Onko 64 vuotias jo seniori ikäinen?
Kommentit (97)
Ei, 64-v ei saa sr-alennuksiakaan.
Eikös siinä iässä (64v) ala jo jäseniä irtoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet eläkeläiset ja eläkeikää lähestyvät miehet kuvittelevat olevansa kuolemattomia ja ikinuoria, kun jaksavat vielä pyöräillä tai pelata golfia tms ja pukeuminen on ns. rennon tyylikästä. Kuitenkin lihasmassa on hävinnyt, hiukset ohentuneet ja elastisuus kropasta lähtenyt. Viimeistään puhetyylistä, jutuista ja äänestä tunnistaa senioriksi. Ei millään pahalla.
Tässä yksi kuvaamailainen mies:
"Siinä se alkaa vanhuus 50-55 ."
-hevonvtut. Olen 66 ja ajan fillarilla joka vuosi 5000km, muna seisoo ja tukka päässä, järki myös.
Järki seisoo😀
Jos on jäänyt jo eläkkeelle, niin selvä seniori on. Sen ikäisenä liitytään johonkin seniorijärjestöön. Usein juuri tuossa 64 - 65 iässä.
Eli seniori on, vanha myös, ja vanhuskin, jos on kovin raihnainen tai mieleltään vanhus.
Tuon ikäinen poikani on juniori.
t. Paavo 92v
Vierailija kirjoitti:
Eikös siinä iässä (64v) ala jo jäseniä irtoamaan.
Millä on kaikki jäsenet tallella ja kaikilla tuntemillani ikätovereiia myös.
Mutta ehkä tatkoitit, että sun pedofililiringistä on eronnut jäseniä?
Ihan mielelläni olen ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei, 64-v ei saa sr-alennuksiakaan.
mIkä sr-alennus?
Vierailija kirjoitti:
On työikäinen. Joku seniori on yli 70v.
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011566410.html
Tuosta linkistä 60 v työeläsässä kokonaisuutena, tutkinuksen mukaan ei siis ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Eläkeikä oli vielä muutama vuosi sitten 63. Ilman eläkeiän korotuksia 64 olisi jo eläkkeellä.
Sipilän ja orpon aivopieru
Yleisesti ottaen en näkisi tuon ikäisiä vielä senioreina, he ovat kuitenkin vasta juuri eläköitymässä ja keski-iästäkään ei ole vielä pitkä. Itse ajattelen kun senioreista puhutaan että he ovat jotain 70+ tai jopa 75+, kuitenkin sellaisia jotka ovat olleet eläkkeellä jo vuosia.
Olen itse 32-vuotias.
Onko ylipäätän tarpeen nimittää ihmisiä joksikin iän perusteella? Eiko 64 vuotiaskin voi vain olla 64 vuotias ihminen.
Äiti 94v
Mä päässyt jo eläkkeelle
Ei mikään seniori, koska uudistuksen jälkeen 65 vuoteen asti on reserviläinen asevelvollinen, eli kovakuntoinen sotilas siis!
Toki aina 65-vuotiaat raihnaiset vanhat ukot paremmin pärjäävät kuin huippukuntoiset 20-30-vuotiaat naiset joita maanpuolustus ja asevelvollisuus ei toki koske ollenkaan. Se kun on sitä valikoivaa tasa-arvoa!
Minä tunsin olevani seniori heti täytettyäni 20 vuotta. Sama tunne on säilynyt kautta koko elämäni, joten en tarvitse minkäänlaista sopeutumista ajatukseen.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että 64-vuotias on vielä poikanen/tyttönen;)
M79