyyttä ja pörröttymistä.
En kylä usko, että minulla on atooppista ihottumaa. Ei ole mitään oireita muuta kuin, että kasvojen iho on pintakuiva. En kampaa hiuksia suihkun jälkeen vaan annan kuivua mahdollisimman kosteina. En käytä minkäänlaista lämpökäsittelyä koskaan. Kampana on harvakampainen jota käytän myös aika varovasti hiuksiini. Ehkä voisi vaihtaa tyynyliinat silkkisiin tai käyttää silkkihuivia. Hyviä tuotteita olisin vailla hiuksille. Ap
Ota ruokavalioosi pähkinät, siemenet, oliiviöljy ja avokadoöljy tai avokadot ja rasvainen kala. Lisäksi, käytä kasvojen puhdistamiseen öljyputsaria, niin ei kuivata, ja voiteeksi Niveaa.
Minulla nämä auttoivat.
Et kai pese luonnonkiharaa päivittäin?
Kuinka usein käyt suihkussa tms.? Jos käyt pesulla ahkerasti, se voi kuivattaa ihoa ja hiuksia. Panosta hyvään iho-öljyyn ja kosteuttaviin hiustenpesuaineisiin.