Viikko-viikko lapset, mikä teillä on vaihtopäivä ja miksi?
Kommentit (69)
Itse kannattaisin joko ti, ke tai to. Perjantai on jo viikonlopun alku, joten siihen ei kannata vaihtoa laittaa. Ei myöskään koko viikonlopun aikana. Maanantai on muuten vain viikon pa s kin päivä, niin ei siihenkään vaihtoa.
Vaihtakaa te aikuiset itse kotianne viikoittain. Todella ankeaa lapsille joutua tuollaiseen karuselliin.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa te aikuiset itse kotianne viikoittain. Todella ankeaa lapsille joutua tuollaiseen karuselliin.
No hyvä, että lapsia sentään syntyy vielä, vaikka sitten erotaankin. Nykyäänhän on muotia olla korkeintaan tapailusuhteissa, eikä varsinkaan lisäännytä missään nimessä.
Meillä on ollut varmaan kaikkea mahdollista. meille parhaaksi on osoittautunut maanantai. Saa viettää rauhassa koko viikonlopun. Perjantainakin oli ok, mutta itse ainakin tykkään enemmän siitä fiiliksestä että elän ensin arkea lasten kanssa ja sitten viikonloppu ikään kuin kruunaa viikon.
Toki lapset on jo teinejä (16 ja 17) ja heillä on viikonloppuisin enimmäkseen omat kuviot mutta edelleen joka viikonloppu myös tehdään jotain yhdessä. Jos ei muuta niin ainakin syödään pizzaa ja katsotaan leffa.
Meillä on vaihtopäivä perjantai, mutta nyt teininä toinen ei halua mennä enää isälleen ja lasten isäkin keksii jatkuvasti syitä, miksei voi lapsia "ihan vaan tämänkerran ottaa", jolloin toinen teini pettyy. Tällä kertaa näyttää äitiviikko kahden lapsen kanssa venyvän ainakin kolmeen viikkoon. Sitten ehkä taas viikko yhden lapsen kanssa.
Lapsiparat kuin heittopussit. Yrittäkää nyt edes vuoronvaihdot hoitaa joustavasti ja inhimillisesti. Mitä epäilen, onhan siinä usein uudetkin kumppanit hämmentämässä soppaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparat kuin heittopussit. Yrittäkää nyt edes vuoronvaihdot hoitaa joustavasti ja inhimillisesti. Mitä epäilen, onhan siinä usein uudetkin kumppanit hämmentämässä soppaa.
Juu, ne vanhan elämän jäänteet voi olla sen "uuden onnen" tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse totesin, etten jaksa tutustuttaa lapsiani mahdolliseen uuteen kumppaniin, enkä itse jaksa tutustua uuden kumppanin lapsiin, joten ei kumppania. Ei ole heittopusseja lapseni, vaan ihan hyvin ovat 7 vuotta vaihtaneet kerran viikossa paikkaa, eikä välimatkakaan ole pitkä.
Me on kokeiltua kaikkia mahdollisia päiviä ja todettiin koko konkkaronkka yksimielisesti, että maanantai on paras vaihtopäivä. Uusi viikko alkaa maanantaista, se on selkeä ja helppo. Maanantai toiminut jo yli 2 vuotta, erosta aikaa 4 vuotta, koko ajan eksän kaa loistovälit. Tänään aamulla muksut heräs ja söi aamupalan mun luona, menivät kouluun ja koulusta iskän luokse. Asutaan samalla kadulla.