Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso perintö ja parisuhde...

Vierailija
17.10.2025 |

Voiko suhde enää tästä toipua?

Toinen vanhempani kuoli ja tulevan perinnön määrä oli suoraan sanottuna yllätys. Tiesin, että varallisuutta on, mutta määrä oli jotain mitä en osannut odottaa. 

En jotenkin kehdannut miehelle kertoa asiasta, koska kuten itsekin, hänkin luuli että edesmennyt vanhempani oli vain perus-keskituloinen virkamies eikä mikään sijoittaja-bisneshai. Nyt kun perunkirjat ja hautaukset on saatu pois alta, ja perintö on realisoitunut ns oikeaksi rahaksi, otin puheeksi naimisiinmenon. Ollaan oltu 5v yhdessä, kevyesti puhuttu yhteisistä unelmista jne. Avioliittoa on sivuttu aiemmin sellaisena "sitten joskus" -aiheena, mutta positiivisissa merkeissä. 

Nyt kun otin asian vakavammin puheeksi, niin mies vetikin liinat kiinni ihan täysin. Ei halua naimisiin koska pelkää että erottaisiin kuitenkin ja että veisin erossa hänen omaisuutensa. Kuulema ei luottaisi edes avioehtoon. 

Tämä pysäytti. Itse olin jo ajatellut miten YHDESSÄ nautittaisiin elintason noususta jonka tämä mun perintö mahdollistaisi. Ei nyt työelämästä poisjäämistä, mutta summalla saisi varsin kivan asunnon meille ilman velkaa ja päälle taloudellista puskuria. Ajattelin yhteistä pidempää reissua, voitaisiin ottaa sitä varten palkatonta vapaata molemmat helposti. Ajattelin miten mies voisi nyt saada koko aikuiselämänsä haaveilemansa hampaiden täysremontin. Tässä kun itse mietin miten tätä yllätysvarallisuutta voisin jakaa elämänkumppanini kanssa, hän samalla kyräilee pessimistinä miten MINÄ saattaisin olla HÄNEN rahojensa perässä ja kuinka varmistaa että HÄN ei ikinä joutuisi jakamaan omastaan. 

Olenko tässä nyt itse sekoamassa vai miksi mua loukkaa niin vereslihalle tämä miehen asenne? Pitäisi todeta, että ei sitten mennä naimisiin ja kertoa perinnöstä jota ei sitten jaetakaan kun kerran toiselle on niin hemmetin tärkeää suojella lanttejaan. Omat rahat sitten. Mutta samalla jotenkin putosi pohja koko parisuhteelta. 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi parisuhteessa tuollaisen miehen kanssa. Rakastaa rahaa, ei puolisoaan. Minulle on ollut aina selvä, että olen jakanut kaiken omistamani mieheni kanssa. 

Vierailija
2/65 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran parisuhteelta putosi pohja, niin miksi jatkaisit sitä? Oli rahaa tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joo. Iltasadut on nyt luettu. 

Vierailija
4/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin uudemman kerran, eikö hän todellakaan halua avioliittoon edes avioehdon kanssa. Aiemman vastauksen peristeella hänen kanssaan ei kannata perustaa perhettä.

Vierailija
5/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme ukko. 

Vierailija
6/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä homma, jos perustelee asian tuolla, että veisit rahat. Oma miesystäväni vain sanoo ettei naimisiin halua eikä ole ollut avioliitossa aikaiaennassajaan pitkässä suhteessa.

Moni mies on suhteessa vsmain koska tyytyy johonkin. Ilmeisesti suurista tunteista ei ole miehesi kohdalla kyse. Voittehan kevyessä suhteessa elää, jos haluat, mutta avioliitto on poissuljettu ja sitä myöten lapsetkin. Nekin vie rahat. 

Vierailija
7/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, jos mies suhtautuu tulevaan puolisoonsa ja mahdollisesti lastensa äitiin tuolla tavalla niin unohtaisin koko miehen. En tiedä miksi ajatus siitä, ettei naisilla ole rahaa istuu niin tiukassa. Avioerossa mies kokee joutuvansa luopumaan omasta omaisuudestaan vaikka kysymyksessä on YHTEISEN omaisuuden puolitus. Monet katkerat ukot itkeneet, kun meni erossa talo ja unohtavat, että sen talon omisti ex-vaimo puoliksi ja oli myös puoliksi lainat maksanut.

Vierailija
8/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme avioehdon avioituessamme, 50 vuotta sitten. Samalla teimme testamentin, sitä on kyllä päivitetty lasten  avioiduttua.

Vierailija
9/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:))) Nytkö jo? ... tullee pitkä päivä ... :)

Vierailija
10/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
11/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että ei sitten ja näyttäisin tilini saldon perinnön saamisen jälkeen. Lisäksi kertoisin, mitä olisin tehnyt rahoillani ukon kanssa. Ja lopuksi jättäisin tämän. Olen lapsellinen, tiedän, mutta ainakin nauttisin suunnattomasti.

Vierailija
12/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti on miesvihaa palstan AI-saduissa.

Vierailija
13/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene naimisiin.  Voit jatkaa silti yhdessä oloa ja vaikka kertoakin perinnöstä. Ja jos menet naimisiin, ikinä, niin muista se avioehto. Ihan omaksi suojaksesi.

Vierailija
14/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sait suuren perinnön ja nyt mies pelkää sinun vievän hänen rahansa? Ei ihan auennut. Naimisiin ei tietenkään ole pakko mennä.

Vierailija
15/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinun vanhempasi kuollut ja puolisosi ei halunnut sitten naimisiin? Sekava tarina, ihan kuin osat olisivat vaihtuneet puolessavälissä. Tarkkuutta näihin tarinoihin.

Vierailija
16/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, jos mies suhtautuu tulevaan puolisoonsa ja mahdollisesti lastensa äitiin tuolla tavalla niin unohtaisin koko miehen. En tiedä miksi ajatus siitä, ettei naisilla ole rahaa istuu niin tiukassa. Avioerossa mies kokee joutuvansa luopumaan omasta omaisuudestaan vaikka kysymyksessä on YHTEISEN omaisuuden puolitus. Monet katkerat ukot itkeneet, kun meni erossa talo ja unohtavat, että sen talon omisti ex-vaimo puoliksi ja oli myös puoliksi lainat maksanut.

Tämä ukko on kyllä maksanut aika pitkälle talon ja muut tavarat. Ei ole avioehtoa mutta ei toivottavasti olla eroamassa. 

Vierailija
17/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelit miehelle? Et kehtaa kertoa? 

Vierailija
18/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sekavaa settiä. Sinä saat perinnön ja mies luulee, että sinä viet häneltä rahat. No tehkää avioehto, niin kukaan ei vie kenenkään rahoja. 

Vierailija
19/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suhde kunnossa, jos et pysty kertomaan miehelle miten sun asiat oikeasti ovat. Ehkä mies vaistoaa, että salaat jotain. 

Vierailija
20/65 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinun vanhempasi kuollut ja puolisosi ei halunnut sitten naimisiin? Sekava tarina, ihan kuin osat olisivat vaihtuneet puolessavälissä. Tarkkuutta näihin tarinoihin.

Miksi alapeukut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme