Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä autoilijoita, jotka kokevat olevansa niin hyviä kuskeja, etteivät olisi kolhineet autojaan Lahdessa?

Vierailija
18.10.2025 |

Jos ja kun on, perustelkaa taituruutenne, kiitos!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjukolarissa ei auta, että itse jarruttaa ajoissa, kun takaa tullaan päälle.

Jos ei ole kaiteita niin voi kyllä väistää.  Mutta kun poljetaan jarru pohjaan kädet rattiin ja silmät kiinni.

Vierailija
22/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olis ollut ongelma, paitsi jos joku olisi perään ajanut.

Nimim: Nastarenkaat, kesät talvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran fiksu ja hyvä autoilijanakin, että koitan parhaani mukaan pysyä poissa vähä-älyisten pelikentiltä elikkäs maanteiltä..

Vierailija
24/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran selviytynyt tuollaisesta kolarisumasta ilman kolhuja. En luota siis siihen, että toiste kävisi niin hyvä säkä. Silloin tiesin, että tie on liukas. Näkyvyys oli hyvä. Pidin reiluja turvavälejä, mutta eihän sillä ole merkitystä, kun aamuruuhkassa porukka ajaa takapuskurissa kiinni ja ohittaessa tunkee heti eteen etupuskuria viistäen. Siinä vaiheessa kun eka auto painalsi moottotitien keskialueelta ohi (lumi vaan pöllysi kun siellä nurtsialueella jyräsi, pysähtyi about autonmittaa ennen sillanpylvästä) ja näin taustapeilistä, että seuraavat tulee kylki edellä kohti, alkoi tuntua siltä, ettei siitä edes hengissä selviä... no, aukko näkyi edessä ja siihen tähtäsin. Vasta 50km päässä alkoi tuntua siltä, että homma on hanskassa...

Taidolla ei ollut mitään merkitystä, pelkkää hyvää säkää. Joo, mulla oli talvirenkaat, yritin pitää turvavälit ja katsoin liikennettä edellä olevaa autoa pidemmälle. Niillä ei olisi ollut mitään merkitystä, kun joku olisi tullut sataa neljääkymppiä siihen liukkaaseen kohtaan juuri mun takanani. Ainoo hyöty olisi ollut se, että vakuutis olidi vissiin sit korvannut..

Vierailija
25/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjukolarissa ei auta, että itse jarruttaa ajoissa, kun takaa tullaan päälle.

Jos ei ole kaiteita niin voi kyllä väistää.  Mutta kun poljetaan jarru pohjaan kädet rattiin ja silmät kiinni.

Mihin väistät, kun pientareet molemmin puolin on täynnä autoja?

Vierailija
26/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieliikennelaki ei kehoitus määrää pitämään nopuden sellaisena kuin laki sallii eli en vakuutusyhtiönä näitä korvaisi sillä jos ei näe eteensä niin kuinka joku voi yleensä ajaa

Vierailija
27/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kuskit ei menneet kesänakeilla mustalle jäälle.

Vierailija
28/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee nyt mitään sukupuolikysystä, mutta: jos oletetut ajatte, niin "merkatkaa" se, missä metsä vaihtuu aukioksi tai päinvastoin. Ja sitten se, missä on suo/suota - siellä on sitä mustaa jäätä, just tähän aikaan.

Se renkaitten pito voi hävitä ihan yhtäkkiä!

(en halua kenellekään mitään pahaa/onnettomuutta...)

Vierailija
29/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ollut todella vaikea tilanne. Vaikka nopeutta olisi pudottanut reilusti jo nähdessä sumun. Ainut keino väistää olidi ollut ajaa penkalle.

Mikä tuon aiheutti? Joutuiko joko jarruttamaan ja auto lähti hallinnasta. Ilmeisesti Lahden lehätiestä tuo Liipolan tunnelin seutu on petollista. Siellähän kaatui säiliövauna rekka pari vuotta sitten kun se tuli vapaalla 80 km ohitielle.

Vierailija
30/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelaki ei kehoitus määrää pitämään nopuden sellaisena kuin laki sallii eli en vakuutusyhtiönä näitä korvaisi sillä jos ei näe eteensä niin kuinka joku voi yleensä ajaa

Tuolla oli oikea tilannenopeus 0 km tunnissa.

Vierailija
31/31 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee nyt mitään sukupuolikysystä, mutta: jos oletetut ajatte, niin "merkatkaa" se, missä metsä vaihtuu aukioksi tai päinvastoin. Ja sitten se, missä on suo/suota - siellä on sitä mustaa jäätä, just tähän aikaan.

Se renkaitten pito voi hävitä ihan yhtäkkiä!

(en halua kenellekään mitään pahaa/onnettomuutta...)

Silloin älä jarruta mutta voit nostaa jalan kaasulta.