Synnyttäisitkä down lapsen?
Kommentit (62)
Ja kokemusta minullakin kehitysvammaisten, myös Downien, kanssa työskentelystä.
100 %:n varmuudella keskeytykseen. Pahaa kyllä tekisi, mutta näin olen/olemme päättäneet.
Kyllä on todellakin niin, että kuva söpöistä downeista ei ole ihan realistinen. Down-lapsen kasvatus on haasteellista ja voi mennä pieleen siinä missä ns. terveenkin lapsen. Mutta silloin, kun downin kasvatus menee pieleen, ongelmat ovat TODELLA suuria.
Omat down-oppilaani ovat kaikkea söpön ja monsterin välillä.
En itse haluaisi synnyttää downia. Riski kasvaa 35-vuotissynttäreiden jälkeen, joten itse ratkaisin asian katkaisemalla omat piuhani, kun täytin 35.
Minusta ei olisi vammaisen lapsen äidiksi, opettajaksi kylläkin.
Jäin miettimään tätä asiaa ja nyt tuntuu että joutuisin varmasti mielisairaalaan jos tekisin abortin. Pitäisin itseäni murhaajana. :(
mut pettynyt olisin kun lapsi ei ole terve. En voisi tedä aborttia vakaumukseni takia.
Tosin tekisin abortin nyt joka tapauksessa mikäli olisin raskaana.
Ei mulla riittäisi voimavarat näin vaikean erityislapsen hoitoon. Mitä hyötyä on katkeroittaa itsensä, perheensä ja tuo lapsi? Miksi tehdä lapsi vain tunkeakseen sen laitokseen?
Tuntuu ettei välillä meinaa jaksaa noiden terveiden kanssa, saati jos olisi erityislapsi kyseessä. Vaikeita asioita.
down lapset on erityistarpeisista varmaan helpoimpia!
T: yhden erityistarpeisen lapsen äippä
Down on kyllä helpoimpia erityislapsia. Paljon vaikeammat tapaukset jäävät löytymättä.
Luulisi alalla töissä olevan tietävän.
Näin olemme mieheni kanssa sopineet jo esikoisen odotusaikana, että otamme vastaan sen mikä meille annetaan.
Downin syndroma ei ole sairaus eikä sitä kukaan sairasta.
Ja osa ovat down-lapsia, tämä kysymys on vaikea, synnyttääkö vai ei? Olemme töissä useasti keskustelleet aiheesta ja moni toteaa ettei omaa vammaista lasta jaksaisi, näkee kuinka vaikeata elämä heidän kanssaan on ja kuva söpöistä down-lapsista on aika vääristynyt, he osaavat olla todella ilkeitäkin.
jos en synnyttäisi niin sitten varmaan tehtäisiin sektio. näitä päätöksiä tuskin kuitenkaan tehdään sen perusteella olisiko lapsi down vai ei.
Eihän kukaan muukaan ole, mutta ei se tarkoita etteikö olisi oikeutettu elämään.
On se vaan niin vaikea pesti tuo kehitysvammaisen äiti, että jos vaan voisin siltä välttyä, niin tekisin kaikkeni sen eteen. Tosin, en huoli enempää lapsia enää muutenkaan. Sterilisaation tahtoisin, mutta Suomessa olen liian nuori siihen vielä.