Mistä ihmeestä löytyisi talvitakki pienikokoiselle naiselle?!
Oon sovittanut monet takit, mutta aina hihat liian pitkät ja takki tuntuu väljältä. Monesti pienin koko kaupassa on XS. Millä merkillä tai mistä te pienikokoiset naiset ostatte sopivia takkeja?
Kommentit (49)
Niin kuinka pieni olet? Minun ystäväni on jonkun verran alle 160 cm ja on siro ja hoikka ja löytää kyllä tosi helposti vaatteita ihan aikuisten puolelta :D on villakangastakkia (ehkä joku H&M, Zara tms.), urheilutakkeja Haglöfs ainakin ja kai Revolution Race...
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi myös harjoitella ompelukoneen käyttöä,jospa vaikka itse lyhentää hihat.
Harrastan ompelua. Vuorillisen (kenties topatun) takin hihojen korjaus ei kuitenkaan käy ihan vaan niin, että pätkäisee hihat, kääntää ja ompelee kiinni. Tai saahan niin tehdä, jos lopputulos ei kiinnosta.
Minulla on edelleen käytössä talvitakkeja, jotka on ostettu yli 10 vuotta sitten. Toinen on merkkiä VILA, siinä on vyö, jota ilman näyttäisin möhkäleeltä. Toisen sain siskoltani, ostettu H&M:stä. Viime tai toissatalvena äitini antoi hänelle pieneksi jääneen takin, VILAa sekin. On hieman iso, hihoistakin hieman pitkät, mutta on niin mukavan lämmin ja muuten ihan kivannäköinen, niin on nyt lempparitakkini.
Tunnen muuten tuskasi, ap. Muutaman talvi sitten olisin halunnut ostaa uuden talvitakin, mutta ei löytynyt sopivaa. Naisten koot ovat liian suuria, lasten koot laatikkomaisia. Muutenkin vaatteiden ja kenkien ostaminen on aina ollut tuskaa.
Olen nyt 155 cm/53 kg, välillä hoikempi 48 kg, nykyään lihaksikas, kengän koko aiemmin ollut 37, nykyään 36.
^En ole ap vaan vastaaja #20. Olen 155cm ja 50kg, tis-sit ja per-se löytyy. Helppoa olisi jos kroppa olisi koulupojan. Lähes aina hihat on se suurin ongelma.
Mä oon 156cm ja n. 45 kg. Ihan petite maiilstoja netistä katselen, lastenosastot ja meilläpäin on paljon isoja kirppereilta. Jos on aikaa etsiä ja odottaa, niistä teen parhaimmat löydöt.
No, nuo pitkät hihat (housuissa lahkeet) ja väljyys joistain kohdista on ihan tuttua minullekin M/L-kokoa käyttävälle 160 cm naiselle. Monet talvitakit ja muut ulkoiluvaatteet on tehty pitkäraajaisille.
Eikös teille ole oma petite-mallisto? Missä on huomioitu oikeat mittasuhteet. Minäkin olen pieni, mutta ongelma on päinvastainen. Mittasuhteet on samat kuin pitkillä. Jos lohduttaa, niin hankalaa se on näinkin päin.
Tallinnasta, siellä naiset ovat naisen kokoisia, ovat hinnaltaan edullisiakin.
Kokeilemalla takkeja kaupoissa. Silleen me isomman koon vaatteita käyttävät löydämme sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä Tallinnassa naiset taitavat edelleen olla edullisempia kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Zalandolla ole Petite mallistoja? Näyttäisi löytyvän XXS noissa. Siis useamman merkin, mutta kun Petite niin tietää pieniä kokoja löytyvän.
Oi kiitos, tää on hyvä vinkki!
https://www.stadiumoutlet.fi/varusteet/outdoor/ulkoiluvaatteet/70487510…
Mä ostin itselleni tämän :D on lämpöinen ja söpö. 158/164 koko oli sopiva, vähän reilu ja oli tilaa lantiolle ja tisseillekin. Mun mitat 151cm/39kg.
Vierailija kirjoitti:
Et taida tajuta, mistä puhutaan. Vinkki ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuinka pieni olet? Minun ystäväni on jonkun verran alle 160 cm ja on siro ja hoikka ja löytää kyllä tosi helposti vaatteita ihan aikuisten puolelta :D on villakangastakkia (ehkä joku H&M, Zara tms.), urheilutakkeja Haglöfs ainakin ja kai Revolution Race...
156cm ja 40kg Takit on hankalia, mutta muutoin löytyy kyllä jotain sopivaa aika helposti onneksi :)
Vierailija kirjoitti:
Ihan Stockmannilta olen löytänyt ja pari takkia vielä alehintaan. Kuinka pieni nyt sitten olet? Minä 150 cm.
Toinen jalka amputoitu. Vino 161 cm.
Teinitytölle, joka halusi vähän aikuismaisemman ja hyvännäköisen takin tilattiin Lululemonilta. Niillä on pieniä kokoja ja on muuten tosi hyvä takki. En tiennyt koko merkistä, mutta nuoriso opetti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Zalandolla ole Petite mallistoja? Näyttäisi löytyvän XXS noissa. Siis useamman merkin, mutta kun Petite niin tietää pieniä kokoja löytyvän.
MInulla nyt meinasi lentää cappuchinot nenusta. 😚
Vierailija kirjoitti:
https://www.stadiumoutlet.fi/varusteet/outdoor/ulkoiluvaatteet/70487510…
Mä ostin itselleni tämän :D on lämpöinen ja söpö. 158/164 koko oli sopiva, vähän reilu ja oli tilaa lantiolle ja tisseillekin. Mun mitat 151cm/39kg.
No ei tässä nyt lapsilta kysytty vaan aikuisilta naisilta.
Hommaa karvanen mies.