Euroopan autoteollisuus kuoleman kierteessä: Töitä ei vain ole ja 8 tehdasta täytyy sulkea, asiantuntija täräyttää ruman totuuden
Autoteollisuus on saksan nokia.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/a2fa68b1-9d7e-446e-8b59-e88831…;
Kommentit (32)
Eurooppa nyt vaan hävisi sähköautokisan. Ylläri ?
Vierailija kirjoitti:
Hällityxen leikkäyxet xyynäkö? Xyllä.
Persujen syytä niin kuin kaikki muukin mikä on pielessä
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi noinkaan. Suurin osa myydyistä autoista on muita kuin sähköautoja. Syy romahdukseen on se että ihmiset eivät halua ostaa pyydetyllä hinnalla uusia autoja. En minä ainakaan. EU omalla sääntelyllään on tehnyt autoista vastenmielisiä. Toisaalta valmistajat ovat siirtyneet ryöstömoodiin, joten tuonkaan takia ei kiinnosta.
Ensin terästeollisuus loppui, nyt autoteollisuus. Jotain erikoisjuttuja vielä sinnittelee kuten Voestalpine ja Ferrari.
Kenellä ja missä on enää varaa ostaa autoja? Eiköhän niiden kenellä on varaa ostaa. Autot voida tehdä parissa tehtaassa?
Vierailija kirjoitti:
Kenellä ja missä on enää varaa ostaa autoja? Eiköhän niiden kenellä on varaa ostaa. Autot voida tehdä parissa tehtaassa?
Aika monella olisi rahaa sen hintasiin autohin mitä ne ennen olivat, inflaation huomioiden. Myös itsellä. En todellakaan pistä rahojani noihin uusiin paskoihin, joiden hinnat romahtavat ja ylläpitokustannukset ovat samanlaisia kuin aikoinaan eksoottisissa urheiluautoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö polttomoottoriautojen pitänyt olla taas in?
Kiitos vasemmisto ja vihreät. Inhoaan teitä. Meillä pitäisi olla vapaus liikkua autolla ettekä te voi määrätä minun elämää.
Saksalaiset munasivat ihan itse. Omahyväisyydessään arvioivat saksalaisten autojen houkuttavuuden yläkanttiin. Digitalisaatiossa ovat noin 20 vuotta muuta maailmaa jäljessä, tähän osaltaan syinä mm. Angela Merkelin lyhytnäköinen ja digikömpelö politiikka ja epäluuloinen kansanluonne. Nyt laiva on uppoamassa eikä sitä voi enää pelastaa.
Muistatteko ajan ennen edellisiä eduskuntavaaleja. Tuolloin oli kynnyskysymys sitoudutaanko maailman tiukimpaan ilmastopolitiikkaan? Onkohan seuraavissa vaaleissa samat teemat?
Kivahan sitä olisi ostaa auto, jos siihen olisi varaa. En ymmärrä kenelle nuo uudet autot on tarkoitettu ostettavaksi, kun ensin pitäisi maksaa tililtä joku 20.000-50.000 euroa ja sitten kuukausittain joku 300 euroa bensaa, vakuutuksia sun muuta. Ja juuri pari päivää sitten oli artikkeli että uuden auton hinnasta tippuu -50% sen ekan parin vuoden aikana, jollain malleilla jopa -75%.
Olisi kiva kyllä ajella ympäriinsä. Ainakin itselläni on kuitenkin ne 20.000-50.000 syytä miksi mieluummin säästän esim. velattomaan taloon.
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset munasivat ihan itse. Omahyväisyydessään arvioivat saksalaisten autojen houkuttavuuden yläkanttiin. Digitalisaatiossa ovat noin 20 vuotta muuta maailmaa jäljessä, tähän osaltaan syinä mm. Angela Merkelin lyhytnäköinen ja digikömpelö politiikka ja epäluuloinen kansanluonne. Nyt laiva on uppoamassa eikä sitä voi enää pelastaa.
Nykyajan autoissa on ihan tarpeeksi digitalisaatiota. Itse en osta uutta autoa juuri noiden *tin härveleiden takia. Haluan ajaa autollani ja tarvittaessa korjata / korjauttaa. En viitsi ostaa autoja, jossa joutuu jännittämään lopetetaanko softan tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan autoissa on ihan tarpeeksi digitalisaatiota. Itse en osta uutta autoa juuri noiden *tin härveleiden takia. Haluan ajaa autollani ja tarvittaessa korjata / korjauttaa. En viitsi ostaa autoja, jossa joutuu jännittämään lopetetaanko softan tuki.
Ehkä, mutta nuorempi sukupolvi odottaa autolta digitoimintoja.
Täytyy muistaa, että kiinassa ei ole yhtään yksityistä yritystä. kiinalaiset autotehtaat voitti kun oli rahaa millä mällätä ja ei tarvii välittää kannattavuudesta.
Jos Xi Jinping ilmoittaisi, että eurooppaan menevät sähköautot maksaa eurooppalaiselle kuluttajalle 9 999€, niin silloin ne maksaisi. kiinalaisilla firmoilla ei olisi siihen muuta kuin totella tai kadota.
Onneksi Xi Jinping ei ole vielä niin sanonut, koska se olisi eurooppalaisen autoteollisuuden loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi sukupolvi ei osta uusia autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole suurempi nautinto kuin ajaa autolla joka piippaa jatkuvasti, ihan vaan kertoakseen itsestään selvyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että kiinassa ei ole yhtään yksityistä yritystä. kiinalaiset autotehtaat voitti kun oli rahaa millä mällätä ja ei tarvii välittää kannattavuudesta.
Jos Xi Jinping ilmoittaisi, että eurooppaan menevät sähköautot maksaa eurooppalaiselle kuluttajalle 9 999€, niin silloin ne maksaisi. kiinalaisilla firmoilla ei olisi siihen muuta kuin totella tai kadota.
Onneksi Xi Jinping ei ole vielä niin sanonut, koska se olisi eurooppalaisen autoteollisuuden loppu.
Tietysti. EU:ssahan ei voida ajatella tuontitulleja koska se on Trumpismia. Mielummin siirretään työt Kiinaan ja ollaan avarakatseisia globalisteja.
Hällityxen leikkäyxet xyynäkö? Xyllä.