Miksi tiainen kopistelee ikkunoissa?
Ei noki mitään. Ainoastaan lentelee ja kyttäilee jotakin. Tätä on jatkunut jo monena päivänä.
Kommentit (75)
Mun pihalla alko linnut parveilemaan ruokintapaikan ympärillä reilu viikko sitten. Aloitin ruokinnan silloin. Nyt niitä lintuja on enemmän kun koskaan ennen. 10kg säkki kohta syöty.
Vierailija kirjoitti:
Toukkia etsivät
Kiinteistö kaipaa kuntotarkastusta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa aihetta käsitellään palstalla joka syksy. Ruokaa se etsii.
En ole ollut täällä joka syksy. Löysin tänne vasta viime keväänä. Rehevässä sekametsässä ja kuusikoissa lienee ruokaa riittävästi. Jospa se on siirtynyt nykyaikaan ja peilailee ihmisten lailla itseään kaikista ikkunoista ja tuskailee väärään suuntaan sojottavia poskihöyheniään. Ottaisiko selfieitä, jos olisi puhelin siivessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiaiset etsivät hämähäkkejä ikkunoista.
Ja hämähäkinseitteihin jääneitä kärpäsenraatoja.
Juljus kirjoitti:
Mun pihalla alko linnut parveilemaan ruokintapaikan ympärillä reilu viikko sitten. Aloitin ruokinnan silloin. Nyt niitä lintuja on enemmän kun koskaan ennen. 10kg säkki kohta syöty.
No kyllähän silläkin elää. Vaan taitaa pikkulintujen syönti olla laitonta, vaikka niitä säkeissä piilottelisikin.
Meillä on ikkunoiden väleissä kuolleita kärpäsiä ja linnut käy ikkunoissa niitä katselemassa, että miten pääsis käsiksi niihin.
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että täällä maalla riittää lähinurkilla ruokaa ilman lintulautaakin. Leutoa ja lumetontahan on ollut. En aio vielä laittaa mitään lisäruokaa, kuten ohjeistuskin sanoo. Myöhemmin kyllä. Ap
Mutta onhan monista ihmisistäkin kivempi ostaa ruokaa kaupasta sen sijaan, että keräilee sen metsästä? :D Ne on urbaaneita tinttejä. Kohta ne oppii jo wolttaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
No kyllähän silläkin elää. Vaan taitaa pikkulintujen syönti olla laitonta, vaikka niitä säkeissä piilottelisikin.
🤣😂
Vähän OT, mutta parikin kertaa näin kun talitintti haki parvekkeelta tuhkakupista tupakanjämiä. Ajattelin että onpa sekaisin, mutta luinkin jostain, että ihan tarkoituksella näitä myrkkypötkylöitä kuskaavat pesiin, auttaa kirppuongelmaan. On ne fiksuja.
Se etsii ruokaa ja tuijottelee peilikuvaansa.
Juljus kirjoitti:
Tämä on kyllä lähes käsittämätöntä, miten paljon menee ruokintaan, kun aloittaa sen jo aikaisin syksyllä. Sehän paljon tasaantuu sitten kun talvi tulee todenteolla.
Mutta käytännössä talviruokintaa ei tarvitse aloittaa ennen kuin lunta tulee pysyvästi. Löytävät kyllä mm.siemeniä luonnosta hyvin vielä sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...
Naurahdin!
Omille viesteilleen tirskuminen on suositeltavaa tehdä yksityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmää? Etsii jotain pihalta?
Joo. Tosi kylmää toiselle, joka selviytyy 30 asteen pakkasista. Jos etsii jotain pihalta, niin miksi se ikkunan takana on?
toiselle = tiaiselle
Syötetäänkö teillä etiaisia ?
Talitintit ovat vaarallisia. Käyvät hakkaamassa rasvaa irti maatalon eläinten päälaella istuen. Tässä kerrotaan niiden tavasta syödä horrostavia lepakoita.
Mietin jo voisiko temuista tilata tintille sopivia somia pesiä? Laittaisin lasitetulle parvekkeelleni pari kappaletta ja pitäisin luukut auki kylmän talven ajan. Olisin hyvä ihminen pienelle!
Pelkään kuitenkin että joudun itse tästä lähtemään, koska lintujen syöttäminen on yhtiössämme kielletty :(
Meillä oli 17 ihanaa varpusta pihalla. Säännöllisesti tulivat pyytämään ruokaa. Se oli ilo seurata niiden elämää poikasten ruokkimisesta alkaen pihassa. Kylpivät lämpösessä astiassa ja sitten tekivät hiekkakylpyjä pehmeällä hiekalla.
Tuoliva säännöllisesti ja istua napottivat tuijan oksilla ja odottivat kiltisti. Jotkut tulivat ikkunalaudalle jos en heitä keittiönikkunasta huomioinut.
Sitten jatkoivat toiselle puolelle taloa kun siirryin toiseen ikkunaan.
Voi miten hauskoja olivat. Kyllä ne itse kävivät myös ottamassa ruokaa, mutta minun ruoka maistui niille parhaiten.
Ovat omilla teillään nyt tähän aikaan ja sitten lämmittelevät tuijien sisällä.
Ei tintti kopistele iukkunoissa, hätääntyy ja lentelee ikkunaan.
Suosittelen ikkunan pesua.