Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen menee yksityiselle lääkäriin tai hammaslääkäriin?

Vierailija
18.10.2025 |

Siksihän veroja maksetaan, että julkiset palvelut toimisivat. Miksi ette käyttäisi niitä?

Kommentit (190)

Vierailija
81/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään lihavuudesta johtuvien tautien hoitoon menee Suomessa 3 miljardia euroa vuodessa.

Ja ei, lihavuus ei johdu köyhyydestä, vaan liian paljosta "herkkujen" syömisestä.

Vierailija
82/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt muutaman ongelman kanssa päästä terveyskeskukseen, mutta eihän se kerberos-hoitaja ota edes jonoon.

"Mene työterveyteen" ja linja poikki. 

Jeps. Vahinko vaan, että esimerkiksi meillä se työterveyssopimus on tehty halvimman mahdollisen kaavan mukaan, eli sopimus ei sisällä juurikaan yhtään mitään. Lopputulema on, että et pääse hoitoon työterveyteen etkä terveyskeskukseen. Ei jää muuta mahdollisuutta kuin yksityinen lääkäriasema.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu. On typerää jonkun periaatteen saakka jonotella puoli vuotta lääkäriinpääsyä, kun se saa hoidettua alle vuorokaudessa yksityisellä. 

Minkälainen vaiva sinulla on ollut, kun olet joutunut odottamaan puoli vuotta lääkäriä? 

Poskihammas lohkesi siten, että raapi koko ajan posken sisäpintaa. Soitin kunnalliselle 6.10. Seuraava vapaa aika oli kuulemma maaliskuussa. Soitin yksityiselle ja sain ajan tunnin päähän.

t. eri

Tuollaisesta pitäisi nostaa haloo, eikä mennä säyseänä lampaana yksityiselle. Ap

No eipä muuta kuin nostat. Älä sitten tule tänne parkumaan, kun siitä "haloosta" ei ole mitään hyöytyä. Tiesitkö  muuten, karitsaiseni, että yksityinenkin puoli saa aika merkittäviä summia rahoitusta verovaroista? No etpä tietenkään tiennyt. 

Toki tiesin, että Petteri & co. sinne lappaa rahaa.  Mutta kyllähän julkisen soten pitäisi toimia, hallituksesta huolimatta. Ap

Vierailija
84/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäriin ei muuten pääse.

Vierailija
85/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on vakuutus, ja voin lähteä hänen kanssaan illalla jonottamaan tuntikausiksi päivystykseen kovassa korvakivussa päihteilevien ihmisten sekoillessa odotushuoneessa, tai marssia suoraan lääkärille ja päästä heti vastaanotolle.

Itse käytän työantajan maksamaa työterveyshuoltoa yksityisellä.

Oon täysin samaa mieltä siitä, että julkisten palvelujen tulisi toimia, mutta eivät ne toimi ainakaan meillä päin. Takaisinsoitossakin saattaa kestää viikko. Lisäksi joutuisin olemaan paljon pois töistä esim omien labrakäkäyntieni vuoksi, yksityisellä voin valita ilta-ajat. 

Vierailija
86/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämän aloituksen pointti on? Alleviivata, että ap elää irrallaan todellisuudesta? 

Ei vaan se, että julkisen terveydenhuollon pitäisi hyvinvointivaltiossa toimia. Ei se toimi, jos kaikki rynnivät yksityiselle sen sijaan, että vaatisivat muutoksia ja resursseja julkiselle.

Ap

Pitäisi pitäisi. Mutta kun ei toimi. Jossittelut ei auta, kun pitää saada hoitoa. Ja miten sä tolvana luulet niille jonoille käyvän, jos kaikki lopettavat yksityisellä käymisen ja siirtyvät julkiselle jonoon? 

Vierailija
87/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu. On typerää jonkun periaatteen saakka jonotella puoli vuotta lääkäriinpääsyä, kun se saa hoidettua alle vuorokaudessa yksityisellä. 

Minkälainen vaiva sinulla on ollut, kun olet joutunut odottamaan puoli vuotta lääkäriä? 

Poskihammas lohkesi siten, että raapi koko ajan posken sisäpintaa. Soitin kunnalliselle 6.10. Seuraava vapaa aika oli kuulemma maaliskuussa. Soitin yksityiselle ja sain ajan tunnin päähän.

t. eri

Tuollaisesta pitäisi nostaa haloo, eikä mennä säyseänä lampaana yksityiselle. Ap

No eipä muuta kuin nostat. Älä sitten tule tänne parkumaan, kun siitä "haloosta" e

Pitäisi minunkin olla miljonääri, mutta en vain ole. 

Vierailija
88/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella olisivat repineet painissa lohjenneen hampaan, mutta lähdin pois, maksoin paskasta, ja kävin rakennuttamassa uuden hampaan. Hammasrivi säilyi. Julkisella väittivät, ettei yksityinenkään tekisi uutta kruunua, koska halkeama oli 2mm ikenen yläpuolella, liian matala kuulemma.

Yksityinen sanoi, että kestää olla vaikka ienrajan alle haljennut, hän osaa korjata sen.

Yksityisellä saa kohteliasta ja hyvää palvelua.

Vierailija
89/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah :D Kuinka pöljä pitää olla, jos kuvittelee julkisen puolen kehittyvän sillä, että kansalaiset vaativat jotain? :D Ei me kuitenkaan missään kansanvallassa eletä, vaan meillä näistä asioista päättää hallitus ja edukunta. 

Vierailija
90/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen joka ei jaksa jonottaa.

Ämpäriä suomalainen kyllä jaksaa jonottaa, mutta ei suuhygienistiä.

Vierailija
91/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kunnalliselle hammaslääkärille on jonoa, saa palvelusetelin. Palveluntarjoajan voi itse valita palse.fi maksettavaa jää kyllä.

Vierailija
92/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niska leikattu kaksi kertaa ja sen kanssa on nyt taas pirusti ongelmia. En halua julkisen terveyskeskuksen pallottelua, jossa mietitään ensin jos se menisi itsekseen ohitse ja sitten tarjotaan jotain jumppaa.

Haluan suoraan asiantuntijan mielipiteen ja tutkimuksiin. 

Vierailija
93/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kunnallisen lääkäripalveluita. 

Hampaat hoidan yksityisellä aina. Saan hyvää ja nopeaa palvelua. Viimeksi sain purentakiskot. On se kallista, mutta maksan mielelläni. 

Enkä ole rikas. 

Vierailija
94/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa ap asuu, kun julkinen puoli toimii ihan vain silllä, että siellä käydään? Täällä Suomessa ei mene ollenkaan noin, vaan julkinen toimii sitä hitaammin, mitä useampi sitä käyttää. Tästä syystä moni suosii yksityistä. 

Vierailija
95/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

No eipä muuta kuin nostat. Älä sitten tule tänne parkumaan, kun siitä "haloosta" ei ole mitään hyöytyä. Tiesitkö muuten, karitsai

Miksi minä nostaisin, kun olen saanut ihan hyvää palvelua julkisilla? Minä ihmettelen niitä, jotka saavat huonoa palvelua ja menevät säyseänä maksamaan monta sataa yksityiselle sen sijaan, että vaatisivat julkiselta palveluja, joita veronmaksajien hyvinvointivaltiossa kuuluu saada.  Ap

e

Vierailija
96/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämän aloituksen pointti on? Alleviivata, että ap elää irrallaan todellisuudesta? 

Ei vaan se, että julkisen terveydenhuollon pitäisi hyvinvointivaltiossa toimia. Ei se toimi, jos kaikki rynnivät yksityiselle sen sijaan, että vaatisivat muutoksia ja resursseja julkiselle.

Ap

Nyt on jopa puolen vuoden jonot hammashoitoon, mitä luulet kuinka pitkä jonot tulee olemaan, jos ei käydä yksityisellä? 

Vierailija
97/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä nostaisin, kun olen saanut ihan hyvää palvelua julkisilla? Minä ihmettelen niitä, jotka saavat huonoa palvelua ja menevät säyseänä maksamaan monta sataa yksityiselle sen sijaan, että vaatisivat julkiselta palveluja, joita veronmaksajien hyvinvointivaltiossa kuuluu saada.  Ap

Voi kultamussukka sinua. Kova on yritys, mutta kun ei onnistu niin ei. Jokohan ymmärtäisit luovuttaa vai vieläkö haluat todistella, miten pihalla olet näistä aikuisten asioista? 

Vierailija
98/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt muutaman ongelman kanssa päästä terveyskeskukseen, mutta eihän se kerberos-hoitaja ota edes jonoon.

"Mene työterveyteen" ja linja poikki. 

Jeps. Vahinko vaan, että esimerkiksi meillä se työterveyssopimus on tehty halvimman mahdollisen kaavan mukaan, eli sopimus ei sisällä juurikaan yhtään mitään. Lopputulema on, että et pääse hoitoon työterveyteen etkä terveyskeskukseen. Ei jää muuta mahdollisuutta kuin yksityinen lääkäriasema.

Joo sama. Olen kulkenut keppien kanssa nyt melkein vuoden, kun mua on tönitty ovelta toiselle, eikä mikään taho halua selvittää, miksi jalkaan sattuu. 

T. Tuo edellinen, N50

Vierailija
99/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitäisi pitäisi. Mutta kun ei toimi. Jossittelut ei auta, kun pitää saada hoitoa. Ja miten sä tolvana luulet niille jonoille käyvän, jos kaikki lopettavat yksityisellä käymisen ja siirtyvät julkiselle jonoon? 

Julkiselle pitäisi laittaa nekin resurssit mitä hallitus lappaa nyt yksityiselle. Ap

Vierailija
100/189 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä nostaisi, kun ei siitä ole mitään hyötyä? Ei jonot poistu sillä, että menen vaatimaan palvelua. Ymmärrän, että sinä olet kotonasi tottunut saamaana tahtosi läpi ihan vain vaatimalla. Mutta aikuisten maailmassa homma ei mene niin. Ei tule yhtään nopeammin palvelua, vaikka heittäyisit lattialle parkumaan (niinhän sinä teet kaupassa, kun haluat äidin taipuvan tahtoosi) tai polkisit jalkaa. Se, että hoet tuota hyvinvointivaltio mantraa, kertoo kaiken olennaisen sinun tietotasostasi.