En edes ole työtön, ja silti en löydä töitä!
Olen työelämässä, mutta olen kesästä lähtien etsinyt parempaa työpaikkaa (ilman mitään vaatimuksia työpaikalle tai työlle!), selannut työmarkkinatorin, duunotorin, hiljaisen rekryn, kuntarekryn, valtiolle, laurat ja joblyt ja duunitorit, kontaktoinut yrityksiä suoraan jne. ja lopputuloksean yli 200 kyselyn jälkeen : hiljaisuus, "valintamme ei kohdistunut sinuun" taikka "valitettavasti meillä ei ole tarjota töitä tällä hetkellä".
Edes nuorena työttömänä ilman yhtään ammattia ei työllistyminen ollut näin vaikeaa mitä nyt kolmekymppisenä kolmen ammatin omaavana työssäkäyvänä!!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne sun kolme ammattia on? Eli mihin nyt ei kannata ainakaan satsata ja kouluttautua.
Merkonomi, ip-kerhonohjaaja ja nyt viimeisin puutarhuri. Eli ihan perus duunariammatit.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä töitä oikein löytää? Nyt on todella hiljaista verrattuna kesään. Esim. omalla paikkakunnalla 16 työpaikkailmoitusta, joissa 99% kyse on vain avoimesta työhakemuksesta vuokratyöfirmoihin.
ap
niitä töitä voi katsoa MUUALTAKIN kuin omalta paikkakunnalta. En ole vielä KOSKAAN saanut töitä kotipaikkakunnalta.
Mä haen kyllä noin 1h ajomatkan päästä kotoa, luuletko että 200 työpaikkailmoitusta saan laitettua paikkakunnalle, jonka avoimet työpaikat pyörii 10-20 välillä. Että turha capslockeilla kirjoitella.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä töitä oikein löytää? Nyt on todella hiljaista verrattuna kesään. Esim. omalla paikkakunnalla 16 työpaikkailmoitusta, joissa 99% kyse on vain avoimesta työhakemuksesta vuokratyöfirmoihin.
ap
niitä töitä voi katsoa MUUALTAKIN kuin omalta paikkakunnalta. En ole vielä KOSKAAN saanut töitä kotipaikkakunnalta.
Mä haen kyllä noin 1h ajomatkan päästä kotoa, luuletko että 200 työpaikkailmoitusta saan laitettua paikkakunnalle, jonka avoimet työpaikat pyörii 10-20 välillä. Että turha capslockeilla kirjoitella.
ap
Jos sinulla ei ole lapsia niin voit hyvin laajentaja työnhakualuetta koko Pohjoismaihin.
Kannattaisi varmaan mennä vain suosiolla TÖIHIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Jos sinulla ei ole lapsia niin voit hyvin laajentaja työnhakualuetta koko Pohjoismaihin.
Kyll ätöitä pitää löytyä lähempää kuin 3000km päästä.
Ap:llähän on työ. Jos haluaa löytää paremman voi olla, että joutuu muuttamaan. Jos ei naapurimaahan niin ainakin maan sisällä. Niin on tehty iät ja ajat. Tämä ihmisten pakkomielle hankkia omistusasunto suurella lainalla kyllä vaikeuttaa muuttamista.
Töitä ei ole, mutta suomalaiset ovat niin lamaantuneita, että ei ole energiaa lähteä barrikaadeille, niin kuin Ranskassa. Mistä sitten löytyy energia ja taistelutahto kun itäinen naapuri hyökkää tänne? Kovasti Stubb leuhki Trumpille, miten meillä on vahva armeija, kun niin moni on intin käynyt. Se on sitten ihan sama miten käy, menetetäänkö itsenäisyys tai meneekö henki. Varmasti moni miettii, miksi tätä maata pitäisi jaksaa puolustaa, kun koko ajan saksitaan, kasvatetaan työttömyyslukuja ja viedään usko tulevaisuuteen. Saataisiin nyt edes se eutanasia-laki vietyä maaliin, eikä puhuttaisi puppua mistään ihmisarvosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llähän on työ. Jos haluaa löytää paremman voi olla, että joutuu muuttamaan. Jos ei naapurimaahan niin ainakin maan sisällä. Niin on tehty iät ja ajat. Tämä ihmisten pakkomielle hankkia omistusasunto suurella lainalla kyllä vaikeuttaa muuttamista.
Kun ostin asuntoni, vuonna 2007, täällä oli 30000 asukasta. Nyt täällä on 19000 asukasta _kuntoliitoksien_ jälkeen. Onni tietysti, että asuntolaina on maksettu, mutta en oikein voi muuttakaan, koska olen töissä jo ja jos etsisin asunnon muualta, vuokralaista ei tähän ole (kokeiltu on, vuokrapyyntönä oli 320e, mutta niin on myös 100 muullakin joilla kämpät huutaa tyhjyyttään), plus se olisi kalliimpaa minulle maksaa vuokraa toisesta asunnosta oman asunnon lisäksi, olkoonkin velaton. 2000 luvun alussa kyllä muuttelin töiden perästä, koska oli töitä minkä perässä muuttaa!
ap
En minä työpaikalla niitä töitä hae, vaan vapaa-ajalla. Järjenkäyttö sallittua.
ap