Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 8-vuotiaan pojan viedä uimahallissa naisten saunaan?

Vierailija
14.04.2007 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt noin 14-15-vuotiaan mustalaispojan Mäkelänrinteen uimahallissa ja kieltämättä se oli aika outoa.

[/quote]

Vierailija
2/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ketjussa aikuiset naiset häpeilleet näyttäytyä 7-8-vuotiaan pojan edessä alasti, vaan moni ajatteli samanikäisiä tyttöjä ja heidän tunteitaan.

Ystäväsi poika voisi jatkaa uintiharrastustaan, jos isä viitsisi viedä häntä uimaan. Se on toteutettavissa helposti. Jos isä vaan haluaa. Ei poikalapsia voi loputtomiin viedä naisten puolelle sillä selityksellä, että isää ei kiinnosta käydä uimassa eikä poika pärjää yksin.

Olin muuten siinä uskossa, että kehitysvammaisilla alkaa oppivelvollisuus jo 6-vuotiaana eikä vasta 7-vuotiaana kuten muilla lapsilla... ?

Vierailija:

nyt 7-vuotias ja aloitti erityiskoulun (vamma ei näy ulkonäöllisesti). On tylsää, mutta meidän piti lopettaa yhdessä uimassa käyminen juuri teidän kaltaistenne takia. Poika ei todellakaan pärjää yksin miesten puolella, eikä isänsä halua käydä uimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja häntä se ei haittaisi. Oli ihan ihmeessään kun kysyin.

Lapset ovat erilaisia. Tämä lapsi ei ole vielä muutenkaan mitenkään ihastumisvaiheessa, leikkii poikien kanssa muuten vaan.

Vierailija
4/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarilaiset on ihan eri asia kuin tokaluokkalaiset.

Vierailija:

ja häntä se ei haittaisi. Oli ihan ihmeessään kun kysyin.

Lapset ovat erilaisia. Tämä lapsi ei ole vielä muutenkaan mitenkään ihastumisvaiheessa, leikkii poikien kanssa muuten vaan.

Vierailija
5/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vahingossa yksi poika samalta luokalta tuli tyttöjen pukuhuoneeseen. Alkoi kamala kirkuminen ja kaikki etsivät jotain vaatetta itseään peittääkseen. Eikä tässä vaiheessa edes oltu alasti...

8-vuotiaan paikka ei todellakaan ole enää naisten puolella.

Vierailija
6/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä suostuisi menemäänkään. On hyvin arka ja ujo lapsi, vaikka ihan " täyspäinen" muuten onkin. Hyvä, että osaa kotona itse peseytyä, saati sitten uimahallissa, jossa oudot paikat, suihkut jne. Mitähän mahtaisi pieni poika ajatella, kun äiti sanoisikin uimahallin ovella, että joo sinä menetkin sitten tuonne miesten puolelle, kun minä ja pikkuveli mennään naisten puolelle. Ja kaikki jonkun SEKSIN /SEKSUAALISUUDEN vuoksi, josta tuon ikäinen ei ole koskaan kuullutkaan!!

On se vaan surullista, että ne pikkutytöt kehittyvät noin aikaisin :(

Vierailija
7/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meijän 5-v menee aina yksin naiste puolelle ku isäsä kaa uimasa käy.

Osaa itse pestä ja pukeutu+riisua yms.

Vierailija
8/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista että poikasi menisi jonkun kanssa harjoittelemaan sinne miesten puolelle? Harjoittelisivat kaapin lukon avaamista ja sulkemista ja muutenkin uimahallissa käyntiä. Tai voihan tämän harjoittelun tehdä toki naistenkin puolella. Mutta kyllä 7-vuotiaan pitää selviytyä jo uimahallikäynnistä ainakin jos on tuttu uimahalli.

Vierailija
9/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä kyllä suostuisi menemäänkään. On hyvin arka ja ujo lapsi, vaikka ihan " täyspäinen" muuten onkin. Hyvä, että osaa kotona itse peseytyä

Yksikään tuntemani ekaluokkalainen tyttö tai poika ei ole noin onneton ja äidissä kiinni.

Vierailija
10/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiasta ei voi tuoda naisten osastolle.

Vierailija
11/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

8-vuotias pikkunappula on naisille liikaa. Mihin on lapsuus kadonnut?

Vierailija
12/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimataitoisia oltiin kaikki, ja jokainen tasan tarkkaan osasi pukea, riisua, ottaa suihkun, kuivata, harjata hiukset, avata ja lukita kaapinoven jne.

Nykyään äiti pyyhkii perseen ja niistää nenän vielä 10-vuotiaaltakin.

Vierailija
13/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 8v poika on liian pieni menemään yksin miesten puolelle, niin varmaan teidän mielestänne myös 8v tyttö voi hyvin mennä miesten puolelle isänsä kanssa???

Itse en laittaisi edes 5v. tyttöä isänsä kans miesten puolelle...

Vierailija
14/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen nähnyt noin 14-15-vuotiaan mustalaispojan Mäkelänrinteen uimahallissa ja kieltämättä se oli aika outoa.

Vierailija
15/47 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin parisen vuotta sitten poikani kanssa melkein viikoittain uimahallissa ja silloin hän tuli mukaani naisten saunaosastolle. Monesta syystä uintiharrastukseen tuli parin vuoden tauko, mutta nyt olisi tarkoitus ryhdistäytyä ja aloittaa harrastus uudelleen. Uimahallissahan tästä ei ole mitään opasteita, joten ajattelin sitten kysäistä täältä mielipiteitä asiasta. Arvelin, että 8-vuotias olisi jo liian iso naisten puolelle. No, poikamme on sen verran omatoiminen, että pärjää varmaan yksinäänkin miesten puolella, joten uintiharrastuksemme ei tähän kaadu.

Vierailija
16/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8-vuotiaalla tytöllä on rintojen alut ja en totta totisesti haluaisi että uimahallissa törmää oman luokan poikaan.

Vittu te ootte pässejä jos viette poikianne naisten puolelle. Olkoot mamerot uimatta jos eivät osaa toimia siellä miesten puolella.

Minun lapset ovat käyneet keskenään uimassa hallissa jo ykkösluokasta lähtien.

Miten kahdeksan vuotta täyttänyt on niin vajokki ettei selviä itsekseen miesten puolella vai peseekö mamma vielä munat.

Mulle itselleni tuo ei haittaa tekisi mutta täytyy ajatella varhemmin kehittyviä tyttöjä ja suojella heitä ikäviltä tilanteilta.

Vierailija
17/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kävi uimakoulun jo 5-vuotiaana ja en tunkenu koppiin mukaan. Pitää luottaa että pärjäävät.

Uimakoulussa on opettajia ja valvojia ei siellä vanhempia tarvita.

Vierailija
18/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias on kuitenkin vielä pieni lapsi. Päästäisin vanhemmankin pojan,jos ei omasta mielestään pärjää yksin miesten puolella.

Vierailija
19/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias pikkunappula on naisille liikaa. Mihin on lapsuus kadonnut?

Vierailija
20/47 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisohjaajat siellä holhoavat heitä ja ikää on n. 6-7 v. Siellä ne jonossa menevät yhdessä, pojilla pienet onkimadot heiluen :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä