Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään aidosti lapsellisen pinnallista ihmistä?

Vierailija
20.10.2025 |

Siis onko tuttavapiirissäsi ketään sellaista, joka aidosti ja vilpittömästi uskoo ihmisarvon perustuvan ulkonäköön, vaikka on jo aikuinen ja elämän ehtoopuolella?

Minulla on eräs tuttu, joka ihan vakavissaan väittää, että ihminen on sitä mitä ulkopuolelle näyttää. Jos on hienon näköinen ulkoa, niin on sitä samaa myös sisältä. Ja toisin päin, jos ei ole hienot vaatteet ja on vaikka homssuinen, niin silloin on sisältäkin huono ihminen.

Hän on aivan tosissaan tuossa näkemyksessään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse äärettömän pinnallinen ja turhamainen ihminen, silti ikäloppu. Muiden ulkonäkö on se ja sama, mutta oman ulkoisen olemuksen puleeraaminen menee kaiken sisäisen kaunistautumisen edelle.

Tuskin tästä ehdin tämän paremmaksi enää muuttua.

Vierailija
2/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse äärettömän pinnallinen ja turhamainen ihminen, silti ikäloppu. Muiden ulkonäkö on se ja sama, mutta oman ulkoisen olemuksen puleeraaminen menee kaiken sisäisen kaunistautumisen edelle.

Tuskin tästä ehdin tämän paremmaksi enää muuttua.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen ajatus: mitä koreampi ulkokuori sitä kylmempi ja materialistisempi ihminen. Ei tosin pitäisi yleistää. 

Vierailija
4/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päinvastainen ajatus: mitä koreampi ulkokuori sitä kylmempi ja materialistisempi ihminen. Ei tosin pitäisi yleistää. 

Ei sitä voikaan ihan yks yhteen yleistääkään. Monet huonoitsetuntoiset puunaavat itseään viimeisen päälle, ja heillä voi olla vaikka mikä dysforia tai kehonkuvan häiriö, mutta eivät välttämättä arvota toisia ihmisiä ulkokuoren mukaan.

Myös itse ihan ruokkoamattomat ja laittautumattomat ei niin hohdokkaat ihmiset voivat olla hyvinkin kovia arvostelemaan toisten ulkonäköä. Esimerkiksi monet sellaiset vähän juntit maalaiset löllerömiehet saattavat pitää kaikkia maailman naisia ja tyttöjä jonain vapaana riistana, jonka ulkonäköä he ovat oikeutettuja arvostelemaan, että onko "puitavan näköinen nallukka" vai ei.

Vierailija
5/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jotenkin ymmärtää, jos saa ihmisestä ennakkokäsityksen ulkonäön perusteella.

Mutta niitäkin on, jotka pitävät sen käsityksen senkin jälkeen, kun on tullut ilmi, että tämä henkilö onkin ihan erilainen.

Pitävät itseään suunnilleen meedioina, jotka yhdellä mulkaisulla tietävät, että laittautunut ihminen on syvällinen kuin kuralätäkkö.

Vierailija
6/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä jotenkin ymmärtää, jos saa ihmisestä ennakkokäsityksen ulkonäön perusteella.

Mutta niitäkin on, jotka pitävät sen käsityksen senkin jälkeen, kun on tullut ilmi, että tämä henkilö onkin ihan erilainen.

Pitävät itseään suunnilleen meedioina, jotka yhdellä mulkaisulla tietävät, että laittautunut ihminen on syvällinen kuin kuralätäkkö.

Niin jotkut vanhemmat naiset saattavat kohdella nuorempaa ja nättiä naista tai tyttöä todella alentuvasti ja mitätöivästi. Kaikki mitä toinen sanoo tyrmätään  sekunnin sadasosassa, ja paasataan joka asiaan vastaan. Ihan sama vaikka nuorempi ja nätimpi sanoisi, vaikka että tänään oli nakkikastiketta ruokana. "Räääh nakkikastike on wää wää wää, sinä et ymmärrä kyllä mitään rääh rääh"

Mutta jos joku mies sanoo samoja asioita mitä nitistettävä nuorinainen, niin se ääni muuttuu ihan sormennäpäyksessä imeläksi, kikattelevaksi ja leperteleväksi.

Vierailija
7/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän miehen joka ei edes assosioi itseään sellaisen naisen kanssa jolla ei ole jättipeffaa ja ampiaisvyötäröä. Itse on toki kalju ja yli 35-vuotias. Tykkää myös saarnata siitä miten kaverit on pinnallisia ja valkkaa vain anorektisia supermalleja. Tuntuu siltä että painonnoston ja voimailun parissa on vaan pelkkiä nuppitapauksia, siksi en hommaa sieltä kavereita vaan käyn vain treenaamassa.

Vierailija
8/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kaveri on välillä rasittava kun sille tuntuu olevan elämää suurempi asia jos jotkut kehuneet ulkonäköä tai luultu nuoremman näköiseksi kuin on yms. En vaan ymmärrä miten tuollaisesta voi saada niin valtavat kiksit että siitä pitää kailottaa ympäriinsä kun itselle moinen on täysin yhdentekevää.

Vierailija
9/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran treffit tyypin kanssa joka oli alussa tosi hauska ja älykkään oloinen. Kahvilla istuessamme hän alkoi yhtäkkiä lähes sähistä raivosta ja arvosteli viereisessä pöydässä istuvan, varmaan teini-ikäisen pojan asua. Sitten hän alkoi maalailla elävää tarinaa siitä millainen nilkki se poika vaatteidensa perusteella on, ja suuttui yhä enemmän sille keksimälleen tarinalle. Siinä kohtaa kun hän alkoi puhua omien kavereittensa läskeistä, ajattelin ettei tämä toimi. Olisin itse vaan arvosteltavana, vaikka väitti ettei häntä muiden vaatteet tai ulkonäkö kiinnosta, oma vain. Ei tullut Happy Ending.

Vierailija
10/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kaveri on välillä rasittava kun sille tuntuu olevan elämää suurempi asia jos jotkut kehuneet ulkonäköä tai luultu nuoremman näköiseksi kuin on yms. En vaan ymmärrä miten tuollaisesta voi saada niin valtavat kiksit että siitä pitää kailottaa ympäriinsä kun itselle moinen on täysin yhdentekevää.

Narsistit tarvitsee elääkseen ympäristön kehuja ja hyväksyntää. Ilman sitä ne ei voi elää.

Vierailija
11/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran treffit tyypin kanssa joka oli alussa tosi hauska ja älykkään oloinen. Kahvilla istuessamme hän alkoi yhtäkkiä lähes sähistä raivosta ja arvosteli viereisessä pöydässä istuvan, varmaan teini-ikäisen pojan asua. Sitten hän alkoi maalailla elävää tarinaa siitä millainen nilkki se poika vaatteidensa perusteella on, ja suuttui yhä enemmän sille keksimälleen tarinalle. Siinä kohtaa kun hän alkoi puhua omien kavereittensa läskeistä, ajattelin ettei tämä toimi. Olisin itse vaan arvosteltavana, vaikka väitti ettei häntä muiden vaatteet tai ulkonäkö kiinnosta, oma vain. Ei tullut Happy Ending.

Voi ei apua. Olen muuten varmaan kuullut tästä ennenkin? Tutun kuuloinen heppu, ehkä jostain kamalimmat treffikokemuksen ketjusta?

Vierailija
12/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei apua. Olen muuten varmaan kuullut tästä ennenkin? Tutun kuuloinen heppu, ehkä jostain kamalimmat treffikokemuksen ketjusta?

Oon kirjoittanut tän tänne kerran aikaisemmin johonkin ketjuun, aika hyvin muistettu! :D

Vierailija
13/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläkeikäinen äiti arvio ihmisten ulkonäköä jatkuvasti ja nimenomaan kauneutta. Kuulemma heti parissa sekunnissa näkee uuden ihmisen ulkonäöstä kuka on mukava ihminen. Koittaa opettaa mullekin tätä samaa. Että ois pitänyt arvata jonkun ihmisen olevan ikävä ihminen, kun heti kuulemma naamasta näki että ikävä ihminen on. Oli esim. tihrusilmät tai noita-akan nokka tai vastaavaa.

Vierailija
14/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 78-vuotias äitini. 80% sen puheista on ihmisten, lähinnä naisten, ulkonäön arvostelua. Nainen saa olla vaikka kuinka menestynyt ja mitä vaan, mutta jos ulkonäkö ei ole äidin mielestä hyvä, hän ei ole yhtään mikään. Lihavuus on hänelle erityisen iso arvostelun kohde. Harmi kyllä minä, hänen oma tytär, olen lihava. Vierailut sinne on sitä, että kuuntelen saarnoja lihavuudesta koko vierailun ajan, ja vertailuja muiden sukulaisten ja naapurien timmikroppaisempiin tyttäriin. Hänelle on oikein piikki lihassa ja valtavan häpeän aihe, että minulla on ylipainoa. Paras oli kun hän sanoi, että ei tästä parane kuollakaan ennen kuin sinä laihdutat, koska hän ei kestä ajatusta että sukulaiset näkisivät minut hautajaisissa tämmöisenä :D 

Vierailija
15/15 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku. On oikeasti kiva ihminen, mutta hänellä täytyy koko ajan olla tietyn merkkiset vaatteet, ja puhuu koko ajan painostaan. On aina ollut pikkainen, ja kun minä lihoin sairauden myötä, hän alkoi koko ajan jauhamaan siitä miten läski hänestä on tullut. Minusta hän ei ollut lihonut grammaakaan, en tiedä oliko hänen tapansa "lohduttaa" minua. Kun sitten paranin ja sain painon taas alas, hän ei muusta enää osannutkaan puhua kuin siitä miten olen hoikistunut. Keski-ikäinen jo, ei mikään kypsymätön teini. Itse en kommentoi kenenkään painoa, en lihomista enkä laihtumista. Enkä puhu omasta painostani vaikka lihoisin norsuksi tai laihtuisin rusinaksi. Se ei minusta vaan ole kauhean hienoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän