Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin siitä, että Katri Helena oli jo vuonna 1965 Suomen suosituin kevyen musiikin naislaulaja.

Vierailija
19.10.2025 |

Hän syrjäytti vain vuodessa itsensä Laila Kinnusen. (Katri Helena löi itsensä koko kansan tietoisuuteen Puhelinlangat laulaa -levytyksellään vuonna 1964.) Miten tämä oli mahdollista, koska Laila oli monipuolinen ja kansainvälisen tason artisti.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kyllä . Oli se Päivi Paunu oi niitä aikoja laulut.  Oli myös muita. 

Höpö höpö. Päivi aloitti vasta vuoden päästä tuosta ja Oi Niitä Aikoja oli muotia vasta kolmen vuoden päästä. Muistan tarkoin, meillä soi radio kotona koko ajan, enkä muista tuota hittiä kuin vasta kouluajoiltani, aloitin sen 1967 syksyllä.

Tietysti Päivi Paunu esitti kappaleen Oi niitä aikoja.

Vierailija
42/44 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole yllättynyt. 1960-luvun alussa suomalaisten musiikkimaku oli todella  vanhanaikaista ja Katri-Helenan tapaiset kansaniskelmät ja tangot meni ohi beatlesien ja muiden suuren maailman ilmiöiden.

Beatlesin laulut olivat tavallaan aika suosittuja täälläkin. Varsin monesta niistä tehtiin nimittäin käännöksiä suomalaisille laulajille ja aika monet aikalaiset ovat niitä levyttäneet. Mahdollisesti myös Laila Kinnunen ja Katri Helena.

Ensin tulee mieleen Humppaveikkojen Hän sinun on jee jee  Laila levytti suomeksi Day in life  - vain päivän kerrallaan tms

Minulle tuli ensiksi mieleen Topmostien Eleanor Rigby (Eleanor Rigby)

Minulle Kai Hyttisen Tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Nyt ei ole enää kumpaakaan. Siis laulajana.

Eipä se Katri ole mihinkään vielä kadonnut. Hänen äitinsä eli 102-vuotiaaksi, joten hänkin saattaa elää aika vanhaksi. Melko varmaan olen myös siitä että Katri vielä esiintyy jossakin.

Onk Tommy sillon 70-vuotias?

Vierailija
44/44 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kyllä . Oli se Päivi Paunu oi niitä aikoja laulut.  Oli myös muita. 

Höpö höpö. Päivi aloitti vasta vuoden päästä tuosta ja Oi Niitä Aikoja oli muotia vasta kolmen vuoden päästä. Muistan tarkoin, meillä soi radio kotona koko ajan, enkä muista tuota hittiä kuin vasta kouluajoiltani, aloitin sen 1967 syksyllä.

Tietysti Päivi Paunu esitti kappaleen Oi niitä aikoja.

Ei ollutkaan siitä kyse, vaan siitä, että se on levytetty v 1968. Alkuperäinen viesti koski vuotta 1965, eli aika pitkä aikaväli, eikö totta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme