Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meidän tuloilla ja menoilla ja elämäntilanteella..

Vierailija
14.04.2007 |

Menisitkö töihin kodin ulkopuolelle?

Meillä mies tienaa 4000e + matkapäivät joita tulee n. 1vko kuussa.

Minulla koulutus matalapalkka-alalle joka on rankkaa jne. Lapset päiväkodissa 9h vähintään ja koululainen yksin kotona ip:t.

Ei ole tukiverkkoa. Mitään järjellistä syytä ei ole miksi en voisi jäädä kotiäidiksi, minulla on varallisuutta, meillä ei ole lainaa ja sijoitusasuntokin on. Menot on 400e asumiseen ja 200e autoon kuussa + muut laskut. Käteen siis jää ja säästöön näinkin.

Hitsi kun en tiedä mitä tehdä, toisaalta harmittaa " turha koulutus" mutta järki sanoo, että mun meneminen työelämään on perheelle tuskaa..

: (

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tnään juteltiin miehen kanssa ja kyllä päädyimme siihen, että jään kotiin toistaiseksi. Hän voi keskittyä siten vaativaan työhönsä ja minä hoidan kodin, lapset ja muut sukulaiset.

Hyvä mieli : )

Nautitaan ihanasta keväästä!

ap

Vierailija
2/9 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

(jolla kestää pää kotona, mutta mutta...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä emmit, jos kuitenkin tuntuu että itse jaksaisit olla kotona?

Vierailija
4/9 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikatyötä tai töitä kotoa käsin. Koulutus olisi hyvä olla ja pitää ajantasalla aina. Ei voi vain kotona kökkiä vuosikymmeniä. Mieskin voi kuolla tai jättää. Antaa todella huonon esimerkin lapsillekin vain istua kotona ja odottaa perintöä syliin tippumaan. Normaali ihminen haluaa tehdä töitä. Voisit parantaa jonkun toisen elämää olemalla töissä.

Vierailija
5/9 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti jaksaisi omaa työtäni juuri nyt yhtään, joten mielelläni jäisin kotiäidiksi.. Mutta toisaalta minulla ei olekaan kokemusta siitä mitä olisi olla lapsen kanssa kotona.. Joten jos sinä itse viihdyt kotona, niin jää vielä kotiäidiksi, mutta jos tuntuu että haluat muutakin, tehdä työtä, niin sitten valitse työnteko. Ja ehkä olisi hyvä keskustella miehenkin kanssa, että toivooko hän että lapset olisi kotona pidempään? Viime kädessähän ratkaisu on sinun, mutta kai tuota voisi mieheltä kysäistäkin :)

Vierailija
6/9 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla työtä kotona riittää! Sitä aikaa ei tosin olisi jos menisin töihin hiki hatussa tienaamaan 1000e kuussa.

En odota perintöä tippuvan käteen, mutta se on fakta ja sen ja säästäväisyyteni takia EN tarvitse eläkesäästöjä..

Kiitos vastauksista ja lisää saa tulla!

ap

Vierailija
7/9 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten katsonut aiheelliseksi mainita heitä aiemmin. Taidat olla jokin suloinen myrkynkeittäjä, että saisit perinnön aikaisin.

Vierailija
8/9 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit jäädä hyvällä mielin kotiin, teethän siellä(kin) arvokasta työtä.

Vierailija
9/9 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoidat myös veljesi lapset, vaikuttaa sinun töihin menosi myös heidän perheeseensä.

Ja jos tienaat vain tonnin, niin ei oikeasti ole mitään järkevää syytä mennä töihin. Paitsi, jos olet hoitoalalla ja tunnet omantunnontuskia siitä, että et ole auttamassa/hoitamassa sairaita ja vanhuksia..

t. 10