Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo kieltää lapsenlapsia tulemasta yökylään

Vierailija
18.04.2024 |

Ilmoitti, että käymään saa mennä, mutta yökylään ei saa tulla. Muutenkin siellä tiukat säännöt. En ole lapsia sinne enää vienyt, nyt itkee että minä olen ilkeä. Vanhimmat lapset muutaman kerran elämänsä aikana siellä olleet yötä, nuorimmat ei ikinä. Lapsia ei todellakaan ole hänellä hoidatettu. Ei ole koskaan halunnut viettää lasten kanssa aikaa, muut asiat tärkeämpiä. 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset säännöt? Onko minkä ikäinen? Jos ei jaksa enää hoitaa pidempiä aikoja?

Vierailija
2/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää mutta se on hänen valinta. Ei kai siellä tarvi kovin usein käydä. Muutaman kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanella on taysi oikeus paattaa omasta elamastaan. Sina voit paattaa kaytteko siella kylassa vai ette.

Vierailija
4/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma tupa, oma lupa. Ei meillekään kukaan tule kutsumatta yökylään. Oli kuka hyvänsä. Jos ei jaksa niin ei jaksa. Jos ei halua niin voi voi. 

Vierailija
5/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tykkää yökyläilystä. Ottaako ap kaikki yökylään, jotka olis tulossa. 

Vierailija
6/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttö jouluna. Sillä sipuli.

Vierailija
7/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tässä on, että nuo samat mummot alkavat jossain vaiheessa valittamaan kun kukaan ei tule käymään.

No eikai kukaan halua mennä mihinkään natsimummolaan katsomaan ihmistä, jota ei edes tunne. Veikkaan että tulevaisuudessa on paljon yksinäisiä vanhuksia.

Vierailija
8/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oma äitisi? Lasten toinen vanhempi on missä, eikö hän hoida anopin kanssa asiat? No sä ehkä olet tavallaan ilkeä jos estät mummon näkemästä lapsia kokonaan?? Ei mummon tarvitsekaan ottaa yöksi. Eikä hoitaa. Eikä viettää liikaa aikaa lasten kanssa tai jatkuvasti hyysätä 24/7. Sä vanhempana oot lasten vanhempi, ei mummo ole se. Ellei muuten halua auttaa taloudellisesti. Lapsi ei kaipaa mummoa tai pappaa automaattisesti elämäänsä. Sun tehtävä olisi halutessasi käydä lyhyesti kylässä siellä lasten kanssa (paitsi jos et halua nähdä äitiäsi, miksi jäädä sinne), mikäli mummo on kiva lapsille tai mummon voi nähdä muuallakin. Tai jos on tilaa vieraille, hän tulee itse tapaamaan lapsia pari tuntia. Kerran kuussa vaikka tai joskus. Asiat voi tehdä helpommin. Mutta ymmärrän jos et halua nähdä häntä lainkaan ja rauhaa elämään. Ehkä vanhempisuhteet on vaikeita vai onko hän anoppi.

Vierailija
9/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää tulee tai on työkiireitä, ei ne mummot kaikkea jaksa. Aika menee varmaan levätessä. Ellei ole sovittu että on lapsenvahtina ja saa palkkioita. Eri asia miten vanhemmat jaksavat.

Vierailija
10/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisonsa (jota suunnilleen palvoo) sanelemat säännöt. Pitää olla hiljaa, käyttää esim vettä/saippuaa niukasti...jne. Mutta ennen kaikkea olla kiitollinen että ollaan saatu mennä heillä käymään. Ei ole koskaan tuntunut mummolalta. Aina ollut näin, vanhimmat lapset jo aikuisia, mummo itse 65v. Ärsyttää, kun minä olen nyt tässä se pahis kun en päästä lapsia käymään.

Vierailija
11/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään veisi nuorinta lastani isovanhemmilleen yöksi ellen itsekin mene. 

On tullut nähtyä sekin kuinka mummeli saa sairauskohtauksen ollessaan lapsen lapsensa kanssa puistossa ja silloin oli ainoastaa tuuria että kukaan huomasi ettei mummolla ole kaikki hyvin. 

Vierailija
12/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos et ota lapsia yöksi, et näe heitä enää koskaan! " Vieroitat lapset isovanhemmistaan koska olet itsekäs pska jonka ainoa tarkoitus on saada hyötyä ihmisistä. Lapsesi ovat kauppatavaraa jolla kiristät mummolta hyötyä itsellesi. Oletko kovinkin ylpeä itsestäsi? Säälin lapsia joilla on noin alhainen äiti.

Vierailija
13/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viiden mummu, rakkaita ovat, mutta voi jestas kuinka väsyn heidän kanssaan. Olin eilen taas pari tuntia hoitamassa, tämmöinen 71-vuotias ei millään jaksaisi leikkiä, surettaa kun näkee kuinka lapset leikeistä kanssani kuitenkin nauttivat. Tunnen olevani huono mummu, kun jaksaminen on kortilla. Olen sairastellut selkääni pitkään ja varmaan masentunutkin, jaksaisin vain olla yksin. Olen jopa miettinyt kotini myymistä ja muuttamista kauas pois. Kaipa tässä pitää hakea masennuslääkkeet, ettäjaisaisi paremmin. Onneksi kolmiossani on nykyään vain yksi sänky, yökylään en voi ottaa. 

Omat lapseni tein nuorena, isovanhemmat olivat myös nuoria, heillä jaksaminen oli ihan toista luokkaa. 

Vierailija
14/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttö jouluna. Sillä sipuli.

Älkää tulko joulunviettoa häiritsemään, pysykää kotonanne. T. Mummu

Vierailija
15/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummolassa tuo veden ja sähkön säästäminen ärsyttää.  Perässä kuljetaan valoja sammuttamassa. Ja pitääkö joka ilta ja aamu peseytyä perusteellisesti. Mies hermostui ja sanoi,että valot pysyy päällä ja vettä käytetään tarpeen mukaan. Kotiin  lähtiessä lyö pöytään satasen. 

Ruoka viedään aina mukana,kun on niin kallista,niin kallista.

Vierailija
16/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisonsa (jota suunnilleen palvoo) sanelemat säännöt. Pitää olla hiljaa, käyttää esim vettä/saippuaa niukasti...jne. Mutta ennen kaikkea olla kiitollinen että ollaan saatu mennä heillä käymään. Ei ole koskaan tuntunut mummolalta. Aina ollut näin, vanhimmat lapset jo aikuisia, mummo itse 65v. Ärsyttää, kun minä olen nyt tässä se pahis kun en päästä lapsia käymään.

Ainakin olet yhtä itserakas ja itsekeskeinen pikkupaskiainen kuin äitisikin. Onnea matkaan.👍 Toisaalta vaikutat ihan normaali yyhhoolta jonka jokainen mies on vuoron perään hylännyt.

Vierailija
17/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini. Ei todellakaan ole hoitanut eikä hyysännyt lapsia ikinä. Enkä ole pyytänytkään. Olen yrittänyt pitää välejä vaikka suututtaakin. Kuvitellut että se on lasten etu. Lapset tavallaan "tottuneet"että mummo on etäinen, mutta yökylä kiellosta pahoittivat mielensä pahasti.

Vierailija
18/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oma äitisi? Lasten toinen vanhempi on missä, eikö hän hoida anopin kanssa asiat? No sä ehkä olet tavallaan ilkeä jos estät mummon näkemästä lapsia kokonaan?? Ei mummon tarvitsekaan ottaa yöksi. Eikä hoitaa. Eikä viettää liikaa aikaa lasten kanssa tai jatkuvasti hyysätä 24/7. Sä vanhempana oot lasten vanhempi, ei mummo ole se. Ellei muuten halua auttaa taloudellisesti. Lapsi ei kaipaa mummoa tai pappaa automaattisesti elämäänsä. Sun tehtävä olisi halutessasi käydä lyhyesti kylässä siellä lasten kanssa (paitsi jos et halua nähdä äitiäsi, miksi jäädä sinne), mikäli mummo on kiva lapsille tai mummon voi nähdä muuallakin. Tai jos on tilaa vieraille, hän tulee itse tapaamaan lapsia pari tuntia. Kerran kuussa vaikka tai joskus. Asiat voi tehdä helpommin. Mutta ymmärrän jos et halua nähdä häntä lainkaan ja rauhaa elämään. Ehkä vanhempisuhteet on vaikeita vai onko hän anoppi.

Hän on ex avopuolisoni äiti. 

Ap.

Vierailija
19/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa tässä on, että nuo samat mummot alkavat jossain vaiheessa valittamaan kun kukaan ei tule käymään.

No eikai kukaan halua mennä mihinkään natsimummolaan katsomaan ihmistä, jota ei edes tunne. Veikkaan että tulevaisuudessa on paljon yksinäisiä vanhuksia.

Miten nukkuessa oppii jonkun tuntemaan. Omat lapseni tuntevat mummonsa todella hyvin ja ovat hyvin läheisiä, vaikka eivät ole koskaan yötä siellä olleetkaan.

Vierailija
20/61 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa käyttää lapsiaan koston välineenä vai mitä ap? Jäikö sulta kostea baariviikonloppu väliin vai mikä noin kiukuttaa? Kasvata ne kakarasi yhteiskuntakelpoisiksi niin ehkä vierailut onnistuukin. Noh, tästä jäi paljon kertomatta kuten kieltäytymisen syy, kakaroitten lukumäärä ja käyttäytyminen jne. 

Sitäpaitsi, mikä ihme tämmönen "mummosta" lässyttäminen on? Onko kyseessä sinun äitisi vaiko kakaroitten isän äiti? Montako isää kakaroilla on? Miksei isä/t hoida itse? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi