Teenjuojien ketju
Olen aina ostanut laadukasta teetä, mutta nyt siihen ei enää ole varaa. Haluaisin vihjeitä mistä saa halpaa teetä, joka on kuitenkin juomisen arvoista. On etnisiä kauppoja, halpamyymälöitä ym.
Pussiteen juojat voivat mennä muualle.
Kommentit (168)
Mä olen vasta löytänyt teen. Mies osti mulle lahjaksi tuommoisen Muumin mysteeriboxin (juu pussiteetä) ja se on saanut mut teen juojaksi. Sitä pussi kahteen desiin lähes kiehuvaa vettä, viidestä kymmeneen minuuttiin ja ääntä kohti.
Ostin irtoteetä yhden paketin, mustaa marjoilla, kun tykkää marjaisasta. Ostin samalla myös pienen pressopannun. Joten sinä nyt sitten uutan teeni, sen kolmisen desiä kerralla.
Tytär eilen toi Nordqvistin glögiteetä tai ehkä juomaa niinkin. On kofeiinitonta, että voipi juoda yölläkin. Oli herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Siis tee maksaa noin 12 euroa kolmessa kuukaudessa vai mitä ihme erikoisteetä juot? (en puhu pussiteestä)
Aiemmin, kun join laatuteetä joka päivä, mulla meni teehen n. 30 e/kk. Normaali ostamani teen hinta silloin oli 100-120 e/kg. Makuasia pitääkö tuota "ihme erikoisteenä".
Vertaisin sitä viiniharrastukseen: Harvalle laatuviinejä juovalle riittää kuussa 30 e. Tee on sitä paitsi sekä paremman makuista että terveellisempää.
En ole aloittaja vaan syytön sivullinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vasta löytänyt teen. Mies osti mulle lahjaksi tuommoisen Muumin mysteeriboxin (juu pussiteetä) ja se on saanut mut teen juojaksi. Sitä pussi kahteen desiin lähes kiehuvaa vettä, viidestä kymmeneen minuuttiin ja ääntä kohti.
Ostin irtoteetä yhden paketin, mustaa marjoilla, kun tykkää marjaisasta. Ostin samalla myös pienen pressopannun. Joten sinä nyt sitten uutan teeni, sen kolmisen desiä kerralla.
Tytär eilen toi Nordqvistin glögiteetä tai ehkä juomaa niinkin. On kofeiinitonta, että voipi juoda yölläkin. Oli herkkua.
Tervetuloa teenjuojien joukkoon!
Juon vihreää teetä. 1 teepussi riittää litraan vettä.
Pussiteetä, koska olen saanut lahjaksi
Kilon paketti teetä ja kolme haudutusta per lehdet.
Täällä kun näkyy nyt olevan oikein teegurujen kokoontumisajot, niin kysyn, mahtaako Earl Greytä saada mistään vihreänä versiona vai onko se pelkästään mustaa laatua?
Vierailija kirjoitti:
Pussiteen juojat, oletteko miettineet teepussien sisältämää mikromuovin määrää? Pyrin kotioloissa juomaan irtoteetä, mutta esimerkiksi lounasravintoloissa on usein tarjolla vain pussiteetä.
Eivät sillä pussiteen juojat eivät välitä teen mausta. Heidän identiteettinsä perustuu anti-kahvi-käyttäytymiseen.
Ihmettelen sitä että pidetään itsestään selvää että on JOKO teen tai kahvin juoja. Itse juon kumpaakin enkä voisi luopua kummastakaan. Ne ovat kuin punaviini, jota kahvi paljon muistuttaa ja valkoviini, jota tee tavallaan muistuttaa.
Menkää pussiteen puolestapuhujat pois. Te ette tiedä mistään makuasioista mitään.
PS
Ja se, että Briteissä juodaan paljon pussiteetä ei ole todiste.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun näkyy nyt olevan oikein teegurujen kokoontumisajot, niin kysyn, mahtaako Earl Greytä saada mistään vihreänä versiona vai onko se pelkästään mustaa laatua?
Mummo ei osaa googlettaa?
Olen käynyt useita kertoja Mariage Freresillä Pariisissa teellä. Eikä siellä todellakaan tarjoilla pussiteetä. Myyvät toki, mutta hinta on TÄYSIN eri kuin suomalaisissa kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä saa, esimerk. https://taooftea.com/product/green-earl-grey/
Vierailija kirjoitti:
Pussiteen juojat, oletteko miettineet teepussien sisältämää mikromuovin määrää? Pyrin kotioloissa juomaan irtoteetä, mutta esimerkiksi lounasravintoloissa on usein tarjolla vain pussiteetä.
On paljon muovittomia pusseja, jopa pyramidipusseissa. Käyttääkö joku vielä muovipusseja?
Jos asuu tai pipahtaa Helsingissä niin Annankadulta löytyy liike nimeltä Tokyokan. Myy japanilaisia elintarvikkeita ja heillä on ihan kiva valikoima erilaisia vihreitä irtoteelaatuja sieltä suoraan. Myyvät myös käteviä irtoteesihtejä, joilla voi hauduttaa irtoteensä suoraan kuppiin helposti :)
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt tavallisessa ruokakaupassa earl grey vihreää pussiteetä.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuu tai pipahtaa Helsingissä niin Annankadulta löytyy liike nimeltä Tokyokan. Myy japanilaisia elintarvikkeita ja heillä on ihan kiva valikoima erilaisia vihreitä irtoteelaatuja sieltä suoraan. Myyvät myös käteviä irtoteesihtejä, joilla voi hauduttaa irtoteensä suoraan kuppiin helposti :)
Kiitos tästä vinkistä.
Eli Kiinaan, missä teen alkujuurille.
Pussitee on pussitettua irtoteetä. Matcha sitten taas viisinkertaista vihreää teetä todella hienoksi jauhettuna.