Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko sinä pienen lapsesi ihan vapaasti koskea, sotkea ja rikkoa kaikkea?

Vierailija
18.10.2025 |

Esimerkiksi omia meikkejäsi, kylppäristä shampoita, kukkapurkeista multaa, terassin raaputusta jollain terävällä, lelut saa paiskoa niin, että parketissa on naarmuja ja reikiä, kynillä pöytiin ja jopa seiniin jne.? 

Tarkoitan sellaisia taapero- ja leikki-ikäisiä. Tiedän vanhempia, joille tämä on ok ja heidän mielestään lasten kuuluu saada tehdä ja kokea kaikkea tällaista, kunhan ei ole vaarallista...

Itse vieroksun tällaista käytöstä ja olen varmaan monien mielestä liian tiukka ja kiellän liian herkästi, mutta en vaan jaksa turhaa sotkua ja rikkomista! 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jopa tulevat hammaslääkäriin vilkkaiden taaperoidensa kanssa, jotka sitten saavat vapaasti "tutkia paikkoja" hoitohuoneessa samalla kun äiti katsoo vieressä. Älkää ottako lapsia mukaan jos ovat tällaista vilkasta ja käpälöivää sorttia. 

Vilkas käpälöijä olisi syytä pitää rattaissa istumassa.

Vierailija
22/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä annan. Lapseni on jo 6-vuotias, mutta en koskaan ole kieltänyt häntä heittämästä tavaroita tai leluja, sotkemasta ruualla, juomalla tai kynillä, repimästä tai naarmuttamasta pintoja. Lapseni terapeutti yritti puuttua asiaan, mutta en pitänyt siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jopa tulevat hammaslääkäriin vilkkaiden taaperoidensa kanssa, jotka sitten saavat vapaasti "tutkia paikkoja" hoitohuoneessa samalla kun äiti katsoo vieressä. Älkää ottako lapsia mukaan jos ovat tällaista vilkasta ja käpälöivää sorttia. 

Jep näitä taaperoita on mukana kaikissa terveydenhuollon vastaanotoissa ja työntekijä joutuu oman tehtävänsä ohessa vahtimaan sitä taaperoa. Vi...taa, kun taapero menee likaisilla kätösillä koskemaan ihan joka paikkaan eikä vanhempi rajaa. Voi olla kynsien alla kihomatoja ja muuta pas. kaa. 

Vierailija
24/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taaperoa ei saa jättää yksin kotiin.

Eikö sillä ole isää?

Vierailija
25/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään anna, pienestä pitäen opetetaan käyttäytymään hyvin. Mitään ei saa myöskään rikkoa tai tärvellä.

Vierailija
26/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään anna, pienestä pitäen opetetaan käyttäytymään hyvin. Mitään ei saa myöskään rikkoa tai tärvellä.

Varmaan useimmissa perheissä opetetaan noin, mutta silti lapset tekevät kiellettyä.

Vierailija
27/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään järkeä antaa rikkoa ja sotkea kaikkea, niin kotona kuin muuallakaan.

Ei olekaan, mutta on ihmisiä, jotka antavat lapsensa tehdä tuollaista. Pahimmat tapaukset ovat myös kotihoidossa eli edes ulkopuoliset ei pääse ohjaamaan oikealle tielle. Ap

Enpä koskaan ole nähnyt, vaikka minulla on laaja lapsiperheiden tuttavapiiri. Kyläillään puolin ja toisin usein.

Johan esimerkkisi meikit ovat sen verran kalliita, että tietenkään niitä ei anneta tuhottavaksi. 

Laitat omiasi nostattaaksesi vihaa lapsiperheitä kohtaan. Viestisi on täyttä sontaa. 

Vierailija
28/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä annan. Lapseni on jo 6-vuotias, mutta en koskaan ole kieltänyt häntä heittämästä tavaroita tai leluja, sotkemasta ruualla, juomalla tai kynillä, repimästä tai naarmuttamasta pintoja. Lapseni terapeutti yritti puuttua asiaan, mutta en pitänyt siitä.

Ette sarkasmia ymmärtäneet arvon alapeukuttajat?

Vierailija
29/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan useimmissa perheissä opetetaan noin, mutta silti lapset tekevät kiellettyä.

Kyllä ja se onkin ihan normaalia, että lapsi kokeilee ja voi kokeilla montakin kertaa! Kun vanhempi on johdonmukainen ja tarpeeksi monta kertaa kieltää ei-toivotun käytöksen, niin lapsi oppii. Se, että vanhempi vaan antaa olla eikä opeta oikeaa tai väärää on tulevaisuuden kannalta todella huono. Ja ehkä itsekin olen niin laiska, etten ihan kovin montaa vuotta jaksa katsella jotain yhtä ja samaa perseilyä tai siivota jotain sellaista, jonka saisi kieltämällä loppumaan. 

Vierailija
30/30 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään järkeä antaa rikkoa ja sotkea kaikkea, niin kotona kuin muuallakaan.

Ei olekaan, mutta on ihmisiä, jotka antavat lapsensa tehdä tuollaista. Pahimmat tapaukset ovat myös kotihoidossa eli edes ulkopuoliset ei pääse ohjaamaan oikealle tielle. Ap

Enpä koskaan ole nähnyt, vaikka minulla on laaja lapsiperheiden tuttavapiiri. Kyläillään puolin ja toisin usein.

Johan esimerkkisi meikit ovat sen verran kalliita, että tietenkään niitä ei anneta tuhottavaksi. 

Laitat omiasi nostattaaksesi vihaa lapsiperheitä kohtaan. Viestisi on täyttä sontaa. 

Itse olen nähnyt kyllä useita. Ja on myös laaja lapsiperheiden tuttavapiiri, koska mekin ollaan lapsiperhe. On ihan normaalia, että taapero/leikki-ikäinen uhmaa ja sekoilee, mutta kyllä vanhemman kuuluu kieltää. Eipä ole tavatonta, että yksi ja sama lapsi joka ikinen kerta heittää hiekkaa muiden lasten päälle ja vanhempi EI TEE MITÄÄN. On normaalia, että lapsi heittää hiekkaa, mutta se on vanhemman tehtävä kieltää lasta tekemästä niin ja jos meno jatkuu, niin lapsi kantoon ja pois hiekkalaatikolta. Mutta ei... Monesti siinä joutuu itse neuvomaan ja ohjaamaan muihin toimiin, kun vanhempi ei osaa/halua/jaksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi