Herkkukori joululahjaksi? Mitä tykkäätte?
Jos saisitte itse kootun herkkukorin jouluksi? Ei kaupan valmiiksi koottua, vaan itse koottu joko korissa tai ihan vain lahjakassissa. Sisältäisi jouluisia tai siihen vivahtavia elintarvikkeita.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos, haluan itse valita mitä syön
Voihan siinä korissa muitakin tuotteita olla kuin syötäviä tuotteita. Minä olen saanut joskus kylpyhuonetuotekorin lahjana.
Niiden nyt ainakin pitää sopia omaan makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee vastaanottajan maun, niin mielestäni voi olla oikein hyväkin lahja. Itse ainakin olen tykännyt kun olen näitä ajatuksella kerättyjä joskus kavereilta saanut.
Sen sijaan harmittaa työpaikan joulumuistamisina välillä jaetut herkkukorit näin kasvissyöjänä, aina niissä on lihaa/kalaa tai muuta eläinperäistä. Kiva työntää niitä sitten eteenpäin kun et voi olla varma kylmäketjusta ja roskiin heittäminen tuntuisi ihan kamalalta.
Ei kovin monessa työpaikassa saada jouluhaukea tai kinkkua herkkukorissa, yksi suklaakonvehti tai mandariini on lähempänä totuutta.
Tällaisista laihoista joululahjoista on viime vuosina kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee vastaanottajan maun, niin mielestäni voi olla oikein hyväkin lahja. Itse ainakin olen tykännyt kun olen näitä ajatuksella kerättyjä joskus kavereilta saanut.
Sen sijaan harmittaa työpaikan joulumuistamisina välillä jaetut herkkukorit näin kasvissyöjänä, aina niissä on lihaa/kalaa tai muuta eläinperäistä. Kiva työntää niitä sitten eteenpäin kun et voi olla varma kylmäketjusta ja roskiin heittäminen tuntuisi ihan kamalalta.
Minä sain töissä Geisha konvehteja rasian, eipä siinä mitään mutta en hirveästi kiitellyt, kun pomo tiesi että olen pähkinä allerginen
Ai kamalaa. Onko se uusi tapa irtisanoa joku epäsuoralla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkukorien herkut tuppaavat olemaan "herkkua" vain pakkauksen osalta. Pieniä sieviä purkkeja, hienoja etikettejä, jouluisia värejä. Ja sisältö on ihan mitä sattuu.
Ja miten esimerkiksi sinappi kuuluisi herkkukoriin? Arkinen mauste. Kas kun ei ole korissa pitsamaustetta ja sitruunapippuria. Enkä edes välitä sinapista, oli se se sitten jouluaiheisessa purkissa tai tavallisessa.
Joku hienompi dijon lasipurkissa? Kerran firman joulukassissa oli sellainen, tykkäsin.
Sinappi ei ole HERKKU. Sinappi on arkinen mauste, kuten ketsuppikin. Muuttuuko ketsuppikin herkuksi, jos sen laittaa lasipurkkiin?
Ei siis sinappia kellekään lahjakoriin. Selvä.
Olen pihi ja vessapaperini on aina lopussa. Siksi ilahtuisin, jos korissa olisi tavallista halpaa vessapaperia edes yksi rulla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilahtuisin jos olis vaikka 5l vodkaa, pari kartsaa punaista LM, 50g pussukka höpöheinää ja lahjakortti hesee.
Se on stadi eikä hese! Ooks vähä tyhmä?
Se oli jopa "stadiksi" Hesa ennen tuota junttia ilmaisua. Ooks vähä tyhmä vai pikkukaupungista?
Vierailija kirjoitti:
Herkkukorien herkut tuppaavat olemaan "herkkua" vain pakkauksen osalta. Pieniä sieviä purkkeja, hienoja etikettejä, jouluisia värejä. Ja sisältö on ihan mitä sattuu.
Ja miten esimerkiksi sinappi kuuluisi herkkukoriin? Arkinen mauste. Kas kun ei ole korissa pitsamaustetta ja sitruunapippuria. Enkä edes välitä sinapista, oli se se sitten jouluaiheisessa purkissa tai tavallisessa.
Mitenköhän se sinappi mahtais joululahjakoriin liittyä? Mäkin tajuan vaikka syön kinkkuni karpalohyytelöllä. Ja juu, ainakin yhtenä vuonna oli Stockan herkun koreissa mukana Italia-teema, oli myös pizza- tai pastamauste siinä.
Vierailija kirjoitti:
Luomu viini, 70 % suklaa, luomu kahvi, luomu hedelmiä. Kelpais. Lahjakortti kunnon ravintolaan.
Ankanmaksaa yms herkkuja lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ajatus on kaunis joo, en ainakaan itse tee mitään esim. vääränmerkkisellä kahvipaketilla tai suklaarasialla, en käytä viiniä tai glögiä, en voi sietää hilloja, homejuustoa pipareiden kanssa ja serviettejä, kynttilöitä, saunatuotteita ja muita vastaavia tilpehöörejä lojuu jo kaapissa käyttämättöminä.
Vai mitä jouluista ajattelit koriin pakata?
Sinulle, joka olet saanut tavaroita, joita et tarvitse, etkö antaisi niitä eteenpäin? Jonnekin kirpputorille, jonka tuotto menee hyväntekeväisyyteen tai jossa työttömät saavat vähäksi aikaa työpaikan? Ja josta vähävaraiset ostavat itselleen vaatteita tai pikku tavaroita näinä vaikeina aikoina. Tekisit samalla hyvän työn. Vein viime viikolla yhteen paikkaan pari kassillista tavatoita, joita olin arvellut ehkä tarvitsevani vielä. Ei ole tähän päivään mennessä tarvittu, joten ne saivat lähteä muiden iloksi. Osa oli lähes käyttämättömiä ja osa muuten hyvässä kunnossa.
Ongelma on, että "herkku" määrittyy enemmän statusarvon kuin maun herkullisuuden perusteella. Joku voi tykätä hulluna ketsupista, mutta koska ketsuppi on junttia ja omaa alhaisen statuksen, sitä ei voi pistää herkkukoriin.
Shampanja on "herkku", keskiolut ei, status on eri, vaikka ovat kumpikin etanolijuomia. Servettejä laitetaan herkkukoriin, ei talouspaperia, vaikka jälkimmäinen on oikeasti käyttökelpoisempaa. Konvehdit kelpaavat, koska ne ovat hienossa rasiassa, arkisiksi miellettyjä viinikumimakeisia tuskin koskaan on herkkukoreissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko fiksoitunut tiettyihin kahvinpapuihin ja teelaatuihin, joten voisi mennä hukkaan summittaiset lahjat sillä saralla.
No ystäväsi varmasti tievät tämän ja siksi osaavat olla ostamatta, tuskin ap tai kukaan muukaan tuntematon on tässä sinulle koria kasaamassa.
Yleensä tämmöinen ostetaan sellaiselle, joka tunnetaan, joten tuotteetkin on sellaisia, mitä lahjansaavan tietää arvostavan.
Mukavaa, jos olisi niin, mutta monet tuntuvat ostavan sitä, mistä itse pitävät. Ihmiset eivät ajattele onko lahja hyvä saajan kannalta. Kuten takavuosina joku kertoi esimerkkinä, että joku asui asunnossa, jossa oli pelkkä suihku ja sai kylpyvaahtoa lahjaksi. Mitä järkeä siinä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan juhlamokkaa ja pipareita. Mulla on niitä monen joulun edestä kaapissa.
Jos oikeasti näin on, niin heitä ne vanhat pois hyvänen aika :D Ja nyt kun saat taas kerran kohta niitä juhlamokkia ja pipareita, niin lahjoita vaikka naapureille tai joulupataan tai diakoniatyöhön vähävaraisille jaettavaksi <3
Olen henkilökohtaisesti kuullut parin ihmisen valittelevan, ettei heillä ole varaa juoda kahvia kovin usein nykyisin (kotona siis). Minusta se on hyvin surullista tässä kahvia rakastavassa maassa. Ilman muuta kannattaa antaa kahvipaketit eteenpäin. Kahvi sitäpaitsi vanhenee ajan mittaan eli sen maku voi kärsiä pitkästä säilytysajasta.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan herkkukoreja, jotka on koottu ajatuksella ja rakkaudella. Ei siis mitään kaupan valmiita. Ilahdun, jos korissa on suklaata, keksejä, kahvia, teetä, glögiä ja jotain nättiä, vaikka jouluisia serviettejä.
Tän ketjun pahanmielen kitisijät ja valittajat voi jättää omaan arvoonsa - ja erityisesti ilman minkäänlaista lahjakoria.
Mutta eihän tuo ole joulumieltä!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, jokavuotinen herkkukori lahjaksi-mietintäkeskustelu.
Stockallakin on kuulemma jo avattu jouluosasto. Adventtikalentereita, joulukortteja ja suklaarasioita on näkynyt ruokakaupoissa jo kauan.
Jos herkut menee lahjan saajan maun mukaan kohdilleen niin kyllä kelpaisi ihan hyvin. Tykkään laittaa ruokaa vaan tietäisikö lahjan antaja tarkan makuni?
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin kyllä. Tietysti vaatii vähän tietämystä lahjan vastaanottajasta, ettei ole jotain joulukahvia sellaiselle joka ei kahvia juo, tai sitten jotain vihreitä kuulia sellaiselle joka inhoaa marmeladia jne. Mutta jos tämmöiset sudenkuopat välttää, niin on kiva ja huomaavainen lahja minusta.
Ainakaan ei pidä ostaa kenellekään maustettua joulusuklaata, maustettua "joulukahvia" tai oudoilla mausteilla "pilattuja" tuttuja keksejä. Vielä vuosienkin jälkeen puistattaa muistella isoa joulusuklaalevyä, jonka kerran sain hyvää tarkoittavalta vanhalta tädiltä. Olisin ilahtunut ihan tavallisesta suklaasta.
Kiva idea, jos lahjan ojentaa jo ennen joulua, Jouluaattona on jo jouluruuat ostettuna js lisää ei tee mieli ihan nopeasti. Jos korin ojentaa jouluna, niin täyttäisin sen uuteen vuoteen sopivilla herkuilla. Tai ylipäätään vähän laadukkaammilla "arkiherkuilla", jolloin siitä voisi napata aina jotain arjen piristäjää sydäntalven pimeyteen ja kylmyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan mitään halpaa siihen sitten eikä myöskään mitään tavallisia juhlapöydän konvehteja, fazerin suklaita yms moskaa.
Ai? Minulle saa antaa Juhlapöydän konvehteja ja Fazerin suklaata. Mitä vikaa niissä muka on? Niille löytyy varmasti ottaja, jos joku ei pidä niistä. Muisnaisten aikojen Verraton-suklaarasia tai Hellaksen ruususuklaa tai vaakunakaramellit (kalliita täytettyjä suklaamakeisia, joita myytiin irtonaisina kauan sitten - pystyin yleensä ostamaan vain 50 g).
Jos haluat tehdä. Laatusuklaa ei mitään juhlapöydän konvehteja. Inhoan niitä, kun kaikista niistä en tykkää...en ikinä osta niitä.
Glögiä, pähkinöitä tai sitten jos tiedät että saaja on innokas leipuri voit tehdä leivonta-ainekorin. Mitä jos saaja tykkää Fazerin suklaaboxeista niin laita sinne erilaisia suklaaboxeja ja glögiä, laatupiparkakkuja, viiniä, shampanjaa....