Minkälainen ihminen menee yksityiselle lääkäriin tai hammaslääkäriin?
Siksihän veroja maksetaan, että julkiset palvelut toimisivat. Miksi ette käyttäisi niitä?
Kommentit (190)
Fiksu. On typerää jonkun periaatteen saakka jonotella puoli vuotta lääkäriinpääsyä, kun se saa hoidettua alle vuorokaudessa yksityisellä.
Jätän julkisen puolen ajat köyhille, joilla ei ole varaa valita. Minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ainakin aina päässyt julkisella hammaslääkäriin ja lääkäriin ihan hyvin. Jos on kiireellinen asia, niin pääsee jo samana päivänä. Ap
Kivat sulle. Yritä kuitenkin tajuta, että tuo on todella harvinaista.
Eihän sinne julkiselle puolelle pääse, kuukausi tolkulla joutuu odottamaan aikaa. Pakko mennä yksityiselle jos tarvii hoitoa. On mennyt niin huonolle tolalle terveydenhoito ja kaikki muukin. Ei auta vaikka kuinka maksaa veroja.
Paskinta palvelua tarjoaa YTHS ja sitä maksua oli pakko maksaa. Aikaa ei saanut kirveelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä puhe kumpuaa, että julkiella olisi jotenkin huonompaa palvelua? Samat lääkärit siellä on kuin yksityiselläkin. Itse olen ollut julkisella ja yksityisellä samalla lääkärillä.
Ap
Minulle osuu jostain syystä aina ne nuoret klopit, jotka googlettelevat oireita ja päätyvät siihen, että katellaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä puhe kumpuaa, että julkiella olisi jotenkin huonompaa palvelua? Samat lääkärit siellä on kuin yksityiselläkin. Itse olen ollut julkisella ja yksityisellä samalla lääkärillä.
Ap
Ihan kuule kokemuksesta kumpuaa. Koeta nyt tajuta, että kaikilla ei ole sama tilanne kuin sinulla.
Minä, olen työssä käyvä ja toivon että voin käyttää yksityisiä niin pitkään kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kokemuksesta. Ei ole kaikki lääkärit töissä molemmissa. Varsinkaan hammaslääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu. On typerää jonkun periaatteen saakka jonotella puoli vuotta lääkäriinpääsyä, kun se saa hoidettua alle vuorokaudessa yksityisellä.
Minkälainen vaiva sinulla on ollut, kun olet joutunut odottamaan puoli vuotta lääkäriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen vaiva sinulla on ollut, kun olet joutunut odottamaan puoli vuotta lääkäriä?
Ei tarvitse olla kummoinenkaan vaiva niin odotusajat ovat tuota luokkaa. Miksi et lue ikinä uutisia?
Todellakin Suomen järjestelmä on perseestä. Hyvätuloinen maksaa kovat vetot, jolla kustannetaan muiden palvelut, mutta ottaa silti itse vakuutukset. Kuitenkin vakuutus on periaatteessa turha, sillä hyvissä töissä käyvällä on myös kattava työterveys. Paitsi että yksityistä hammashoitoa ei korvaa mikään. Tämä on suuri epäkohta.
Siksi, että kunnalliselta hammaslääkäriltä ei saanut sitä, mitä tarvitsin. Luulivat, että esteettisistä syistä halusin oikomishoitoa, eivätkä kuunnelleet mun fysiologisia syitä. " ne on ihan söpöt", oli vastaus. Rahalla sain, mitä tarvitsen, enkä kadu. Kivut ovat poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta epäilyttävän luomen tarkastusta piti odotella yli puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: Minä odotin polvileikkaukseen 10kk. Eikä ollut edes pisin aika, jonka olen kuullut ihmisen olleen jonossa.
Terveydellä ei ole hintalappua. Il.an terveyttä ei ole mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulle osuu jostain syystä aina ne nuoret klopit, jotka googlettelevat oireita ja päätyvät siihen, että katellaan.
Ai. Minulla taas sama vanha patu (ylilääkäri) molemmissa. Hammaslääkärissä oli kerran nuori opiskelija, mutta hän oli tosi tunnollinen ja mielestäni oikein hyvä. Joskus opiskelijat ovat tarkempia kuin vanhat kääkät. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poskihammas lohkesi siten, että raapi koko ajan posken sisäpintaa. Soitin kunnalliselle 6.10. Seuraava vapaa aika oli kuulemma maaliskuussa. Soitin yksityiselle ja sain ajan tunnin päähän.
t. eri
Minä. Oma terveyskeskukseni on niin surkea, etten ole sieltä koskaan saanut mitään apua. Aina vähintään 3 kk odotus ennen kuin saat ajan, eikä sittenkään ole sanottua, että edes tapaat lääkäriä. Hoitaja toimii sanansaattajana lääkärin ja potilaan välillä, ja Kannasta voi sitten lukea millaisia väärinkäsityksiä siinä syntyy. Yksityiselle pääsee muutaman päivän sisällä ja lääkörin tapaa kasvotusten.
Minä 66 v eläkeläinen. Myös puoliso ja poika eivät häiritse julkisen puolen hammalääkäreitä.