Minulta puuttuu lokakuun vuokrasta 130€. Mistä saisin apua?
Lokakuun tuet eivät riittäneet. Olen joutunut käymään ruokajonossa. Mistä saisi puuttuvan vuokran? Kuinka helposti tulee häätö, jos vuokra jää maksamatta??
Kommentit (58)
Miksi tuet eivät taaskaan riittäneet? Hyviä neuvoja ET ota vastaan.
Asut liian kalliisti. Sinulla on liikaa menoja. Ja selityksiä.
Alahan etsiä edullisempaa asuntoa, jos nykyiseen ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen? Silloin istut vastauksen päällä.
Näin miehenä istun lompakkoni päällä.
-ap
Ainakin ottaisin itse yhteyttä vuokranantajaan ihan ensiksi.
Osoittaa ainakin aloitteellisuutta ja tilannetajua, sen sijaan että vaan jättäisi vuokransa tai osan siitä maksamatta.
Asiasta keskustelemalla saattaa vuokranantajaltakin herua ymmärrystä maksuajan pidentämiseen. Jos ei niin tietää ainakin yrittäneensä.
Jos asut isossa kaupungissa, niin keräät tölkkejä ja pulloja, saat tuon summan kasaan kuukaudessa jos joka päivä kertäät.
Vierailija kirjoitti:
Jos asut isossa kaupungissa, niin keräät tölkkejä ja pulloja, saat tuon summan kasaan kuukaudessa jos joka päivä kertäät.
En jaksa nälkäisenä kerätä ja hyvät kävelykengät on rikki
ap
Vierailija kirjoitti:
Nykyään niitä kerääjiä on niin paljon että saa olla tyytyväinen jos ees yhden päivässä löytää.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen? Silloin istut vastauksen päällä.
Myös mies voi laittaa perseensä myyntiin ja mies voi ottaa suihin rahasta.
Maksat vuokraa sen mitä pystyt. Ei voi häätää.
Olisko aika vihdoin ottaa itseltäsi henki pois?
Vierailija kirjoitti:
Maksat vuokraa sen mitä pystyt. Ei voi häätää.
Tottakai voidaan häätää, jos vuokraa ei makseta kokonaan. Ei se ole mikään maksa mitään jaksat -sopimus.
Paljonko veloitat suikkarista?
-Jörnis
Laita vuokranantajalle viestiä, että valitettavasti et pysty maksamaan vuokraa kokonaisuudessaan tämän kuun aikana, mutta maksat tuon jäljelle jääneen 130€ heti 3.11. (Tai milloin sinulle kuun alun tuet tulevatkaan, suurimmalle osalle tulee tuolloin 3. päivä kun 1.11. on harmillisesti lauantai.)
Miten voi olla että tuet ei riitä jos omaisuutta ei ole, sossu kyllä avustaa
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla että tuet ei riitä jos omaisuutta ei ole, sossu kyllä avustaa
Minulla menee pelkästään alkoholiin 400€/kk
ap
Ihmisillä on päät sekaisin, jos ensimmäinen keino hankkia rahaa on myydä persettä. Pistä someen ilmoitus, että haravoit ihmisten pihoja. Olen varma, että joku ikäihminen olisi iloinen ja maksaisi mielellään esim. juuri pihan haravoinnista.