Yli viikon kestänyt ruskea emätinvuoto
Onko kokemuksia vastaavasta? Minulla on ollut siis hieman yli viikon ajan ruskeaa todella niukkaa vuotoa joka on limaista ja sitä ei vuoda alusvaatteeseen tai siteeseen vain ainoastaan sitä tulee kun pyyhkii paperilla ja silloinkaan ei joka kerta, eli hyvin hyvin niukkaa ja vähäistä. Hajutonta ja muitakaan oireita ei ole. Mistä tämä voisi johtua?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuraskaudessa mulla tuli tuollaista vuotoa ekalla kolmanneksella
Oliko kohdunulkoinen?
Ei ollut.
Itsellä ollut joskus, ei löytynyt selitystä gynellä. 50% mahdollisuus raskauteen, ehkä olin..loppui sitten aikanaan eikä sen jälkeen ole tullut. Toivottavasti tästä oli apua.
Missä vaiheessa kiertoa? Jos menkat on alkamassa, voi olla keltarauhashormonin vähyydestä johtuvaa tiputteluvuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin, mitä sinä täällä valitat.
Mikä sinun ongelmasi on? Taidat voida huonosti. En ole valittanut mitään vaan kysyin onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta. Ap
ei. kenelläkään ei ole kokemusta vastaavasta tilanteesta. Sinä olet ainoa, jolle noin on käynyt
minäkin sanon, että mene lääkäriin, tämä ei ole mikään diagnosointipalsta
Miksi sit ei voi jakaa niitä kokemuksia vaan piikitellään ja ollaan ilkeitä? Tää palsta on kyllä yks mt potilaiden oksennusämpäri. Aihe vapaa. Saa kysyä mitä vain.
tuollaisissa oireissa otetaan yhteys lääkäriin, joka voi tarvittaessa määrätä labrakokeita. Tämä palsta ei ole lääkärikeskus eikä täällä ole lääkäreitä katsomassa potilaan pimppiä ja tietoja ja määräämässä kokeita. Siksi. Kuuluu jokaisen ihmisen yleissivistykseen.
Joku sukupuolitauti varmaan, oletko jakanut toosaa ympäriinsä?
Joku jo kirjoittikin kohdun ulkoisesta raskaudesta. Itselläni juuri tuollaista vuotoa silloin ja meni varmaan pari viikkoa, ennenkuin menin lääkäriin. Muita oireita ei ollut ja pidin tuota niin vähäpätöisenä.
Jälkeenpäin luin, että on ilmeisesti aika vaarallinenkin tila, niin, että tilaa ihmeessä lääkärinaika kaiken varalta.
Omasta tilanteestani jo 30 vuotta, mutta tuon vuodon kyllä muistan.
Mikä kierron vaihe? Onko raskauden mahdollisuutta?
Mää yritän hei syödä tässä samalla :(
Minulla on vastaavaa kun kierukka alkaa tulla vaihtoikään. Eli ns. menkat puskee läpi mutta koska hormonikierukassa on vielä tehoja niin ei tule kunnollisia menkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mää yritän hei syödä tässä samalla :(
Miks avaat tälläsen keskustelun jos syöt samalla. Äly hoi älä jätä!
Nainen on naiselle susi. Ei mulla muuta. Ihan kuin gynekologiset vaivat olisi jotenkin hävettäviä. Ei ole.
Itsekin veikkaan tuota kuukautisia edeltävää vuotoa, josta joku mainitsikin jo.
Itselläni oli tuollaista äskettäin. Kesti sen viikon, mutta loppui sitten. Olin muusta syystä lääkärissä ja mainitsin tuon, muttei sanonut siihen mitään. Ikää on nyt 55 ja ilmeisesti, lopultakin, vaihdevuodet ovat alkamassa. Kierron väli on nyt kahteen kertaan pidentynyt liki 40 päivään ja tuo välivuoto osui johonkin kierron puoleen väliin. Itse epäilen hormonaalista muutosta tuon vuodon syyksi.
Mulla menkat juuri tuollaiset, rusehtavaa/punertavaa vuotoa, ei välttämättä vuoda edes pikkuhousun sijalle, vaan pyyhkiessä tulee. Käytössä keltarauhashormoni ja ei kummempia menkkoja.
Mulla ollut pitkään vastaavaa ja lopulta syyksi paljastui kohdun polyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Tulehdus jos ruskeaa.
Ruskeaa vuotoa voi tulla myös kiinnittymisestä joten ei tosiaan meinaa tulehdusta. Samoin kohdunulkoinen raskaus, tai se että veri on poistunut hitaammin ja hapettunut jolloin väri mennyt ruskeaksi. Tulehdukseen kuuluu vuodon paha haju, mahdollinen kuume ja vatsakipu
AAGH MUN SILMÄT! Voinko kelata aikaa taaksepäin ennen kuin luin tämän?
M34
Miksi sit ei voi jakaa niitä kokemuksia vaan piikitellään ja ollaan ilkeitä? Tää palsta on kyllä yks mt potilaiden oksennusämpäri. Aihe vapaa. Saa kysyä mitä vain.