Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen menee yksityiselle lääkäriin tai hammaslääkäriin?

Vierailija
18.10.2025 |

Siksihän veroja maksetaan, että julkiset palvelut toimisivat. Miksi ette käyttäisi niitä?

Kommentit (278)

Vierailija
261/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin julkista hammaslääkäriä, jos he tekisivät ennaltaehkäisevää työtä. Mutta eivät he tee kuin akuutit toimenpiteet. On pakko käydä yksityisellä, jollei halua katastrofia suuhunsa. Tällä hammasluulla siis. 

Vierailija
262/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalit käyvät yksityisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen, alle 80-v nainen. Kävin juuri silmälääkärillä ja gynekologilla. 

Vierailija
264/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu. On typerää jonkun periaatteen saakka jonotella puoli vuotta lääkäriinpääsyä, kun se saa hoidettua alle vuorokaudessa yksityisellä. 

Minkälainen vaiva sinulla on ollut, kun olet joutunut odottamaan puoli vuotta lääkäriä? 

Sivusta: Minä odotin polvileikkaukseen 10kk. Eikä ollut edes pisin aika, jonka olen kuullut ihmisen olleen jonossa. 

Minulle tehtiin kiireellinen lähete leikkaukseen 12/24. Ei ole vieläkään selvää että pääsen. Kuukauden kuluttua taas näytille lääkärille.

Onneksi ei ole kyse syövästä tai aivokasvaimesta vain ainoastaan kovaa kipua aiheuttavasta raajavaivasta joka pitää korjata asap. 

Maailman huonoin terveydenhuolto Suomessa! 

Mutta periaatteesta en maksa tätä yksityiselle koska minulla on lakisääteinen oikeus julkiseen terveydenhuoltoon ja olen maksanut veroja tähän maahan 46 vuotta. 

Pitää varmaan kohta valittaa EU-tuomioistuimeen heitteillejätöstä!

Vierailija
265/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu. On typerää jonkun periaatteen saakka jonotella puoli vuotta lääkäriinpääsyä, kun se saa hoidettua alle vuorokaudessa yksityisellä. 

Minkälainen vaiva sinulla on ollut, kun olet joutunut odottamaan puoli vuotta lääkäriä? 

Poskihammas lohkesi siten, että raapi koko ajan posken sisäpintaa. Soitin kunnalliselle 6.10. Seuraava vapaa aika oli kuulemma maaliskuussa. Soitin yksityiselle ja sain ajan tunnin päähän.

t. eri

Sama. Huhtikuun alussa lohkesi ja elokuussa olisin ehkä päässyt päivystysvastaanotolle.

Onneksi olin lähdössä matkalle Italiaan ja hoidatin siellä yksityisellä. Maksoi suunnillern saman kuin julkinen meillä ja ajan sain samalle päivälle

Vierailija
266/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle pääsee nopeemmin, matka sinne lyhyempi kuin tk:n hammasyksikköön ja tuttu hoitoporukka mikä ei vaihdu.

Terveyskeskusta en käytä kuin pakon edessä. En saa sieltä mitä minä  juuri tarvitsen.

Vaikean sairauteni hoitaa onneksi keskussairaalan erikoislääkärit.

Vierailija
267/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen sitten menee julkiselle nussimaan?

Vierailija
268/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen on laadukkaampi.

Vierailija
269/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Kyllä julkisella saa hoitoa, kun on diagnosoitu syöpä, sydänvika, jokin todella vakava ongelma, kun mennään sairaalan eikä terveyskeskuksen asiakkaaksi. Mutta se, että saat itsesi diagnosoitua ensin julkisella puolella, on varsinainen via dolorosa ja saatat kuolla ennen kuin sinut otetaan todesta. Pitää siis mennä yksityiselle ja saada lähete erikoissairaanhoitoon julkiselle.'

Täsmälleen sama ajatus. 

Ei suotta ole kansan keskuudessa käytössä

nimike arvauskeskus, joku perä tuossa

vitsissä oltava. Kuinka monta kertaa olen

tuon sanan ihmisten suusta kuullutkaan.

Olen saanut julkisella hyvää ja asiallista palvelua, hyvää hoitoa, kannustusta ja hyviä neuvoja joita olen noudattanut, mutta olen hoitanut mallikkaasti myös oman osuuteni sairauteni hoidossa eikä minun ole näin ollen tarvinnut rasittaa terveydenhoitoa ylimääräisillä käynneillä.

Vierailija
270/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poskihammas lohkesi siten, että raapi koko ajan posken sisäpintaa. Soitin kunnalliselle 6.10. Seuraava vapaa aika oli kuulemma maaliskuussa. Soitin yksityiselle ja sain ajan tunnin päähän.

t. eri

Sama. Huhtikuun alussa lohkesi ja elokuussa olisin ehkä päässyt päivystysvastaanotolle.

Onneksi olin lähdössä matkalle Italiaan ja hoidatin siellä yksityisellä. Maksoi suunnillern saman kuin julkinen meillä ja ajan sain samalle päivälle

Merkillistä. Minä olen päässyt pikaisissa tapauksissa samana päivänä. Yleistarkastukseen tuli kutsu kahden kk:n päähän. Asun pk-seudulla.

Vierailija
271/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sairauskuluvakuutuksesta 1500€ vuodessa ja käytän vain ja ainostaan privaattia. Ei tarvitse anella tutkimuksia, saan ne kun pyydän. Viimeksi tutkimus maksoi 1870€ ja olen 100 prosenttisen varma siitä, että en ikinä olisi saanut sitä julkiselta. Viimeksi olen käynyt julkisessa terveyshuollossa joskus 2000-luvun alkuvuosina ja olin jo tuolloin erittäin pettynyt.

Vierailija
272/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen on laadukkaampi.

Ja tekevät tarpeettomiakin toimenpiteitä, koska saavat rahaa.

Vierailija
273/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillistä. Minä olen päässyt pikaisissa tapauksissa samana päivänä. Yleistarkastukseen tuli kutsu kahden kk:n päähän. Asun pk-seudulla.

Samoin mutta eri kunnassa.

Tarkastuksen saa meillä 4v välein, hammaskiven poisto taitaa nyt olle 18 tai 24kk välein vaikka ohjeistus minulla on 6kk välein. 

Joskus pääsee heti (n viikon sisällä) päivystykseen joskus ei. 

Vierailija
274/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen kuului ennen kattava vakuutus, joka kattoi 75% suurimmasta osasta hammaslääkäri ja yleislääkäripalveluista. Ja aikoja sai yksityiselle erittäin hyvin. Oli kyllä mainio etu. Julkisille on vaikea saada aikoja...Mutta maksaahan nuo yksityiset normihinnoilla ihan likaa tavikselle.

Vierailija
275/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn yksityisellä hammaslääkärillä. Ja ei nyt niin kovin varakas tarvitse olla, jos 100-120 euroa vuodessa maksaa.

Vierailija
276/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri maksaa yksityisellä vähintään 300 e/kerta mutta julkisella näet psykiatrin ehkä kerran tai kaksi pikaisesti pitkänkään sairastamisen aikana. 

Vierailija
277/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn yksityisellä hammaslääkärillä. Ja ei nyt niin kovin varakas tarvitse olla, jos 100-120 euroa vuodessa maksaa.

Joo jos pelkkä tarkistus riittää, ei tuolla muuta saa

Vierailija
278/278 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomen isoissa kaupungeissa pääse julkiselle, lapset pääse hammasläärille mutta aikuiset ei. Ihan toivotonta touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi