Mies-vauva ei tykännyt kun ehdotin Lapin matkaa hikisen ja meluisan auton sijasta lentäen
Miehen mielestä on säästöä ajaa Lappiin loskakelissä ja yöpyä jossain luteisessa motellissa puolessa matkassa.
Kommentit (72)
Varakkailla on kyllä ainutlaatuiset ongelmat.
Isoin säästö omalla autolla mennessä tulee siitä ettei tarvitse vuokrata autoa perillä.
Monesti fiksu ratkaisu voi olla se että muut menee lentäen tai junalla ja yksi ajaa auton perille. Ihan turha kiduttaa koko porukkaa 12h automatkalla
Vierailija kirjoitti:
Isoin säästö omalla autolla mennessä tulee siitä ettei tarvitse vuokrata autoa perillä.
Monesti fiksu ratkaisu voi olla se että muut menee lentäen tai junalla ja yksi ajaa auton perille. Ihan turha kiduttaa koko porukkaa 12h automatkalla
Junaanhan saa auton, niin sitä ei tarvitse edes ajaa. Koisii makuuvaunussa muun perheen kanssa ja on aamulla virkeänä perillä, valmiina ajamaan.
Eikö tässä ole kysymys nimenomaan nais-vauvasta, kun noin ruikutat autossa istumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö ne lennot olisit maksanut?
On taas naisella ongelma, piti kysymäni että kumpi maksaa.
Meillä ei ole meluisa auto vaan mukava ja Uudeltamaalta Lappiin ajetaan kerralla eikä yövytä missään. Voitte miettiä auton vaihtoa.
Ei mun auto ole hikinen (enkä myöskään mä) eikä niin meluisa kuin se pienlentokone, mikä lentää kotimaan sisäisiä lentoja. Kaamee meteli!
Eikä mulla ole yhdessäkään hotellissa/majoituksessa ollut luteita matkan varrella.
Pitäiskö sun nyt vaan jäädä kotiin?
Bensat maksaa 200€.
Lennot nelihenkiselle perheelle maksaa vähintään 800€ ja siihen päälle auton pysäköinti lentoasemalla 75€ sekä taksi Lapin lentoasemalta kohteeseen ja takaisin yhteensä 120€.
Autolla menemällä säästää melkein tonnin, mutta toki siinä menee lomasta 2-3 päivää autossa istumiseen ja/tai matkasta toipumiseen.
Ja mikä pakko sinne Lappiin asti on mennä? Suomessa on hienoja paikkoja etelämmässäkin, esim Rukalle on paljon lyhyempi matka kuin Pohjois-Lappiin mutta on paikkana ihan yhtä hieno hiihtokohteena.
Minä esitin samaa ja sitten perillä ei päästy mihinkään ilman taksia, kun ei ollut autoa käytössä. Minä vaadin miestä sellaisen vuokraamaan, mutta tämä heittäytyi taaperoksi ja selitti, että eikös ne autot ole meluisia, ei me sellaista. Mökistä oli kauppaan yli kilometrin matka eikä mies suostunut ostoksille kuin kerran, minä jouduin siellä joka päivä käymään, kun ruoka loppui. Ikävä oli loma pihin miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junaanhan saa auton, niin sitä ei tarvitse edes ajaa. Koisii makuuvaunussa muun perheen kanssa ja on aamulla virkeänä perillä, valmiina ajamaan.
Ootko koskaan katsonut noiden autojunien hintoja? Halvemmalla pääsee kun lentää ja vuokraa perillä auton. Junassa nukkuminen ei myöskään ole mitään herkkua, sitä on melkein yhtä tokkurainen kuin jos olisi valvonut koko yön
Lentokonekko ei ole hikinen ja meluisa?
Mainoksissa naiset huiputtavat miehiä ja lapset hyppivät silmille, opastamaan jopa auton korjaamisessa. Lehdet mainostavat kuinka miesten huiputus tosielämässä toimii.
5 -vuotiaat saavat toki OAJ:n mukaan valita sukupuolensa aamuisin päiväkotiin lähtiessä mutta muutenkin siis hoitavat perheen asiat?
Ämmävauva juoruaa ukostaan täällä selkänsä takana, eikö hävetä yhtään?
Kyllä lappiin päivässä ajaa (tai yössä), eikä tarvitse yöpyä matkalla. Melusta pääsee, kun laittaa radion kiinni. Auto on kuitenkin tarpeellinen perillä. Jos ette jaksa ajaa lappiin asti, niin esim. Kalajoella on jo hienot hiihtomaisemat ja kylpylä.
Vierailija kirjoitti:
Bensat maksaa 200€.
Lennot nelihenkiselle perheelle maksaa vähintään 800€ ja siihen päälle auton pysäköinti lentoasemalla 75€ sekä taksi Lapin lentoasemalta kohteeseen ja takaisin yhteensä 120€.Autolla menemällä säästää melkein tonnin, mutta toki siinä menee lomasta 2-3 päivää autossa istumiseen ja/tai matkasta toipumiseen.
Ja mikä pakko sinne Lappiin asti on mennä? Suomessa on hienoja paikkoja etelämmässäkin, esim Rukalle on paljon lyhyempi matka kuin Pohjois-Lappiin mutta on paikkana ihan yhtä hieno hiihtokohteena.
Lennot eivät noin paljon maksa ja auton jättäminen lentokentälle on vain silkkaa typeryyttä. Auto kannattaa vuokrata kohteesta. Ei se niin paljon maksa. Mulla ainakin on muutakin sisältöä elämässä kuin istua autossa kokonainen päivä. Minusta ajaminen Lappiin on vain oman ajan tuhlausta. Kaikessa ei tartte venyttää penniä.
Ikinä en oo käyny Lapissa enkä mene! Mieluummin suuntaan etelään.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en oo käyny Lapissa enkä mene! Mieluummin suuntaan etelään.
Ai Kampiaan?
Vaihtakaa hikinen ja meluisa kirppu mukavaan limoon jolla leijutte leväten vaikka Lappiin. Ja kun otatte kiisseliauton ei tarvitse auton takia pysähdellä eikä stressata.
Olisin järkyttynyt myös ehdotuksesta. Ehkä mies nauttii autosta ja maan pinnalla olosta. Lentokoneella mihin.
Sinäkö ne lennot olisit maksanut?