Minkälainen ihminen menee yksityiselle lääkäriin tai hammaslääkäriin?
Siksihän veroja maksetaan, että julkiset palvelut toimisivat. Miksi ette käyttäisi niitä?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Paskinta palvelua tarjoaa YTHS ja sitä maksua oli pakko maksaa. Aikaa ei saanut kirveelläkään.
Ja oli muuten todella paskasti paikatut hampaat. Yksityinen korjasi paikat heti. Lisäksi vetivät hampaan irti YTHS:llä kun ensin viivyttelivät paikkausta.
Menen siksi kun työpaikka maksaa ylsityisen lääkärin ja hammaslääkärin ja tarvittaessa pääsee nopeasti.
Mä olen yrittänyt muutaman ongelman kanssa päästä terveyskeskukseen, mutta eihän se kerberos-hoitaja ota edes jonoon.
"Mene työterveyteen" ja linja poikki.
Erikoislääkäreissäkin on hyviä ja huonoja. Itse käyn esimerkiksi vain yhdellä yksityisellä silmäkirurgilla. Hän osasi hoitaa kuivasilmäisyyteni pois. Lisäksi hän on erittäin ystävällinen ja huolellinen.
Julkiselle puolelle tarvitsisin lähetteen. Siellä ottaisi vastaan joku kovakourainen erikoistuva lääkäri. Julkisella puolella ei voi valita lääkäriä.
Minä menen. Haluan hyvää palvelua ja kunnon hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä puhe kumpuaa, että julkiella olisi jotenkin huonompaa palvelua? Samat lääkärit siellä on kuin yksityiselläkin. Itse olen ollut julkisella ja yksityisellä samalla lääkärillä.
Ap
Minulle osuu jostain syystä aina ne nuoret klopit, jotka googlettelevat oireita ja päätyvät siihen, että katellaan.
Ai. Minulla taas sama vanha patu (ylilääkäri) molemmissa. Hammaslääkärissä oli kerran nuori opiskelija, mutta hän oli tosi tunnollinen ja mielestäni oikein hyvä. Joskus opiskelijat ovat tarkempia kuin vanhat kääkät. Ap
Miten pääset samalle lääkärille? Minulla on ollut AINA eri lääkäri.
Nuoret kyllä yrittävät ja intoa riittää, mutta silti joutuu lähtemään tyhjin käsin.
Päätin viime hammaslääkärikerran jälkeen, että sai olla viimeinen julkisella. Aikaa ei saa kuin kuukausien päähän ja lopulta se maksaa yhtä paljon kuin yksityisellä, ainakin minulla kun en tarvitse isoja remppoja.
Kun soitin terveyskeskukseen muissa asioissa, kerrottiin, että seuraava yleislääkäriaika on parin kuukauden päässä. Viimeksi en saanut edes ihmistä langan päähän vaan nauhoite lupasi, että minulle soitetaan. Ei soitettu. Menin sitten yksityiselle. Sain ajan saman tien ja asiani hoidettua.
Julkista terveydenhoitoa ei enää ole, ellei ole jo joku vakava dg saatuna. Esimerkiksi gynekologiasiat on ollut jo pitkään pakko hoitaa yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu. On typerää jonkun periaatteen saakka jonotella puoli vuotta lääkäriinpääsyä, kun se saa hoidettua alle vuorokaudessa yksityisellä.
Minkälainen vaiva sinulla on ollut, kun olet joutunut odottamaan puoli vuotta lääkäriä?
Tiedän kunnan, jossa on puolen vuoden jonot hammaslääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä puhe kumpuaa, että julkiella olisi jotenkin huonompaa palvelua? Samat lääkärit siellä on kuin yksityiselläkin. Itse olen ollut julkisella ja yksityisellä samalla lääkärillä.
Ap
Joo ihan hyvää hoitoa siellä saa,. jonot vain ovat aika pitkiä, jos ei ole kiireellinen tapaus. Osaa sairauksistahan hoidetaan vain julkisella. Ja ainakin erikoissairaanhoidon puolelta ihan kunnon lasku nykyisin tulee.
Toki meillä on se maksukatto, joten todella edullisesti saa hoitoa vähän köyhempikin.
Missä laalaaladiassa ap elää, kun kuvittelee, että julkinen puoli toimii hienosti vain siksi, että maksetaan veroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ainakin aina päässyt julkisella hammaslääkäriin ja lääkäriin ihan hyvin. Jos on kiireellinen asia, niin pääsee jo samana päivänä. Ap
Kivat sulle. Yritä kuitenkin tajuta, että tuo on todella harvinaista.
Eikö teidän sitten pitäisi aktiivisesti nostaa asiaa esiin, jotka koette että tuo on todella harvinaista? Maksatte kuitenkin veroja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka haluaa päästä LÄÄKÄRIN vastaanotolle. Julkisella tuuppaavat vain hoitajan luokse.
Tämä. Julkisella on liian monta kokkia. Eikä aina sana kulje eteenpäin lääkärille, vaikka saisi hoitajan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kokemuksesta. Ei ole kaikki lääkärit töissä molemmissa. Varsinkaan hammaslääkärit.
Meinaatko että julkisella on ammattitaidottomat ja yksityisellä hyvät :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ainakin aina päässyt julkisella hammaslääkäriin ja lääkäriin ihan hyvin. Jos on kiireellinen asia, niin pääsee jo samana päivänä. Ap
Eikö teidän sitten pitäisi aktiivisesti nostaa asiaa esiin, jotka koette että tuo on todella harvinaista? Maksatte kuitenkin veroja. Ap
Mitä sä luulet, että se vaikuttaa, jos asiaa nostetaan esiin? Ei me eletä missään satukirjamaailmassa, jossa julkinen puoli muuttuu täydelliseksi vain sillä, että kansa maksaa veroja. VALOJA PÄÄLLE!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu. On typerää jonkun periaatteen saakka jonotella puoli vuotta lääkäriinpääsyä, kun se saa hoidettua alle vuorokaudessa yksityisellä.
Minkälainen vaiva sinulla on ollut, kun olet joutunut odottamaan puoli vuotta lääkäriä?
Ei tarvitse olla kummoinenkaan vaiva niin odotusajat ovat tuota luokkaa. Miksi et lue ikinä uutisia?
Eli sinä pohjaat tietosi uutisiin, etkä omaan kokemukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinun pitäisi avata silmät? Elät jossain hattaramaailmassa, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Etkö muuten itse maksa veroja vai miksi ulkoistata asian meille muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla kummoinenkaan vaiva niin odotusajat ovat tuota luokkaa. Miksi et lue ikinä uutisia?
Eikö uutiset ole kattavampi lähde kuin oma kokemus? Niin paljon kuin meille valehdellaankin.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kokemuksesta. Ei ole kaikki lääkärit töissä molemmissa. Varsinkaan hammaslääkärit.
Meinaatko että julkisella on ammattitaidottomat ja yksityisellä hyvät :D
En ihan noin mustavalkoisesti, mutta omalla kokemuksella yksityisellä on lähes poikkeuksetta saanut parempaa hoitoa kuin julkisella. Ihan jo siksi, että yksityisellä pääsee sinne hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa noin sanottu. Ihan hirveän paljon ei tarvitse maailman menoa seurata huomatakseen miten paskalla tolalla Suomen julkinen sektori on.
Sellainen, joka haluaa päästä LÄÄKÄRIN vastaanotolle. Julkisella tuuppaavat vain hoitajan luokse.