Mistä ihmeestä löytyisi talvitakki pienikokoiselle naiselle?!
Oon sovittanut monet takit, mutta aina hihat liian pitkät ja takki tuntuu väljältä. Monesti pienin koko kaupassa on XS. Millä merkillä tai mistä te pienikokoiset naiset ostatte sopivia takkeja?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.stadiumoutlet.fi/varusteet/outdoor/ulkoiluvaatteet/70487510…
Mä ostin itselleni tämän :D on lämpöinen ja söpö. 158/164 koko oli sopiva, vähän reilu ja oli tilaa lantiolle ja tisseillekin. Mun mitat 151cm/39kg.
No ei tässä nyt lapsilta kysytty vaan aikuisilta naisilta.
Jotkut aikuiset naiset vaan ovat ns. lapsen kokoisia :) Ei sille mitään voi
Vierailija kirjoitti:
Zalandoa kannattaa muutenkin selailla, siellä ihmiset kommentoivat usein juuri istuvuutta ja hihojen pituutta. Itsekin olen ostanut myös lastentakkeja ihan sovittelemalla kaupoissa, myös poikien osastoilta.
Feminiinen Nainen poikien osastolla????
Vierailija kirjoitti:
Minulla on edelleen käytössä talvitakkeja, jotka on ostettu yli 10 vuotta sitten. Toinen on merkkiä VILA, siinä on vyö, jota ilman näyttäisin möhkäleeltä. Toisen sain siskoltani, ostettu H&M:stä. Viime tai toissatalvena äitini antoi hänelle pieneksi jääneen takin, VILAa sekin. On hieman iso, hihoistakin hieman pitkät, mutta on niin mukavan lämmin ja muuten ihan kivannäköinen, niin on nyt lempparitakkini.
Tunnen muuten tuskasi, ap. Muutaman talvi sitten olisin halunnut ostaa uuden talvitakin, mutta ei löytynyt sopivaa. Naisten koot ovat liian suuria, lasten koot laatikkomaisia. Muutenkin vaatteiden ja kenkien ostaminen on aina ollut tuskaa.
Olen nyt 155 cm/53 kg, välillä hoikempi 48 kg, nykyään lihaksikas, kengän koko aiemmin ollut 37, nykyään 36.
Mee töihin.
Ei ketää kiinnosta. Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Petite-mallistot, Stockan lastenosasto (jos etsit esim. siistiä talvitrenssiä), Ginatricotissa on myös lasten mallisto
Tuo on todellinen ongelma, kun oikeasti pienille naisille on vaikea löytää mitään. Monilla valmistajilla ne pienimmät koot on perus hoikille, mutta ei pienikokoisille naisille. Veljeni vaimo on sellainen oikeasti pienikokoinen, eli pienempi kuin monet 11-12v lapset.
Niillä taas on helpompaa, joilla on pelkkä pituus lyhyt, mutta kuitenkin normikokoiset ympärysmitat.
Lisäongelman tähän pienikokoisuuteen tuo vielä ikä. Enkä nyt puhu edes mistään keski-iästä. Itse olen jo eläkkeellä, enkä todellakaan voi enää käyttää teinien vetimiä, vaikka ne päälle mahtuisivatkin (olen sekä lyhyt että sirorakenteinen). Lisäksi mulla on vielä pienet jalatkin, joten kenkiäkään ei meinaa löytää mistään. Kaikenlaista päälle pantavaa saa aina hiki päässä etsiä! Olenkin päätynyt teettämään muutaman luottovaatteen, joita pidän vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tallinnasta, siellä naiset ovat naisen kokoisia, ovat hinnaltaan edullisiakin.
15e suihin 25e pilu tatiana nadia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petite-mallistot, Stockan lastenosasto (jos etsit esim. siistiä talvitrenssiä), Ginatricotissa on myös lasten mallisto
Tuo on todellinen ongelma, kun oikeasti pienille naisille on vaikea löytää mitään. Monilla valmistajilla ne pienimmät koot on perus hoikille, mutta ei pienikokoisille naisille. Veljeni vaimo on sellainen oikeasti pienikokoinen, eli pienempi kuin monet 11-12v lapset.
Niillä taas on helpompaa, joilla on pelkkä pituus lyhyt, mutta kuitenkin normikokoiset ympärysmitat.Lisäongelman tähän pienikokoisuuteen tuo vielä ikä. Enkä nyt puhu edes mistään keski-iästä. Itse olen jo eläkkeellä, enkä todellakaan voi enää käyttää teinien vetimiä, vaikka ne päälle mahtuisivatkin (olen sekä lyhyt että sirorakenteinen). Lisäksi mulla on vielä pienet jalatkin, joten kenkiäkään ei meinaa löytää mistään. Kaikenlaista päälle pantavaa saa a
Tallinnasta löytyy myös jalkineita jotka on mitoitettu feminiineille naisille sopiviksi, ovat edullisiakin.
Kalleimmilta merkeiltä löytyy petite-kokoja. Boss, Ralph Lauren jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä taas on helpompaa, joilla on pelkkä pituus lyhyt, mutta kuitenkin normikokoiset ympärysmitat.Lisäongelman tähän pienikokoisuuteen tuo vielä ikä. Enkä nyt puhu edes mistään keski-iästä. Itse olen jo eläkkeellä, enkä todellakaan voi enää käyttää teinien vetimiä, vaikka ne päälle mahtuisivatkin (olen sekä lyhyt että sirorakenteinen). Lisäksi mulla on vielä pienet jalatkin, joten kenkiäkään ei meinaa löytää mistään. Kaikenlaista päälle pantavaa saa a
Voin vain kuvitella. Naisten vaatteissa harvoin edes löytyy sitä XXS-kokoa, on enempi nuorisoketjujen juttu. S-koko on pienikokoisille naisille aivan liian iso, ja normikauppojen XS-kokokin helposti vähän iso.
Kengänkoko tosiaan toinen, ja siinäkin lastenosasto voi olla hankala, jos haluaisi kuitenkin naisellisia kenkiä eikä esim. pelkkiä tyttömäisiä lenkkareita ja ballerinoja.
Olen 34v mutta okei.