Onko tämä yleistäkin, että telkkaria ostavalle vanhukselle myydään väkisin ylihintainen "kalibrointi" siihen kylkeen?
Ottaa taas päähän, kun näki, miten tuttua vanhusta kusetettu norjalaistaustaisessa kaupassa.
Kommentit (55)
Sitä huijausta on edelleen. Säädetään vähän kuvan kirkkautta ja siitä hyvästä lisätään 100€ hintaan.
miten voi kalibroida kun ei tiedetä missä telsua katsotaan
Tyrkyttivät minullekin kahteen kertaan tuota, tai siis myyjä kysyi, mutta kyllähän tuo on ihan hyvä ilman mitään säätöjä.
Tiesin ennakkoon että nuo "kalibroinnit" nyt on mitä on...
Samoin maksullinen pidennetty takuu ja joku ihme tuoteturvavakuutus ovat käteviä keinoja saada hintaa ylemmäksi.
Gigantissa aina yrittävät. Kannattaa laittaa poikottiin. Samoin Elisa. Ne yrittävät aina kusettaa vanhuksia.
Ja kuva on paljon paremman näköinen ennen kalibrointia....
Se on lisäpalvelua ja myyjiä pakotetaan tuputtamaan niitä asiakkaalle. Jos tietää mikä se on, niin osaa sanoa ei. Muutamassa minuutissa sen tekee itsekin ilmaisten nettiohjeiden avulla.
Itsellä aikoinaan leuka tipahti lattiaan, kun hain postista pakettia ja virkailija kysyi paketin luovuttamisen yhteydessä, että haluanko henkivakuutuksen. En ymmärtänyt yhtään miksi moista kysyttiin. Olisi pitänyt heittää siihen, että "onko täällä paketissa pommi?".
Vierailija kirjoitti:
Samoin maksullinen pidennetty takuu ja joku ihme tuoteturvavakuutus ovat käteviä keinoja saada hintaa ylemmäksi.
Mikä on tuoteturvavakuutus? Kuukausimaksullinen vakuutus?
Kyllä on ja tuota valohoitoa yritetään myydä kaikille.
Toi vanhusten kusettaminen on aika yleistä. Aika luuseri täytyy olla, joka vanhusta vedättää. Kulmahousut on sitten asia sinänsä, mutta onnistuu se muiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä huijausta on edelleen. Säädetään vähän kuvan kirkkautta ja siitä hyvästä lisätään 100€ hintaan.
Missä noin halvalla tehdään? Se on 200€ ja saat telkkarin seuraavana päivänä.
Tämä pakkomyynti on kyllä pelkästään kikantin ongelma minkä takia laitoin jo aikoja sitten koko paikan boikottiin.
Sieltä on mahdotonta ostaa sitä yhtä tuotetta jota varten kauppaan menin kun saa raahata kassalle saakka nilkoissa roikkuvaa parikymppistä geelitukkaa joka yrittää kaupata agressiivisesti kaikkea paskaa eikä usko kun sille sanoo EI.
Vierailija kirjoitti:
Se on lisäpalvelua ja myyjiä pakotetaan tuputtamaan niitä asiakkaalle. Jos tietää mikä se on, niin osaa sanoa ei. Muutamassa minuutissa sen tekee itsekin ilmaisten nettiohjeiden avulla.
Itsellä aikoinaan leuka tipahti lattiaan, kun hain postista pakettia ja virkailija kysyi paketin luovuttamisen yhteydessä, että haluanko henkivakuutuksen. En ymmärtänyt yhtään miksi moista kysyttiin. Olisi pitänyt heittää siihen, että "onko täällä paketissa pommi?".
Onhan näitä lisämyyntejä tullut viime aikoina: Motonetin kassalla kysytään usein ostatko vielä tämän pienen härpäkkeen tästä...
Ihan kaikkia ne yrittää lypsää. Olen itse ihan ns tavallinen nelikymppinen mies.
Gigantista ostin kuukausi sitten kuivausrummun, jonka kotivakuutukseni maksoi (Gigantti heidän yhteistyökumppani).
Sähkösopimusta, puhelinliittymää, tuoteturvavakuutusta ja vaikka mitä yritettiin myydä kylkeen, vaikka jokaisen kohdalla vastasin "otan pelkästään tämän kuivurin, kiitos".
Joku vuosi sitten kun Gigantti oli kepin nokassa vanhuksille pakkomyynnistä, olivat myyjät jonkun aikaa hissun kissun eivätkä tuputtaneet yhtään mitään, mutta nykyään palattu vanhoihin menetelmiin.
Sector Alarm tekee samaa. Myy väkisin tarpeettomat ja kalliit hälytysvehkeet vanhuksille, jotka eivät ymmärrä, mistä on kyse, eivätkä edes osaa käyttää niitä vehkeitä... Ja kallis kuukausi maksu menee silti...
Siinä on kyllä luusereiden luuseri myyjä, jos ei pysty myymään romujaan muille kuin seniileille vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pakkomyynti on kyllä pelkästään kikantin ongelma minkä takia laitoin jo aikoja sitten koko paikan boikottiin.
Sieltä on mahdotonta ostaa sitä yhtä tuotetta jota varten kauppaan menin kun saa raahata kassalle saakka nilkoissa roikkuvaa parikymppistä geelitukkaa joka yrittää kaupata agressiivisesti kaikkea paskaa eikä usko kun sille sanoo EI.
Jos olen jotain Gigantista tarvinnut, olen tilannut netistä ja noudettavaksi kassalta. Siinä eivät ole tuputtaneet mitään!
On yleistä, ettei ikäihminen kehtaa eikä osaa sanoa ei edes ylihintaiselle viemärinsukitusjobbarille.
Nää kääkät tarvitsee edunvalvojan tai paimenen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pakkomyynti on kyllä pelkästään kikantin ongelma minkä takia laitoin jo aikoja sitten koko paikan boikottiin.
Sieltä on mahdotonta ostaa sitä yhtä tuotetta jota varten kauppaan menin kun saa raahata kassalle saakka nilkoissa roikkuvaa parikymppistä geelitukkaa joka yrittää kaupata agressiivisesti kaikkea paskaa eikä usko kun sille sanoo EI.
Kyllä ne uskoo kun uhkaa vaihtavansa kauppaa jos ei rahalla selviä ilman lisätemppuja, aina uskovat.
Ostin Powerista tarjousläppärin 199€ netistä ja otin sen Click & collect palveluna liikkeestä noudettavaksi. Tuli tekstiviesti että läppäri on noudettavissa, ota yhteys myyjään IT osastolla. Menin sinne, sanoin tulleeni hakemaan läppäriä.
"Osta sähkö sopimus"
"Osta puhelinliittymä"
"Osta nettiliittymä"
"Osta kanavapaketti"
"Osta tuoteturva"
"Osta joku toinen läppäri, tää minkä otit on ihan paska"
Jokaiseen kun vastasin EI, myyjä sanoi että "voit noutaa koneen tuolta kassalta".
Laitoin powerin aspaan palautetta, että miksi minun pitää kuunnella pitkät myyntipuheet, jos ostan nimenomaan tuotteen jonka haluan nopeasti noutaa? Ja miksi myytte läppäriä, joka omien myyjienkin mielestä on täys paska?
Aspa vastasi että "haluamme tarjota täydellisen palvelukokonaisuuden, jossa myyjä kartoittaa sinun tarpeesi ja varmistaa juuri sinulle sopivat laitteet ja tuotteet. Kyseessä on lisämaksuton palvelu jonka tarjoamme kaikille asiakkaille, taataksemme parhaan asiakastyytyväisyyden".
Eli esittivät asian siten, että eivät suuressa armossaan edes laskuta pakkomyynnistä!
VMP!
En ole sen jälkeen powerissa asioinut.
Taitaa olla