Lapsena haaveilin että mulla olisi MUHVI
En kyllä tiedä miten ajattelin osallistuvani pihaleikkeihin sen kanssa. Ehkä olisin vain seissyt arvokkaan ja tärkeän näköisenä muhveineni.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Puuilosta tai Biltemasta saa muhvin edullisimmin.
Ei taida mun kädet mahtua niiden sisään ja onko ne lämpimiä edes? 🤨
Ap
Sama! Olisi pitänyt olla villakankainen kaksirivinappitakki, baskeri, hame ja MUHVI.
Mäenlasku ja tallilla luuraus kiinnosti kuitenkin eniten, että olisihan se ollut näky.
Mun ystävällä oli kaninkarvainen muhvi ja olin kateellinen.
Ollaan ilmeisesti luettu samoja kirjoja :)
Mikset sitten tehnyt sellaista itse?
Sama! En tiedä mistä kirjoista tämän idean olin saanut. Sellainen erikoinen hattu, a-linjainen takki ja muhvi.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Olisi pitänyt olla villakankainen kaksirivinappitakki, baskeri, hame ja MUHVI.
Mäenlasku ja tallilla luuraus kiinnosti kuitenkin eniten, että olisihan se ollut näky.
Mulla oli baskeri! Se oli punaista villaa, reunassa raita! Käytin sitä punaisen villatakin (jossa metallisoljet) ja vekkihameen kanssa syksyisin. Tai ehkä vain 2 syksyä koska sitten kasvoin liian isoksi enkä enää voinut olla tyylikäs 🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida mun kädet mahtua niiden sisään ja onko ne lämpimiä edes? 🤨
Ap
Luulisi jo 110 milliseen mahtuvan.
https://www.biltema.fi/rakentaminen/lvi/vesijarjestelmat-ja-saniteetti/…
Vierailija kirjoitti:
Mikä on muhvi?
Putken liitoskappale.
joo punainen baskeri ja muhvi oli toivelistalla!
pettymys oli suuri kun äiti itse taisi mulle ommella baskerin ja kahdehdin mummon turkismuhvia!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on muhvi?
Jos sulla olisikin ollut mjuhveli, olisit voinut liittyä punikkeihin.
Mulla oli pienenä muhvi ja se oli jotain valkoista turkista. Lämmin se oli mutta mitään ei en kanssa voinut leikkiä, ei edes vetää kelkkaa. Kajaanin isoäidin mielestä se oli tyylikäs pienellä tytöllä. Muistan elävästi kun katselin revontulia kädet muhvissa ja siinä se toimi mainiosti.
Onko kunnon muhvi eli karvakolmio nyt vanhemmiten päässyt kasvamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on muhvi?
Karvakolmio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on muhvi?
Karvakolmio.
Muhvi tarkoittaa myös tussua eli naisen alapäätä karvoineen kaikkineen. Tulee englannin kielisestä sanasta muff.