Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä pari tuntia tuskallista odotusta...

Vierailija
20.10.2025 |

...jotta voin korkata viinipullon. Olen N/70 ja sortunut pikkuhiljaa iltajuopoksi yksinäisyyden takia. Onkohan tämä vaarallista? Ja onko sillä näin vanhana enää väliä? Onko kohtalotovereita? Mitä ajattelette tästä, kuka vain?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin olen jo yli 20 vuotta tehnyt. Olen samanikäinen kuin sinä.

Lähti sen jälkeen tämä kierre, kun lapset lähtivät omilleen ja erosin miehestäni.

Ei ole ainakaan vielä tullut mitään terveyshaittoja. Mutta se on toki hyvin yksilöllistä, miten elimistö reagoi.

Kannattiko ero?

Mulla lapset lensi syksyllä maailmalle ja vielä en oo ratkennut viiniin enkä olueen. Ukko on edelleen.

Ei ollut valintani. Mies lähti nuoremman matkaan.

Vierailija
22/26 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni klassisen kaavan mukaan eli aloitin laillisesta nukkuakseni paremmin,  kohta se oli kaksi ja lopulta litran viini. 

Olen raitistunut,  mutta koville se otti.  

Mutta eihän se välttämättä noin mene muilla.  Olin vielä työelämässä ja alkoi häiritä arkea.  En tiedä,  miten olisi käynyt eläkkeellä. 

Mistä olisin löytänyt motivaatiota lopettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos monipuolisista mielipiteistä! Osa jopa lohdutti mieltäni. Viiniä otan, lääkityksiä sen verran etten kestä vahvempaa. Ystäviä on muutama, mutta en oikein välitä tavata. Läheisimpiä ovat sukulaiset, joille voin jutellakin, mutta kun ovat nuorempia niin ei usein tavata. Heillä on vielä Elämä.

Aloittaja

Olen suunnilleen saman ikäinen nainen kuin sinä. Minäkin pidän viinistä ja eläkkeelle jäätyäni nautiskelen iltaisin viiniä. Joskus lähes päivittäin ja joskus menee monta viikkoa etten juo. Lasillinen tai pari viiniä iltaisin ei ole mielestäni paha asia, kun on harrastuksia ja muutakin elämää.

Eri asia on, jos alkoholista tulee ikäviä sivuvaikutuksia, kuten krapula, korkeat maksa-arvot, vatsakipuja tai päänsärkyä. Silloin kannattaa miettiä, juoko liikaa alkoholia.

Muuten, miksi ei saisi suoda itselleen pieniä nautintoja? 

Vierailija
24/26 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä tarkoitat iltajuopolla?

Minkä verran juot ja kuinka usein?

Vierailija
25/26 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo lievä nousuhumala päällä?

Vierailija
26/26 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni klassisen kaavan mukaan eli aloitin laillisesta nukkuakseni paremmin,  kohta se oli kaksi ja lopulta litran viini. 

Olen raitistunut,  mutta koville se otti.  

Mutta eihän se välttämättä noin mene muilla.  Olin vielä työelämässä ja alkoi häiritä arkea.  En tiedä,  miten olisi käynyt eläkkeellä. 

Mistä olisin löytänyt motivaatiota lopettaa. 

Mä taas ajattelen, että eläkkeellä stressi helpottaa ja sikäli ehkä on vähemmän tarvetta turruttaa oloa viinillä. Olenko väärässä? Olen vielä työelämässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme