Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on absurdia, kipu väistämätöntä ja ihmiset (minä mukaanlukien) naurettavia

Vierailija
19.10.2025 |

Eikö se näin mene? Miksi minulla on mennyt niin kauan tämän ymmärtämiseen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee. Ja itselläni on kaikki asiat (toistaseksi) hyvin, mutta tuossa se elämän perustotuus kuitenkin on.

Vierailija
2/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset kyllä käyttäytyvät, niin kuin kaikella olisi paikkansa ja kaikki toimisi jonkin logiikan mukaan. Minä en näe oikein mitään logiikkaa, paitsi ihmisten oman edun tavoittelun ja itsekkyyden. Ja se vasta naurettavaa onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tämän sanoa koulussa? Mitä rehtori, opettajat ja oppilaat sanoisivat, jos opetussuunnitelmaan tulisi osa, että hei, pitää muistaa opetraa tulevaisuuden toivoille, että elämä on ennen kaikkea absurdia? :)

Vierailija
4/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo sanonta mene niin, että "tuska on väistämätöntä"? Vai onko kyse vain käännösvirheestä englannin "pain is inevitable" -versiosta?

Vierailija
5/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina hauskaa olla pittää!" Hienoa, jos Sinäkin osaat nauraa itsellesikin, ihan aikuisten oikeesti.

Vierailija
6/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä jotenkin passivoiva näkemys? Tyyliin, että no mitä millään on sitten väliä. Vai vapauttava ajatus? Siinä mielessä että maailma on aika mieletön paikka, kaikki muutkin täysin hukassa ja voi sitten vaan nauraa itselleen ja muille ja antaa mennä.

Vierailija
7/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää maailmankaikkeus on suuri. Ei me tiedetä kuinka paljon muita kansoja on jossain toisella planeetalla. Tiedämme vaan itsemme ja osa ongelmista on naurettavia kuin sekin miten stressataan asioista joille emme mahda mitään. Sekaannutaan toisten elämään kun omassa elämässä ei oo haasteita. Jäädään surkeisiin ihmissuhteisiin kun ei arvosta itseään tarpeeksi. Omalle elämälle voi tehdä muutoksia. Se on usein tahdosta kiinni ei rahasta. Edes pieniä. Etsi joku harrastus. Opiskele uusi ammatti. Paljon asioista voi tehdä elämänlaadun parantamiseksi. 

Ja totta tosiaan olen ihan itsekin aika naurettava ihminen ku oon ottanut liikaa asioista draamaa vaikka en voi sille mitään. Ja itselle nauraminen on tärkeetä. Ei saa olla liian ankara itselle.

Siinä oli filosofiaa jo tarpeeksi. 😆

Vierailija
8/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas vässykkää harmittaa heti aamusta. Voi, voi.

Vierailija
9/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sitä osaa nauraa itselleen, välillä ei. Mikä siinäkin on niin vaikeaa välillä? Jos tekee jotain hölmöä, niin miksei voi vaan sanoa, että moka tuli, olipa hassu juttu, pahoitella jos on tarpeen, naureskella vaan. Kun tietää on mokia tulee tehtyä, ja niin niitä tekevät kaikki muutkin (muiden mokia ei aina vain huomaa).

Vierailija
10/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihhih, tämä oli kyllä niin selkeä esimerkki otsikosta! Kyllä, naurettavia tässä ollaan :D 

Vierailija
11/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kuitenkaan ei ole samaa mieltä. Onko siis ihmisiä, joiden mielestä on täysin rationaalista ja loogista, että aikuiset tappavat lapsia (vielä viime viikolla Gazassa, ja myös Ukrainassa ja ihan koto-Suomessakin), ihmiset tuhoavat elinolosuhteensa rahanhimossaan ja kaikki tämä vain siksi, että meillä on joku tällainen pikkutietoisuus pääkopissamme, jonka takia luulemme itseämme jotenkin ylivertaiseksi ja oikeutamme kaikki kauheudet, joita ihmisinä teemme? 

Vierailija
12/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee. Ja itselläni on kaikki asiat (toistaseksi) hyvin, mutta tuossa se elämän perustotuus kuitenkin on.

Vastasit omaan aloitukseesi.   Tämä on VAIN SINUN TOTUUTESI. 😝😝😝😂😂😂😂

Vierailija
13/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset kyllä käyttäytyvät, niin kuin kaikella olisi paikkansa ja kaikki toimisi jonkin logiikan mukaan. Minä en näe oikein mitään logiikkaa, paitsi ihmisten oman edun tavoittelun ja itsekkyyden. Ja se vasta naurettavaa onkin.

Jotkut ovat jotkuja.  Ja sinä olet naurettava  omine totuuksinesi .

Vierailija
14/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskikillä kusivaippa fuskaa pahasti... 🤣

Vierailija
15/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Mikään tässä ketjussa kirjoitettu ei  ole vielä vakuuttanut minua, ettei asia olisi juuri noin kuin otsikossa kirjoitin. Olisiko kenelläkään hyvin perusteltuja eriäviä mielipiteitä?

Vierailija
16/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tietysti voi ajatella, että jokin logiikka elämässä on, mutta se logiikka on pyllystä?

Vierailija
17/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä: en tarkoita myöskään otsikkoa mitenkään huonona asiana, että se tekisi elämästä jotenkin huonompaa. Vaan elämä on jo huonoa lähtökohtaisesti, mutta kun elämän absurdiuden on tajunnut, se on vaan helpottanut kaikkea ihan valtavasti. Ihmisenä oleminen on todella outoa, ja selkeästi muillakin on hankaluuksia. Tunteita tulee ja menee (huonoja ja hyviä) ilman sen suurempaa logiikkaa. Ihmiset kuolee ja sattuu ihan hirveästi, kun joku rakas on tästä maailmasta lähtenyt. Ja itse hölmönä yritän jotenkin tärkeänä hallita elämää ja teen kaikkea hölmöä jatkuvasti, vain koska en ymmärrä kaikkia maailman näkökulmia, enkä edes voi ymmärtää 7 miljardin ihmisen kaikkia ajatuksia. Ja luulen, että juuri minun ajatukseni niiden 7 miljardin ihmisen joukossa ovat todella tärkeitä :D Kauheat vuodatukset tässä nyt minulta, sanoisin, että tämä on aika naurettavaa :)

Vierailija
18/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin eri mieltä! Elämä on rationaalista, kipua ei ole lainkaan ja ihmiset äärimmäisen fiksuja ja vakavastiotettavia!

Vierailija
19/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, ilman uskontoa. Erosin kirkosta itsekin, mutta saan voimani henkisestä maailmasta.

Vierailija
20/24 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah!

Palstaelämässä ehkä noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi