Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkkukori joululahjaksi? Mitä tykkäätte?

Vierailija
20.10.2025 |

Jos saisitte itse kootun herkkukorin jouluksi? Ei kaupan valmiiksi koottua, vaan itse koottu joko korissa tai ihan vain lahjakassissa. Sisältäisi jouluisia tai siihen vivahtavia elintarvikkeita. 

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos, haluan itse valita mitä syön

Saathan sinä valita siitä korista itse mitä sinä syöt. Vai etkö saa?

Saan toki, mutta en syö suklaata tai muuta sokeripitoista, en myöskään syö juustoja enkä suolaisia keksejä. Eipä sinne yleensä jää juuri mitään

Vierailija
142/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun herkkukorissa pitäisi olla Lindt suklaata, salmiakkia, juustoja, kahvia ja tiramisua ja pannacottaa.

Kaikki eivät halua Lindtin suklaata. Itseäni ärsytti se kohu Lidlin suklaapupun takia yhtenä pääsiäisenä. Ikäänkuin Lidlin vakioasiakkaille pienine ostoksineen olisi varaa ostella Lindtin ylellisiä tuotteita. Hienojahan ne ovat, mutta lompakon mukaan ostetaan. Tänä päivänä vielä enemmän kuin ennen. Salmiakki on ehdoton no-no, koska on verenpainetta (nyyh). Tiramisu on  aika vieras herkku, jota on joskus maistettu, mutta jota ei kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjojen antaminen tosiaan voi olla juurikin näin hankalaa, mitä täältä saa lukea :D Olen saanut herkkukoreja, aina olen ilahtunut! Jos on jokin tuote korissa ollut, joka ei jostain syystä tullut käyttöön, niin olen antanut sen eteenpäin. Näin normaalisti ihmiset voisi toimia. Mutta tietysti nykyään pahoitetaan herkästi mieli, ja otetaan negatiivisesti kaikki asiat vastaan, eikä jousteta yhtään, saatikka edes yritetä ajatella positiivisesti. Aloittajalle, jos lahjan saaja on normaali ihminen, niin hän ilahtuu varmasti lahjastasi! 

Ketjun lukeminen on viihdettä ja välillä olen nauranut ääneen. Sitä ei tätänykyä tapahdu kauhean usein. Kiitoksia kaikille.

Vierailija
144/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Kaikki tällaiset lahjat on ihania, mitä jaksetaan itse miettiä ja kasata. Tulee sellainen olo, että on oikeasti ajateltu lahjan saajaa. Sen kerran kun näitä on saanut, niin on jäänyt mieleen ja koittanut laittaa hyvää kiertoon, muistaa muitakin.

Vierailija
145/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dupai suklaatia olisi ihkua koklata.

Tokmannissa ainakin on myynnissä 40 g patukka, siitä vaan kokeilemaan, hyvää mutta tyyristä.

Vierailija
146/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä herkkukorissa olisi jotain servettejä? Ihan turhia. Laittakaa mieluummin vessapaperia, sille sentään keksii käyttöä.

Vessapaperi on ok, jos saaja on tosissaan taloudellisissa vaikeuksissa. Toki asiasta on hyvä sopia etukäteen ja sitten ostetaan iso pakkaus, jonka voi kääriä lahjapaperiin.  Ilmanomaa autoa moni ei osta isoa pakkausta, jolloin yhden rullan hinta on tosi edullinen. Olen joskus ostanut ison pakkauksen,  mutta sen ahtaminen kantokassiin kassalla on ollut haastavaa.

Vierailija
147/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dupai suklaatia olisi ihkua koklata.

Tokmannissa ainakin on myynnissä 40 g patukka, siitä vaan kokeilemaan, hyvää mutta tyyristä.

Kreikassa maistoin, jännä juttu kun nuo komponentit erikseen on hyviä, varsinkin maitosuklaa ja kataifi, mutta jotenkaan eivät sit yhdessä olleetkaan mitään herkkua. 

Vierailija
148/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään , olen joskus saanutkin, tykkään käytännön lahjoista , en tavaroista. Lahjakortitkin hyviä.

Niin, kunhan firma ei tee konkurssia pian joulun jälkeen. 

Vierailija
149/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kantaisin samana päivänä roskiin. Jos lahjan tarkoitus ei ole aidosti ilahduttaa, vaan tuoda tarpeetonta ruokaa kaappeihini pölyttymään,niin parasta toimia proaktiivisesti.

Hyi. Tuhlaisit Jumalan viljaa.

Vierailija
150/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huolta kukaan ei enää avaa oveaan ovat saaneet kylliksekseen sinusta ja korin sisällöstä kehumiseesi. 

Vierailija
151/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa herkkukori. Kori on ihan turha ja kirppikset on niitä täynnä. Laittakaa herkkunne sen sijaan ämpäriin. Ämpäri on haluttu ja käytännöllinen lahja, joka muistuttaa antajastaan vielä seuraavana syksynä marjametsälläkin.

Vierailija
152/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei huolta kukaan ei enää avaa oveaan ovat saaneet kylliksekseen sinusta ja korin sisällöstä kehumiseesi. 

En minä aikaisemmin mitään herkkukoria ole lahjoittanut. 

Ap

Vierailija
153/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä herkkukori on aika booriing.

Vierailija
154/174 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei. Mieluummin lahjakortti kauppaan niin voi ostaa sitä mistä tykkää..  

Vierailija
155/174 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan herkkuämpäriä herkkukorin sijaan. Käytännöllisessä ämpärissä voisi olla käytännöllisiä lahjoja kuten kaurahiutaleita, nötköttiä, purkkihernekeittoa, maitojauhetta, patteriradio varaparistoineen, tulitikkuja, vessapaperia ja joditabletteja.

Vierailija
156/174 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntee vastaanottajan maun, niin mielestäni voi olla oikein hyväkin lahja. Itse ainakin olen tykännyt kun olen näitä ajatuksella kerättyjä joskus kavereilta saanut. 

Sen sijaan harmittaa työpaikan joulumuistamisina välillä jaetut herkkukorit näin kasvissyöjänä, aina niissä on lihaa/kalaa tai muuta eläinperäistä. Kiva työntää niitä sitten eteenpäin kun et voi olla varma kylmäketjusta ja roskiin heittäminen tuntuisi ihan kamalalta. 

Ei kovin monessa työpaikassa saada jouluhaukea tai kinkkua herkkukorissa, yksi suklaakonvehti tai mandariini on lähempänä totuutta. 

Kovin monessa työpaikassa ei saada yhtään mitään joulumuistamisia.

En ihmettele kun kommentteja lukee. Täytyisi olla niin täydellisesti sopivan saajan makuun, voi voi

Vierailija
157/174 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan mitään halpaa siihen sitten eikä myöskään mitään tavallisia juhlapöydän konvehteja, fazerin suklaita yms moskaa.

Olet idiootti 

Vierailija
158/174 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herkkukorien herkut tuppaavat olemaan "herkkua" vain pakkauksen osalta. Pieniä sieviä purkkeja, hienoja etikettejä, jouluisia värejä. Ja sisältö on ihan mitä sattuu.

Ja miten esimerkiksi sinappi kuuluisi herkkukoriin? Arkinen mauste. Kas kun ei ole korissa pitsamaustetta ja sitruunapippuria. Enkä edes välitä sinapista, oli se se sitten jouluaiheisessa purkissa tai tavallisessa. 

Joku hienompi dijon lasipurkissa? Kerran firman joulukassissa oli sellainen, tykkäsin. 

Sinappi ei ole HERKKU. Sinappi on arkinen mauste, kuten ketsuppikin. Muuttuuko ketsuppikin herkuksi, jos sen laittaa lasipurkkiin?

Niitä on muitakin sinappeja, kuin Turun sinappi ja Kotisinappi.

Vierailija
159/174 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuntee vastaanottajan maun, niin mielestäni voi olla oikein hyväkin lahja. Itse ainakin olen tykännyt kun olen näitä ajatuksella kerättyjä joskus kavereilta saanut. 

Sen sijaan harmittaa työpaikan joulumuistamisina välillä jaetut herkkukorit näin kasvissyöjänä, aina niissä on lihaa/kalaa tai muuta eläinperäistä. Kiva työntää niitä sitten eteenpäin kun et voi olla varma kylmäketjusta ja roskiin heittäminen tuntuisi ihan kamalalta. 

Ei kovin monessa työpaikassa saada jouluhaukea tai kinkkua herkkukorissa, yksi suklaakonvehti tai mandariini on lähempänä totuutta. 

En ihmettele kun kommentteja lukee. Täytyisi olla niin täydellises

Niinpä, en ymmärrä noin nuivia ja epäkiitollisia ihmisiä. Minäkin olen saanut lähes joka vuosi töistä joululahjan, mille ei itsellä ole käyttöä ja joka vuosi olen sen lahjoittanut eteenpäin. Viime vuonna äitini oli ikionnellinen saadessaan Lapuan kankureiden pellavaisen laudeliinan ja jotain servettejä. Minä en tehnyt niillä yhtään mitään, joten pakkasin uudestaan ja annoin äidille lahjaksi eikä tarvinnut itse käyttää rahaa lahjan hankkimiseen. Win-win. 

Vierailija
160/174 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele kun

Eli herkkukori on kuin korttipelin musta pekka, siitä pitää päästä eroon hinnalla millä hyvänä. Kuka tahansa lähimmäinen on sopiva uhri tarpeettoman herkkukorin saajaksi.

Hieno lahja sellainen, jota kukaan ei halua.