Iso perintö ja parisuhde...
Voiko suhde enää tästä toipua?
Toinen vanhempani kuoli ja tulevan perinnön määrä oli suoraan sanottuna yllätys. Tiesin, että varallisuutta on, mutta määrä oli jotain mitä en osannut odottaa.
En jotenkin kehdannut miehelle kertoa asiasta, koska kuten itsekin, hänkin luuli että edesmennyt vanhempani oli vain perus-keskituloinen virkamies eikä mikään sijoittaja-bisneshai. Nyt kun perunkirjat ja hautaukset on saatu pois alta, ja perintö on realisoitunut ns oikeaksi rahaksi, otin puheeksi naimisiinmenon. Ollaan oltu 5v yhdessä, kevyesti puhuttu yhteisistä unelmista jne. Avioliittoa on sivuttu aiemmin sellaisena "sitten joskus" -aiheena, mutta positiivisissa merkeissä.
Nyt kun otin asian vakavammin puheeksi, niin mies vetikin liinat kiinni ihan täysin. Ei halua naimisiin koska pelkää että erottaisiin kuitenkin ja että veisin erossa hänen omaisuutensa. Kuulema ei luottaisi edes avioehtoon.
Tämä pysäytti. Itse olin jo ajatellut miten YHDESSÄ nautittaisiin elintason noususta jonka tämä mun perintö mahdollistaisi. Ei nyt työelämästä poisjäämistä, mutta summalla saisi varsin kivan asunnon meille ilman velkaa ja päälle taloudellista puskuria. Ajattelin yhteistä pidempää reissua, voitaisiin ottaa sitä varten palkatonta vapaata molemmat helposti. Ajattelin miten mies voisi nyt saada koko aikuiselämänsä haaveilemansa hampaiden täysremontin. Tässä kun itse mietin miten tätä yllätysvarallisuutta voisin jakaa elämänkumppanini kanssa, hän samalla kyräilee pessimistinä miten MINÄ saattaisin olla HÄNEN rahojensa perässä ja kuinka varmistaa että HÄN ei ikinä joutuisi jakamaan omastaan.
Olenko tässä nyt itse sekoamassa vai miksi mua loukkaa niin vereslihalle tämä miehen asenne? Pitäisi todeta, että ei sitten mennä naimisiin ja kertoa perinnöstä jota ei sitten jaetakaan kun kerran toiselle on niin hemmetin tärkeää suojella lanttejaan. Omat rahat sitten. Mutta samalla jotenkin putosi pohja koko parisuhteelta.
Kommentit (65)
Meillä mies sai ison perinnön heti avioitumisen jälkeen. En osannut odottaa ollenkaan sellaisia lukuja. Ei tehty avioehtoja. Nyt aviossa jo 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinun vanhempasi kuollut ja puolisosi ei halunnut sitten naimisiin? Sekava tarina, ihan kuin osat olisivat vaihtuneet puolessavälissä. Tarkkuutta näihin tarinoihin.
Miksi alapeukut?
Koska muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies sai ison perinnön heti avioitumisen jälkeen. En osannut odottaa ollenkaan sellaisia lukuja. Ei tehty avioehtoja. Nyt aviossa jo 15 vuotta.
Mutta katselisitko sinä itseäsi köyhempää/lyhyempää/tyhmempää miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinun vanhempasi kuollut ja puolisosi ei halunnut sitten naimisiin? Sekava tarina, ihan kuin osat olisivat vaihtuneet puolessavälissä. Tarkkuutta näihin tarinoihin.
Miksi alapeukut?
Siksi, että sä et ymmärtäny lukemaasi. Mä ainakin ymmärsin oikein hyvin ap:n tekstin eikä se ollut sekava.
Puhutaanko tässä jo tonneista vai jääkö vielä perintö satosiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan hän jo katsellut itselleen sen miehen ja mennyt naimisiin ENNEN sitä perintöä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä sait suuren perinnön ja nyt mies pelkää sinun vievän hänen rahansa? Ei ihan auennut. Naimisiin ei tietenkään ole pakko mennä.
Mies ei tiedä, että nainen on saanut perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sait suuren perinnön ja nyt mies pelkää sinun vievän hänen rahansa? Ei ihan auennut. Naimisiin ei tietenkään ole pakko mennä.
Miksi ap valehtelee miehelle perinnöstä? Ihan hyvä, etteivät mene naimissiin, kun kumpikaan ei luota toiseensa.
Ihan täysin tuhoon tuomittu suhde. Ap on valehtelija ja mies on epäilijä. Todennäköisesti mie vaistoaa, että ap valehtelee eikä hänellä ole puhtaat jauhot pussissa.
Älä mene naimisiin ja jos kuitenkin menet, tee avioehto. Sillähän mieskin suojaa omaisuutensa joten varmaan suostuu :D Ei sun tartte kertoa, paljonko olet perimässä.
Mutta tosiaan, miehen asenne on red flag.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene naimisiin ja jos kuitenkin menet, tee avioehto. Sillähän mieskin suojaa omaisuutensa joten varmaan suostuu :D Ei sun tartte kertoa, paljonko olet perimässä.
Eikös avioehtoon tarvitse suostumuksen toiseltakin? Tuossa alussa tuo kyllä kerrottiin että ukko ei suostu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyys ja tyhmyys olisivat kieltämättä ongelma. Kaikki mun miehet on olleet mua köyhempiä ja huonommin koulutettuja. Viimeisin eli kädestä suuhun ja lemppasin sitten hänet alkoholisminsa takia. Mä olen raitis. Mutta yksikään ei tosiaan ollut kää pi ö eikä tyhmä.
N60
Tässä provossa on sentään yritystä. 3/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Siksi, että sä et ymmärtäny lukemaasi. Mä ainakin ymmärsin oikein hyvin ap:n tekstin eikä se ollut sekava.
Ulityypin lukutaito riittää siihen että iltapaskojen otsikot selaa, niistäkin osan ymmärtää väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap valehtelee miehelle perinnöstä? Ihan hyvä, etteivät mene naimissiin, kun kumpikaan ei luota toiseensa.
Psst, aloitus on provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valehtele, ei vain ole kertonut (vielä).
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tässä jo tonneista vai jääkö vielä perintö satosiin?
Kun puhutaan huomattavasta perinnöstä, summa lienee satoja tuhansia. Eikä sekään ole paljon kun ottaa huomioon, että Uudellamaalla pelkän asunnon arvo voi olla puoli miljoonaa. Mitäs ne läävät Kuhmoisissa maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös avioehtoon tarvitse suostumuksen toiseltakin? Tuossa alussa tuo kyllä kerrottiin että ukko ei suostu tekemään.
Ei sanota niin. Sanotaan, että ei luottaisi avioehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Täällä palstalla on paljon ihmisiä, joille kaikki tekstit pitäisi tehdä selkokielellä ja rautalangasta vääntäen. Anteeksi ilmaisu, ei tarkoita konkreettista rautalankaa. Ei hemm... taas tuli liian vaikea sana.
kaikki ukot on paskoja, eikö sulle ole jo selvinnyt.
Mutta uskoiko joku oikeasti tuon sepustuksen?